خبرگزاری کار ایران

رئیسیان:

ازدواج دوم شاید خطا باشد اما خیانت نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۹۶۵

هرچند دوران عاشقی با لیلا به کارگردانی داریوش مهرجویی شباهت‌هایی دارد و شخصیت‌ها برخی مواقع رفتارهای مشابهی دارند اما از لحاظ شخصیت‌ها بسیار متفاوتند و لحن من نیز در فیلم متفاوت است.

نشست خبری فیلم سینمایی دوران عاشقی صبح امروز(۱۵ بهمن) در برج میلاد تهران درحالی برگزار شد که سازندگان این فیلم تاکید کردند تا موقعی که مساله ازدواج دوم وجود دارد؛ باید درباره آن فیلم ساخت هرچند ازدواج دوم شاید برای یک مرد متاهل خطا باشد اما خیانت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رئیسیان(تهیه‌کننده و کارگردان فیلم دوران عاشقی) با اشاره به روند ساخت این فیلم گفت: فیلم به گونه‌ای پیش می‌رود که مخاطب قطعا دوست دارد پایان ماجرا را بداند به همین دلیل من از زمان فیلم ریحانه تا امروز سعی کردم فیلم‌هایم پایان‌بندی مشخص داشته باشد.

وی با رد این مساله که این فیلم یک فیلم زنانه است؛ گفت: فیلم دوران عاشقی اصلا هیچ جنسیتی ندارد و زنانه و مردانه بودن مطرح نیست بلکه فیلم سعی می‌کند بی‌طرف باشد اما خنثی نباشد هرچند داستان فیلم با محوریت یک زن مطرح می‌شود.

رئیسیان با اشاره به اینکه امروز زنان طبقه متوسط نقش مهمی در جامعه دارند؛ گفت: هرچند فیلم‌های زیادی درباره اینگونه زنان ساخته شده اما بازهم باید درباره زنانی که درون فیلم می‌بینیم؛ بازهم فیلم بسازیم.

کارگردان دوران عاشقی با اشاره به اینکه این فیلم اصلا درباره خیانت نیست؛ گفت: خیانت یک عمل عمدی با یک نیت از پیش تعیین شده است اما در این فیلم می‌بینیم که خیانتی صورت نگرفته بلکه مرد فیلم خطا کرده حتی شخصیت اصلی فیلم نیز رسما در فیلم اعلام می‌کند که خیانتی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: تم اصلی این فیلم و فیلم‌هایی که پیش‌ از این ساخته‌ام؛ درباره آدم‌ها و قرار گیری آنها در موقعیت بحران است و اینکه در مواقع بحرانی چگونه تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به رشد فساد در جامعه گفت: منشا بسیاری از مشکلات امروز در جامعه فسادهایی است که از دریچه اخلاق و اقتصاد وارد می‌شود. همچنین این مشکلات باعثمی‌شود که انسان معاصر دائم در موقعیت بحرانی قرار بگیرد و من در فیلم تلاش کردم این موقعیت بحرانی را تشریح کنم.

رویا محقق(فیلمنامه‌نویس فیلم) نیز گفت: شخصیت اصلی فیلم که لیلا حاتمی آن را بازی می‌کند؛ یک شخصیت آرام و باگذشت است هرچند ما در پایان در فیلم نمی‌بینیم که چه تصمیمی می‌گیرد اما اگر وزارت ارشاد اجازه می‌داد وی قطعا به خاطر خطایی که شوهرش کرده؛ او را ترک می‌کرد.

محقق در پاسخ به این سوال که چرا باید فیلم‌های زیادی در مورد خیانت و یا چند همسری ساخت؛ گفت: مساله تعدد زوجات مساله کمی نیست و تا وقتی که تعدد زوجات وجود دارد؛ باید درباره آنها فیلم ساخت.

ستار اورکی(آهنگساز فیلم) نیز گفت: سعی کردم در این فیلم به یک موسیقی مینیمال برسم و در پایان بتوانم با موسیقی ذهن ویران ‌آدم‌ها را نشان دهم.

لیلا حاتمی(بازیگر اصلی فیلم) نیز گفت: مساله اصلی شخصیت فیلم گذشت نیست بلکه بیشتر میل و تمایل این شخصیت برای ادامه دادن زندگی با همسرش و یا قطع آن است.

وی همچنین درباره شباهت بازی خود در این فیلم با فیلم لیلا گفت: هرچند این فیلم با فیلم لیلا به کارگردانی داریوش مهرجویی شباهت‌هایی دارد و شخصیت من در این دو فیلم در بعضی موارد رفتارهای مشابهی دارند اما از لحاظ کاراکتر این دو شخصیت بسیار متفاوت هستند و حتی لحن من در این فیلم با فیلم لیلا متفاوت است.

فرهاد اصلانی(یکی دیگر از بازیگران فیلم) نیز گفت: من در این فیلم کاملا تحت اختیار کارگردان بودم زیرا ایشان به خوبی درباره شخصیت کسی که قرار بود من بازی کنم تحقیق کردند و من فقط سعی کردم این شخصیت را قابل باور بازی کنم.

هایده صفی‌یاری(تدوینگر فیلم) نیز گفت: ما در این فیلم سعی کردیم با زدن کات‌هایی بجا حرکت و تم فیلم را درست تنظیم کنیم هرچند بسیاری از کات‌های این فیلم در حرکت داده شده است.

فیلم سینمایی دوران عاشقی با حضور بازیگرانی همچون لیلا حاتمی، فرهاد اصلانی، بیتا فرهی، پرویز پورحسینی، مینا وحید، نسیم ادبی، و بر اساس فیلمنامه ای از رویا محقق ساخته شده است. مهسا محب‌علی نیز در نگارش این داستان نیز نقش داشته است.

فیلم داستان شخصیتی به نام بیتا(لیلا حاتمی) است که وکیل است. وی روزی پرونده زنی به نام میترا(مینا وحید) را دریافت می‌کند که علیه شوهرش(شهاب حسینی) اقامه کرده است. میترا همسر دوم شهاب حسینی است در حالی که همسر اول شهاب حسینی بیتا(لیلا حاتمی) است و فیلم روایت بحران خانوادگی بیتا(لیلا حاتمی) را روایت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز