خبرگزاری کار ایران

سعید آقاخانی در گفت‌وگو با ایلنا:

بی‌پولی مرا به «خداحافظی طولانی» کشاند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۶۳

سینمای دسته‌بندی شده و کلاسیکی نداریم. پس نباید تغییر در جریان سینمای را به اتفاق خاصی نسبت بدهیم.

سعید آقاخانی؛ بازیگری‌ست که او را سال‌ها در نقش‌های کمدی دیده بودیم و شاید اولین تصویری که از او در ذهنمان شکل می‌گیرد؛ نقش‌هایش در ساعت خوش و سعید و خان دایی باشد. او در جشنواره امسال این عادت را برهم زده و با شخصیت یحیی در «خداحافظی طولانی» بعد جدیدی از بازیگری‌اش را به رخ می‌کشد. آقاخانی در این نقش تلخی زندگی یک کارگر را با می‌میک صورت، مردمک‌های چشم و ریزه‌کاری بازی به شکلی باورپذیر برای مخاطب تصویر می‌کند.

سعید آقاخانی درمورد چگونگی شکل‌گیری شخصیت یحیی به خبرنگار ایلنا می‌گوید: برای شکل‌گیری این شخصیت نمی‌توان نقش فیلمنامه را بی‌تاثیر دانست. یحیی به شدت وام دارد. فیلمنامه صحیح تالیف شده‌ی فرزاد موتمن است. در این راه ۵۰ درصد کار روی دوش فیلمنامه است.

او ادامه می‌دهد: فیلمنامه تعیین‌کننده هر چیزی است که در فینال کار درمی‌آید. فیلمنامه عوامل از کارگردان تا بازیگر را هدایت می‌کند و آن‌ها را در مسیر صحیح قرار می‌دهد.

آقاخانی با بیان این مطلب که گره موجود در فیلمنامه مرا ترغیب برای بازی در فیلمی جدی و تلخ کرد؛ گفت: مضاف بر اینکه در تمام این سال‌ها من تنها به کار در فیلم‌های کمدی فکر نمی‌کردم و پیشتر‌ها به حضور در کار جدی و این فرم کار علاقه‌مند بودم. حتی کار جدی هم خودم در گذشته انجام داده‌ام.

بازیگر نقش یحیی درمورد باورپذیری نقش خود چنین می‌گوید: در پختگی یک نقش درک صحیح از شخصیت مهم است. شاید اگر یک شخص نتواند موقعیت را به درستی دربیاورد یا من در این فیلم موفق به درک موقعیت نمی‌شدم؛ حاصل کار اینگونه درنمی‌آمد. باز بر این نکته تاکید داردم که فیلمنامه اصل کار است و اگر درست نگاشته شده باشد؛ بازیگر را به سمتی صحیح هدایت می‌کند و حاصل کار رضایت‌بخش می‌شود.

آقاخانی با اشاره به اینکه دلیل خاصی برای سوق پیدا کردن بازیگران کمدی به سمت ژانر جدی در سال‌های ‌اخیر سینما وجود ندارد؛ ادامه می‌دهد: واقعیت این است که پتانسیل محدودی در سینمای ایران وجود دارد. نه تنها گونه‌های مختلف کمدی تراژدی ترسناک و اکشن بلکه تعداد کارگردان‌های خوب ما محدود و در حد انگشتان دست است که اگر فیلمنامه‌های خوبی داشته باشند؛ بازیگران در آن فیلم بازی خواهند کرد.

او با تاکید بر اینکه جریان خاصی در سینمای ایران شروع نشده؛ می‌گوید: ما سینمای دسته‌بندی شده و کلاسیکی نداریم و نباید این تغییر را به دلیل اتفاقی خاص در سینمای ایران بدانیم. بی‌پول هم برای من اصلیترین دلیل برای قبول بازی در این فیلم بود.

بازیگر فیلم خداحافظی طولانی؛ امیدوار است که در جشنواره امسال سیمرغ نصیب‌ش شود و فیلم در اکران بتواند موفقیت کسب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز