خبرگزاری کار ایران

«چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»؛ مستندی با نگاه سینمایی‌ست

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۵۷

این فیلم یک رئالیسم اجتماعی است. من خیلی با شعار دادن موافق نیستم و اینکار را در فیلم نکردم. این فیلم هم نقد اجتماع و آدمی را داشت و هم ستایش آن ها را به همراه داشت.

نشست خبری فیلم سینمایی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» با حضور وحید جلیلوند کارگردان، محمدحسین لطیفی و علی جلیلوند تهیه‌کنندگان، مرتضی پورصمدی فیلمبردار، علی زرنگار نویسنده و نیکی کریمی، برزو ارجمند و شاهرخ فروتنیان بازیگران این فیلم، عصر امروز(۱۳ بهمن) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نیکی کریمی(بازیگر) با یادی از انوشیروان ارجمند سخنانش را آغاز کرد و گفت: وقتی برزو را در فیلم می‌دیدم، بسیار یاد آقای ارجمند می‌افتادم. این روزها فیلمنامه خوب خیلی کم به دستم می‌رسد و من سال گذشته هم گفتم که خیلی دوست دارم تا با فیلم اولی‌ها کار کنم و وقتی آقای جلیلوند فیلمنامه را به من داد؛ فهمیدم در این فیلم اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و البته جدا از فیلمنامه خود آقای جلیلوند حضورشان تاثیر مهمی در ساخت فیلم داشت.

او ادامه داد: در بیست و پنج سال گذشته با تیم‌های خوبی کار کردم و فیلمنامه‌های خوبی به دستم رسیده و مثل همه بازیگران فیلم‌های بدی هم بازی کردم که متوجه شدم و سعی کردم تکرار نکنم. من علاقه دارم که در سینمای متفکر و دغدغه‌مند بازی کنم. این خوش‌شانسی من بود که در چنین فیلمی بازی کردم. این فیلم نیاز داشت که تمرکز زیادی برای بازی داشته باشم و آقای جلیلوند هم حساسیت بسیاری نشان می‌دادند.

علی زرنگار(نویسنده) درباره این فیلم اظهار داشت: این فیلم تجربه فوق‌العاده‌ای برای من بود. خیلی کم پیش می‌آید که یک گروه بتواند خواستگاه‌های مشترکی داشته باشد و یک هدف مشترک را دنبال کنند.

لطیفی(تهیه کننده) نیز گفت: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که بار اصلی تهیه‌کنندگی برعهده وحید جلیلوند بوده و من از این همه شعف و انرژی در گروه لذت می‌بردم. به عقیده من هر سال کسانی که تجربه دارند و آمادگی این را دارند که کاری را بسازند و با مردمشان ارتباط برقرار کنند، حق دارند که وارد سینما شوند. روزها می‌گذرد و ما کم کم از این دنیا می‌رویم در نتیجه باید کسانی بیایند که پرچم سینما را در دست بگیرند. با شناختی که از جلیلوند دارم، خوشحالم که جلیلوند توانست بلندی‌ای را پیدا کند و دردهای مشترک را از آنجا فریاد زند.

پورصمدی(فیلمبردار) درباره این فیلم بیان کرد: دیروز در نشست فیلم ارغوان درباره یک فیلم عاشقانه صحبت می‌کردیم و امروز درباره فیلم مستند اجتماعی صحبت می‌کنیم. این خوش‌شانسی من است که در چنین فیلم‌هایی حضور دارم. تمام این مدت چون گرفتار بودم تنها تلفنی صحبت کردیم و نتوانستم فیلم را ببینم. حالا خیلی خوشحالم که در این فیلم جذاب و تکان دهنده حضور داشتم.

شاهرخ فروتنیان(بازیگر) با اشاره به بازی خوب امیر آقایی در فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت گفت: همکاری در چنین تیمی به من احساس رضایت می‌دهد. از حضور در این فیلم بسیار خوشحال هستم.

برزو ارجمند هم گفت: من در سینما معمولا آدم بدشانسی هستم اما واقعا آرزو داشتم که این فیلم را همراه پدرم می‌دیدم. من بیست سال منتظر چنین نقشی بودم. کوتاه بودنش مهم نیست اما من خیلی برایم مهم بود که چنین فیلمی را بازی کنم و کاش پدرم هم بود.

وحید جلیلوند درباره فیلمش گفت: این فیلم یک رئالیسم اجتماعی است. من خیلی با شعار دادن موافق نیستم و ا‌ین‌کار را در فیلم نکردم. این فیلم هم نقد اجتماع و آدمی را داشت و هم ستایش آنها را. مجموعا معتقدم که این فیلم بازنمای واقعیت است.

وحید جلیلوند با اشاره به اینکه جواد آشتیانی نیست؛ گفت: انوشیروان ارجمند همیشه درباره اینکه چرا نقش‌های منفی بازی می‌کند می‌گفت که هرکس نقشی را بازی می‌کند که نیست. من هم فیلمی را ساختم که نیستم. من جرئت و جسارت جلال را ندارم. من حتی توان جلال را ندارم که اشتباه کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز