خبرگزاری کار ایران

جزییات کتاب و کاتالوگ سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۸۵

کاتالوگ جشنواره فیلم فجر در قطع پالتویی در ۱۴۴ صفحه برای عموم وکاتالوگ اصلی جشنواره که شامل ۲۲۸ صفحه است ویژه سینماگران و اصحاب رسانه منتشر می‌شود.

باتوجه به جدا شدن بخش بین الملل از بخش داخلی در جشنواره فجر سی و سوم، یک جلد کتاب شامل بخش ملی و جلد دیگر زمان برگزاری بخش بین الملل جشنواره چاپ می‌شود.

به گزارش ایلنا، مسعود نجفی سردبیر کتاب جشنواره درباره کاتالوگ این دوره گفت: در این کاتالوگ ۲۲۸ صفحه‌ای، همه فیلم‌ها در بخش‌های سینمای ایران، مستند، نگاه نو و هنر و تجربه یک صفحه پوس‌تر دارند. همچنین از جمله ویژگی‌های قابل ملاحظه کاتالوگ جشنواره این است که تمامی عکس‌های شرکت‌کنندگان به صورت اختصاصی عکاسی و مانند هرسال عکس‌های داوران و هیأت انتخاب نیز با شکل خاصی تهیه شده است.

نجفی همچنین درباره بخش بزرگداشت‌ها خاطرنشان کرد: سال گذشته برای درج بخش بزرگداشت‌ها در کاتالوگ، از تقدیرشوندگان دستنویس می‌گرفتیم اما این دستنویس از شاخص‌ترین فرد در حوزه مورد نظر بزرگداشت، گرفته شده است. به عنوان مثال، یادداشت مربوط به محمدعلی کشاورز را عزت‌الله انتظامی و یادداشت حسین جعفریان را محمود کلاری نوشته است.

به گفته‌ نجفی، با توجه به جدا شدن بخش بین‌الملل از بخش داخلی در جشنواره فجر سی و سوم، یک جلد کتاب برای بخش ملی و جلد دیگر زمان برگزاری بخش بین الملل جشنواره چاپ می‌شود که البته هر دو طرحی واحد دارند.

سردبیر کاتالوگ جشنواره سی و سوم، با بیان اینکه یک کاتالوگ پالتویی ویژه برنامه‌ سینماهای مردمی جشنواره برای عموم مردم منتشر می‌شود، بیان کرد: امسال یک کاتالوگ کوچک در قطع پالتویی در ۱۴۴ صفحه تهیه کرده‌ایم که شامل اطلاعات فیلم‌ها و سانس نمایش آن‌ها در سینماهای مردمی است. این کاتالوگ در تمام سینما‌ها و همچنین سالن برج میلاد عرضه خواهد شد.

مسعود نجفی در پایان گفت: کاتالوگ پالتویی جشنواره روز جمعه ۱۰ بهمن‌ماه و کاتالوگ اصلی نیز قبل از افتتاحیه آماده می‌شود.

جلیل اکبری‌صحت هم درباره نشریه روزانه جشنواره سی و سوم که در دست آماده سازی است، گفت: شماره اول این نشریه به ساحت رسول اکرم(ص) تقدیم خواهد شد که در آن، رویکرد سینما درباره توهین به مقدسات بررسی کرده‌ایم.
وی افزود: در شماره اول این نشریه فرهنگی سینمایی، مطالبی از هنرمندان درباره اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) منتشر خواهد شد.

سردبیر نشریه روزانه جشنواره سی و سوم فیلم فجر بخش‌های تحلیل، خبر و گزارش را از جمله بخش‌های نشریه روزانه امسال عنوان و بیان کرد: اولین ویژگی این نشریه، شکل گرافیکی آن است. ویژگی دیگر مطالبی است که تولید می‌شود. ضمن اینکه ما مانند سایر نشریات فقط به گفت‌وگو بسنده نکرده‌ و سعی کردیم از گفت‌وگو‌ها به عنوان سند استفاده کنیم.
اکبری صحت همچنین خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین ویژگی این نشریه، حضور تعداد قابل توجهی از روزنامه‌نگاران در ترکیب آماده‌سازی آن است تا فضای پویاتری ایجاد شود.

وی همچنین به تدوین یک پرونده مفصل برای فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی اشاره کرد و گفت: این پرونده شامل گفت‌وگو با مجید مجیدی و دیگر عوامل فیلم است.

سردبیر نشریه روزانه جشنواره سی و سوم فیلم فجر در پایان خاطرنشان کرد: تیم نشریه روزانه از دوستان حرفه‌ای در عرصه روزنامه‌نگاری تشکیل شده و قرار است یک پیش شماره قبل از افتتاحیه و اختتامیه نیز منتشر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز