خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم گورداله:

راضی نگهداشتن مخاطب کودک در سینما سخت‌تر از بزرگسالان است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۶۶

بیشتر کسانی که به دیدن فیلم گورداله در سینماهای سراسر کشور رفته‌اند بعد از تماشای فیلم از این فیلم اعلام رضایت کردند.

فیلم سینمایی «گورداله» به کارگردانی نادره ترکمانی به‌عنوان یک فیلم کودک اکران شده و مخاطبان از دیدن فیلم اعلام رضایت کردند.

ترکمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با اعلام این مطلب گفت: رضایت بیشتر کسانی که به دیدن فیلم گورداله در سینماهای سراسر کشور رفته‌اند از این جهت برایم باعثخوشحالی‌ست که توانستیم فیلمی بسازیم که کودکان بعداز دیدن آن با لبی شاد و خندان از سالن سینما بیرون بیایند و احساس رضایت کنند.

ترکمانی افزود: گورداله یک فیلم شاد با لحضات فانتزی‌ست که توانسته لبخند را روی لب کودکان بیاورد. به همین دلیل با وجود آنکه قرار بود فقط در سانس‌های صبح به نمایش دربیایید؛ بدلیل استقبال مخاطبان در تعدای از سالن‌های سینمایی در سانس عصر و بعداز ظهر نیز به نمایش درآمد و هم‌اکنون علاوه بر سانس صبح در ساعت ۱۵ و ۱۸ بعضی سینما‌ها نیز اکران می‌شود.

وی ادامه داد: کودک امروز در تمام ساعات شبانه‌روز در مواجهه با انواع محصولات فرهنگی همچون انیمیشن، فیلم و بازی‌هایی است که از طریق شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای، اینترنت و یا سیستم‌های بازی به وی عرضه می‌شود. به همین دلیل راضی نگهداشتن او که به‌عنوان مخاطب وارد سینما می‌شود از راضی نگهداشتن مخاطب بزرگسال بسیار سخت‌تر است زیرا کودک به محض آنکه از فیلمی خوشش نیاید از سالن سینما بیرون می‌آید. لذا فیلمی که داعیه فیلم کودک بودن دارد؛ در اولین مرحله باید مخاطبش یعنی کودکان را راضی نگهدارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله بعداز ساخت شدن یک فیلم، تبلیغات و اطلاع‌رسانی درباره آن است. اگر شما بهترین فیلم را ساخته باشید اما در زمان معرفی و تبلیغات ضعیف عمل کنید؛ عملا دیده نمی‌شود.

ترکمانی افزود: متاسفانه هزینه‌های تلبیغات برای یک فیلم اعم از تیزرهای تلویزیونی، بیلبوردهای شهری و تبلغایت میدانی بسیار زیاد است و فیلم‌هایی همچون گورداله توان آن را ندارند که مانند کالای مصرفی هزینه پخش تیزر و تبلغایت بدهند.

وی افزود: باوجود این افرادی که از اکران فیلم باخبر شده‌اند همانند دانش‌آموزان مداراس و اولیاء آن‌ها به دیدن فیلم رفته‌اند و بعداز دیدن نیز رضایت خود را اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش مهم صداوسیما در معرفی فیلم‌هایی همچون گورداله که برای کودکان ساخته شده‌؛ گفت: در این میان نقش تبلیغات تلویزیونی بسیار حیاتی است زیرا هر بارپخش تیزر حتی در بد‌ترین زمان نیز می‌تواند حداقل ۵۰۰ هزار نفر بیننده داشته باشد و این امر کمک شایانی به معرفی فیلم می‌کند.

ترکمانی با گلایه از آموزش و پرورش و بنیاد سینمایی فارابی گفت: متاسفانه آموزش و پرورش از فیلم‌هایی که مناسب کودک نیستند و حتی نارضایتی والدین کودکان را بدنبال داشته؛ حمایت کرده اما از فیلم گورداله که مناسب کودک است حمایت نمی‌کند. فارابی هم باوجود آنکه به میزان ۸۰ درصد در ساخت این فیلم سرمایه‌گذاری و همکاری کرده؛ در زمان نمایش فیلم کمکی به تبلیغات و معرفی فیلم نکرد.

گورداله اقتباسی‌ست از یک افسانهٔ شیرین و جذاب ایرانی. این افسانه در کتاب افسانه‌های سرزمین من به کوشش خسرو صالحی در سال ۱۳۷۰ به چاپ رسیده است. گورداله قصهٔ خانواده‌ای را روایت می‌کند که با ساده‌لوحی و تنبلی برادر بزرگ خانواده در دام می‌افتند. در ادامه «گورداله» پسر کوچک اما باهوش خانواده با ترفندهایی که می‌اندیشد خانواده‌اش را از خطر نجات می‌دهد.

فیلم سینمایی «گورداله» در سال ۱۳۹۱ تولید و‌‌‌ همان سال هم در جشنوارهٔ کودک و نوجوان اصفهان حضور پیدا کرد و هفت جایزهٔ بر‌تر جشنواره را شامل تندیس پروانهٔ طلایی و دیپلم افتخار بهتربن فیلم جشنواره، تندیس پروانهٔ طلایی و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی، دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه، تندیس پروانه طلایی و دبپلم افتخار بهترین دستاورد هنری، دیپلم افتخار بهترین موسیقی فیلم، دیپلم افتخار بهترین ساخت عروسک، تندیس و دیپلم افتخار بهتربن فیلم از نگاه انجمن منتقدین و نویسندگان سینما.، دیپلم افتخار بهترین فیلم از انجمن فیلمسازان ایران را از آن خود کرد.

عوامل و دست‌اندرکاران فیلم گورداله عبارتنداز: تهیه‌کننده و کارگردان: نادره ترکمانی، نویسندگان فیلمنامه خسرو صالحی، نادره ترکمانی، مجری طرح و مدیر تولید: حسن مصطفوی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح صحنه و دکور: رامین عاشوری، مدیرصدابرداری: بابک بنی‌اردلان، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: سهیل بیرقی، منشی‌صحنه: یاسمن‌ کفایتی، صداگذاری: حسین ابوالصدق، مدیر دوبلاژ: محمدرضا علیمردانی، تدوین: شاهین یارمحمدی، آهنگساز: بهنود یخچالی، عروسک‌گردان‌ها: مهرداد محتشمی، بهرام بهبهانی، عیسی یوسفی‌پور، مهرنوش شریعتی، عکاس: مریم تخت‌کشیان، جلوه‌های‌ ویژه(کامپیوتری): مجید یوسف‌زاده، مدیر تدارکات: منصور غضنفری، مدیر مالی ابراهیم تفرشی، پخش از جبرئیل فیلم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز