خبرگزاری کار ایران

نظر کارگردانان درباره طرح یک فیلم یک سلام چیست؟

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۸۳

برخی کارگردانان که در طرح یک فیلم یک سلام شرکت کرده‌اند؛ معتقدند این طرح کمک زیادی به معرفی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر کرده است.

کیارش اسدی‌زاده؛ صادق صادق دقیقی؛ کاوه ابراهیم‌پور؛ مهرداد غفارزاده؛ امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی برنامه‌ی یک فیلم یک سلام را پسندیده و آن را مفید ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا،کیارش اسدی‌زاده؛کارگردان فیلم سینمایی «شکاف» درمورد این برنامه گفت: معرفی آثار پیش از آغاز جشنواره و نمایش آن‌ها اتفاق خیلی خوبی است.

وی افزود: با برگزاری این برنامه مخاطبان جشنواره فیلم فجر امسال با فیلم‌ها آشنا‌تر هستند و قبل از اینکه به سالن‌های سینما بیایند و قبل از اینکه بخواهند تصمیم بگیرند که به دیدن چه فیلمی بروند از طریق رسانه‌ها اطلاعات بیشتری نسبت به هر یک از فیلم‌ها کسب کرده‌اند.

اسدی‌زاده ادامه داد: این برنامه و پوشش خبری آن توسط رسانه‌ها تاثیر مثبت و خیلی خوبی در انتخاب‌های مردم برای دیدن فیلم‌ها می‌گذارد.

صادق صادق‌ دقیقیدرمورد ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام» گفت: از اینکه در این برنامه شرکت کردم و می‌توانم فیلمم را برای مخاطبان معرفی کنم خیلی خوشحالم.

وی درمورد معرفی فیلم‌های جشنواره پیش از آغاز جشنواره گفت: به چنین برنامه‌هایی نیاز داریم تا بتوانیم آثار را به خوبی به مخاطبانمان معرفی کنیم.

صادق دقیقی افزود: «یک فیلم، یک سلام» برنامه تاثیرگذار و خیلی خوبی است و خوشحالم که در این برنامه شرکت کردم و فیلمم قبل از جشنواره به بهترین شکل ممکن و آن‌گونه که خودم می‌خواهم معرفی می‌شود.

صادق‌ دقیقی بیان کرد: خیلی خوب است که فیلم‌ها قبل از جشنواره به معرفی می‌شوند و بعد از نمایش مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند. این بهترین اتفاقی است که می‌توانست برای آثار راه یافته به جشنواره، رخ بدهد.

کاوه ابراهیم‌پورنیز گفت: معرفی فیلم‌ها قبل از شروع جشنواره کار موثری است اما نیاز به تجهیزات فنی بهتری دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» درمورد معرفی فیلم‌های جشنواره پیش از آغاز جشنواره نیز گفت: برنامه «یک فیلم، یک سلام» که برای معرفی آثار طراحی شده است، در کل برنامه خوبی بود.

وی افزود: تئوری این کار بسیار جالب بود و می‌تواند تاثیر زیادی روی شناخت آثار سینمایی توسط مخاطبان داشته باشد، اما به نظر من امکاناتی که برای این کار فراهم شده ضعیف است.

ابراهیم‌پور عنوان کرد: اگر این برنامه با امکانات بیشتر و تجهیزات فنی بهتری برگزار شود، قطعا نتایج بهتری نیز در پی خواهد داشت. به لحاظ تئوری کار بسیار خوب و ارزشمندی است اما در عمل، به ویژه از لحاظ تجهیزات فنی مثل پروژکشن می‌تواند بهتر از این برگزار شود.

وی ادامه داد: البته امسال اولین دوره‌ای است که چنین اتفاقی افتاده و وجود برخی ضعف‌ها طبیعی است. به هر حال این کار قابل تقدیر است اما امیدوارم در سال‌های آتی باتوجه به تجربیات این دوره شاهد برگزاری خیلی حرفه‌ای‌تر و مجهز‌تر این برنامه باشیم.

مهرداد غفارزاده؛کارگردان فیلم «دریا و ماهی پرنده» درمورد معرفی آثار قبل از شروع جشنواره گفت: معرفی و ارائه اطلاعات در مورد فیلم‌ها قبل از جشنواره بسیار بسیار کار مثبتی است.

وی افزود: با دوستان که صحبت می‌کردم همه بر این عقیده بودند که این بخش یکی از بخش‌های خوب این دوره از جشنواره است که فیلم‌ها قبل از اکران برای اهل فن و اهالی رسانه معرفی می‌شود و آن‌ها در جریان فیلم قرار می‌گیرند.

غفارزاده ادامه داد: با این روال فیلم در اکران جشنواره فراموش نمی‌شود و چون اطلاعات کاملی از آن در اختیار اهالی رسانه است، پس از جشنواره نیز در اخبار مورد توجه و ارزیابی قرار می‌گیرد. این روند آغازگر خیلی خوبی است برای ورود به جشنواره.

امید بنکدار؛کارگردان فیلم ارغوان نیز گفت: برگزاری چنین برنامه‌ای می‌تواند اتفاق مثبت و خوبی باشد، البته اگر مستمر باشد، اگر برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد و اگر فیلمساز‌ها و تهیه‌کننده‌ها بقیه آثار نیز در انجام این امر همکاری کنند.

وی افزود: اجرای چنین برنامه‌ای می‌تواند برای خبررسانی بسیار مفید و مثبت باشد و مخاطبان هم طبیعتا می‌توانند از طریق رسانه‌ها بسیاری از اطلاعاتی را که در مورد هر فیلمی نیاز دارند، دریافت کنند. بنابراین به‌‌ همان نسبت می‌تواند برای مخاطبان نیز مثبت باشد.

کیوان علی‌محمدیدیگر کارگردان فیلم «ارغوان» نیز در این رابطه گفت: من هم فکر می‌کنم ایده جذابی است، اما اینکه در مرحله عمل چقدر طبق آن چیزی که در ذهن طراحان این برنامه بوده، شکل می‌گیرد را واقعا نمی‌دانم؛ اما به طور کلی ایده جالبی است که فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره فرصتی داشته باشند تا معرفی شوند.

وی ادامه داد: این طرح موجب می‌شود، نام فیلم‌ها بر سر زبان‌ها بیاید و مواد تبلیغاتی که کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها آماده کرده‌اند، می‌تواند پکیج جذابی باشد در معرفی فیلم‌ها و امیدوارم بقیه همکاران هم این کار را جدی بگیرند.

وی افزود: درمورد کار خودمان من می‌توانم بگویم واقعا چندین ساعت وقت گذاشتیم، آنونس را صداگذاری کردیم و سعی کردیم همه چیز را خیلی دقیق و درست آماده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز