خبرگزاری کار ایران

نظر تهیه‌کننده " این سیب هم برای تو " درباره نمایش فیلمش در جشنواره

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۵۰

اینکه جشنواره فیلم فجر قصد داردبه سینماگران جوان توجه کند و راه را برای رشد انها باز کند امر بسیاری پسنیده‌ای است اما نباید جشنواره به سمتی حرکت کند که انگار پیشکسوتان بی‌محلی شده است و در این راه ان‌ها فدای نسل جدید شوند.

محمد نشاط؛ تهیه‌کننده فیلم سینمایی " این سیب هم برای تو " به کارگردانی سیروس الوند معتقد است که هرچند میدان دادن به جوان‌ها در جشنواره فیلم فجر امری بسیار پسندیده است اما نباید بگونه‌ای باشد کارگردانان باسابقه سینمای ایران قربانی شوند.

نشاط در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ دباره وضعیت فیلم " این سیب هم برای تو " در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: فیلم را ما برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه تحویل دادیم ولی بعداز اعلام نظر هیات انتخاب به ما اعلام شد که فیلم در بخش مسابقه نیست.

وی ادامه داد: رسول صدرعاملی یکی از اعضائ هیات انتخاب اعلام کرد که فیلم " این سیب هم برای تو " با فیلم یک فیلمساز جوان از لحاظ رای برابر بوده است و برای توجه و حمایت از فیلمسازان جوان فیلم الوند به بخش مسابقه راه پیدا نکرده است.

نشاط با اشاره به اینکه برای رضاداد؛ دبیر جشنواره و تمام اعضائ‌ هیات انتخاب احترام زیادی به لحاظ شخصیتی و حقوقی قائل است؛ گفت: مخالفتی با نمایش فیلم " این سیب هم برای تو " در بخش خارج از مسابقه ندارم زیرا معتقدم فیلم خوب راه خود را پیدا می‌کند و مخاطبان با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: هرچند حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر بسیار ارزشمند است و شاید اگر فیلم این سیب هم برای تو در بخش مسابقه شرکت می‌کرد جوایزی را می‌توانست کسب کند اما بار‌ها دیده شده که فیلم‌هایی که در فجر جوایزی را کسب کرده‌اند در اکران موفق نبوده‌اند یا فیلمی منتخب بخش مردمی بوده که در بخش اصلی جوایز زیادی کسب نکرده است.

نشاط افزود: با علیرضا رضاداد صحبت کردم و ایشان تاکید کردند که امروز افرادی مانند سیروس الوند تبدیل به یک نشان و برند برای سینمای ایران شده‌اند.

وی ادامه داد: افرادی همچون مسعود کیمیایی، سیروس الوند، بهرام بیضایی، بهمن فرمان آرا و داریوش مهرجویی جزء گنجینه‌های سینمایی ایران و تاریخ سینمای ایران هستند و امروز کسانی به تماشای فیلمهای این کارگردان‌ها می‌نشینند و آن را دوست دارند که شاید در زمان ساخته شدن آن فیلم هنوز بدنیا نیامده بودند.

تهیه‌کننده فیلم این سیب هم برای تو افزود: من در مقام تهیه‌کننده تلاش بسیاری کردم که جوان‌های بااستعداد به سینما معرفی شوند و همکاری من با افرادی همچون حمید نعمت‌الله و یا منوچهر هادی در سالهای گذشته شاهد این مسئله است.

وی با تاکید بر اینکه به نظر رضاداد و اعضائ‌ هیات انتخاب احترام می‌گذارد و با تعدادی از اعضائ هیات انتخاب همکاری برای ساخت فیلم داشته است؛ افزود: اینکه جشنواره فیلم فجر قصد دارد به سینماگران جوان توجه کند و راه را برای رشد آنها بازکند؛ امر بسیاری پسندیده‌ای است اما نباید جشنواره به سمتی حرکت کند که انگار پیشکسوتان بی‌محلی شده است و در این راه آن‌ها فدای نسل جدید شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز