خبرگزاری کار ایران

مجیدی:

نگرانی دانشگاه الاظهر برای فیلم حضرت محمد(ص) برای چیست؟

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۳۳۵

به جز حضرت آمنه مادر پیامبر(ص) و حلیمه؛ دایه پیامبر(ص) که حجاب کامل دارند؛ برای بقیه زنان با استفاده از موهای مصنوعی؛ شرایط فرهنگی قبل از اسلام را نشان داده‌ایم.

مجید مجیدی؛ کارگردان فیلم حضرت محمد(ص) عصر امروز(۱۷ دی) در مراسم رونمایی از شهرک سینمایی این فیلم با اشاره به اینکه ساخت این فیلم را یک وظیفه برای خود می‌دانسته و امروز دیگران باید به وظیفه خود برای دیده شدن این فیلم عمل کنند؛ گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم که به این فیلم کمک کنند و ما فقط شاهد این نباشیم که گروهی به دنبال برخورد ژورنالیستی با این فیلم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجیدی افزود: من تمایل داشتم که این فیلم آماده شود و بعداز دیدن فیلم درباره آن سخن بگوییم اما امروز اینجا هستم تا از محمدمهدی حیدریان(مدیر پروژه) محمدرضا صابری(مدیرعامل شرکت نور تابان) و سایر سازندگان فیلم تشکر کنم.

مجیدی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت حجاب بازیگران زن فیلم گفت: به جز حضرت آمنه؛ مادر پیامبر(ص) و حلیمه؛ دایه پیامبر(ص) که حجاب کامل دارند؛ برای بقیه زنان با استفاده از موهای مصنوعی؛ شرایط فرهنگی قبل از اسلام را نشان داده‌ایم.

وی درباره استفاده نکردن از بازیگران خارجی در این فیلم گفت: من اعتقاد ندارم که باید از بازیگر خارجی استفاده کنیم زیرا ما در داخل بازیگران توانای زیادی داریم و بازیگرانی در این فیلم در حد بازیگران مطرح دنیا بودند و از طرف دیگر هرچند برای ما بازی همچون آنتونی کویین در فیلم مصطفی عقاد جذاب بود اما در دنیای غرب بازی وی طرفدار زیادی نداشت.

مجیدی در پاسخ به سوالی پیرامون نگرانی دانشگاه الاظهر مصر درباره ساخته شدن فیلم حضرت محمد(ص) گفت: ما پیش از ساخت این فیلم و در طول ساخت آن رایزنی‌های زیادی کردیم و با علمای کشورهای جهان اعم از شیعه و سنی مشورت کردیم. به همین دلیل موضوعی انتخاب کردیم که هیچگونه اختلافی بین مسلمانان جهان درباره آن وجود نداشته باشد و فیلم نیز به دنبال آن بود که یک وفاق به وجود بیاورد. به همین دلیل ما مقطع کودکی پیامبران را انتخاب کردیم که اختلاف نظر در موردآن کم است.

وی ادامه داد: من حساسیت‌هایی که درباره زندگی پیامبر وجود دارد را درک می‌کنم اما تصور می‌کنم اینگونه حساسیت‌ها باید همه جا باشد و نباید اینگونه باشد. فقط غرب حرکتی بکند و به ساحت پیامبر(ص) و بعد ما از خودمان عکس‌العمل نشان دهیم. ما امروز باید برائت درست از اسلام در جهان معرفی کنیم و دوستان ما در الزهر مصر باید نگران این باشند که چرا کار فرهنگی در این حوزه کم شده است.

مجیدی با اشاره به اینکه امروز هنر سینما به‌عنوان مهم‌ترین هنر و یکی از برنده‌ترین هنرهاست؛ گفت: تاکنون درباره پیامبرهایی همچون حضرت موسی، حضرت عیسی و حتی بودا پیش از ۴۵ فیلم ساخته شده است اما درباره حضرت پیامبر اسلام فقط یک فیلم ساخته شده و فیلم حضرت محمد(ص) دومین فیلم است به همین دلیل ما باید همانقدر که نگران سایر مسایل جهان اسلام هستیم؛ نگران تصویری که دیگران از پیامبر نشان می‌دهند نیز باشیم. به همین دلیل من دلیل نگرانی دوستان الزهر را نمی‌فهمم و آن‌ها به جای کمک کردن؛ شروع به نقد کردن و تخریب کردن حتی قبل از دیدن فیلم کردند.

وی بااشاره به اینکه اسم درست فیلم محمد رسول الله است؛ گفت: بخش عمده فیلم به داستان دوران کودکی پیامبر بازمی‌گردد اما در فیلم داستان از زمان شعب ابیطالب تا زمان حال شروع می‌شود و تا ۲۰ دقیقه در قالب فلش بک به دوران کودکی پیامبر می‌رود.

وی همچنین درباره اکران این فیلم در خارج از کشور گفت: ‌هیچ تصمیمی برای اکران این فیلم در خارج از کشور گرفته نشده است البته بخش بین الملل شرکت سینمای نور تابان در حال پیگیری این مسایل است اما تاکنون با هیچ کمپانی و شرکتی به توافق نرسیده هرچند شرکت‌هایی همچون سونی پیکچر برای ساخت این فیلم تقاضاهایی کردند و بدنبال این هستیم که فیلم در جشنواره فیلم رونمایی شود.

مجیدی ادامه داد: ما در ساخت این فیلم هرگز بدنبال نگاه اقتصادی و سود اقتصادی برای خود نبوده‌ایم بلکه تلاش داشتیم که به وظیفه خود عمل کنیم. از زمان ساخت این فیلم لطف و اعتماد مراجع تقلید همچون جوادی آملی، مکارم شیرازی و حضرت آقا مقام معظم رهبری به ما لطف و اعتمادداشتند و من نمی‌دانم بابت این لطف و اعتماد چگونه تشکر کنم و چگونه خدا را شکر کنم و چه پاسخی بدهم.

مجیدی افزود: من و تمام گروه‌های سازنده تلاش کردیم که بر وظیفه خود ساخت این فیلم عمل کنیم و امروز نیز نوبت رسانه‌هاست که به وظیفه خود برای بهتردیدن شدن این فیلم عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز