خبرگزاری کار ایران

تهیه کننده فیلم اعلام کرد:

فیلم حضرت محمد(ص) با ۶۲۳ میلیارد ریال ساخته شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۳۱۸

شرکت سینمایی نور تابان تهیه‌کننده فیلم سینمایی حضرت محمد(ص) برای اولین بار اعلام کرد که این فیلم با ۶۲۳ میلیارد ریال ساخته شده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی حضرت محمد(ص) برای اولین بار رقم کامل میزان بودجه این فیلم را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا صابری(مدیرعامل شرکت نور تابان) و صادقیان(رئیس هیات مدیره این شرکت) به عنوان تهیه‌کننده فیلم سینمایی حضرت محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی اعلام کردند که این فیلم از زمان تحقیق و پژوهش تا ساخت ۶۲۳ میلیارد ریال هزینه داشته است.

صادقیان افزود: از شش سال پیش موضوع ساخت فیلم توسط مجید مجیدی مطرح شد و ابتدا قرار بود لوکیشن‌ها در خارج از کشور باشد اما بعد با هدف کمک به سینمای ایران تصمیم گرفته شد تمام لوکیشن‌ها درقالب یک شهرک ساخته شود.

صادقیان ادامه داد: ۲۲۰ هکتار زمین برای این شهرک اختصاص پیدا کرده که برای ساخت مکه ۶۵ هکتار و برای ساخت خانه‌ها و بنا‌ها ۴۵ هزار متر مربع طرح شده است. ساخت شهر مکه ۱۴۱ میلیارد ریال هزینه داشته است.

وی ادامه داد: ساخت کلیسای بصرا در ۴۵۰۰ متر مربع و ۶۹ میلیارد تومان ریال، شهر مدینه ۱۶ هکتار و ۴۲ میلیارد ریال و سالن همایش ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین روزانه ۸۰۰ الی ۸۵۰ نفر در این شهرک کار می‌کنند و برنامه‌ریزی شده این شهرک سی سال قدمت و استحکام داشته باشد.

وی ادامه داد: در مرحله فیلمنامه‌نویسی ۳ میلیارد ریال در مرحله مطالعات اجرایی؛ ۶ میلیارد ریال پیش تولید؛ ۱۵۲ میلیارد ریال؛ تولید ۳۱۰ میلیارد ریال؛ پس از تولید ۱۵۱ میلیارد ریال و در مجموع ۶۲۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: ساخت این شهرک با هدف چندمنظوره بوده و ما قصد داریم قسمت دوم و سوم این فیلم را نیز بسازیم همچنین به دنبال این هستیم که این شهرک را با ساخت یک مرکز اقامتی تبدیل به مرکز گردشگری و سیاحتی کنیم.

وی ادامه داد: البته تا زمانی که فیلم اکران نشود قصد نداشتیم از این شهرک رونمایی کنیم. اما از این به بعد این شهرک می‌تواند برای انجام مطالعات دانشجویی تاریخ اسلام مورد استفاده قرار بگیرد.

محمدمهدی حیدریان مدیر پروژه نیز گفت: این شهرک قابل مقایسه با هیچ شهرک دیگری نیست و حتی از شهرک سینمایی علی حاتمی نیز بهتر است. هزینه این شهرک با هزینه جاهای دیگر قابل مقایسه نیست مثلا برای شهرک علی حاتمی ۲۲ میلیارد دلار هزینه شده است آنهم در دهه ۶۰. در این شهرک بیش از یک مگاوات برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز