خبرگزاری کار ایران

سعید راد:

قهرمان و ضدقهرمان باید در فیلم‌های شهری مستتر باشد

کد خبر : ۲۳۹۷۰۹

بدون شک همه شهرهای ایران دارای زیبایی‌های خاصی هستند که لازم است در سطح دنیا شناخته شود و این کار می‌تواند به واسطه ساخت فیلم‌های شهری توسط فیلمسازان ایرانی صورت پذیرد.

سعید راد؛ بازیگر سینمای ایران؛ درباره فیلم شهری گفت: فیلم‌های شهری زمانی در سینمای ایران جزء مهم‌ترین فیلم‌ها محسوب می‌شدند ضمن اینکه قهرمان و ضد قهرمانش در سطح شهر زندگی می‌کردند.

به گزارش ایلنا، وی در ادامه افزود: امروز متاسفانه تعداد فیلم‌های شهری با این مشخصات بسیار کم شده است زیرا بیشتر فیلم‌ها در داخل یک آپارتمان ساخته می‌شود که معمولا این نوع فیلم‌ها فیلم‌های ارزانی هستند که بعد حرفه‌ای آن از بین رفته است و به شدت به سینمای حرفه‌ای صدمه می‌زند.

بازیگر «دوئل» خاطرنشان کرد: تهران یکی از زیبا‌ترین شهرهای دنیا است که دارای زیبایی‌های حیرت انگیزی است از جمله اینکه در دامنه کوه قرار گرفته است بنابراین می‌تواند نمونه خوبی برای یک فیلم شهری باشد.

راد در ادامه افزود: با توجه به خدماتی که امروز ما در شهر تهران داریم می‌توان گفت مسئولین شهرداری تا به امروز نه تنها کارشان در خور توجه بوده بلکه قابل تحسین نیز بوده است. بدون شک آبیاری درختان، اصلاح وضعیت ترافیک و جمع آوری زباله‌ها مدیریت عظیمی می‌خواهد که شهرداری به خوبی از عهده آن برآمده است و اگر سازمان فرهنگی هنری و فرهنگسرا داریم باید به مردم این موارد خوب را تبلیغ کنند.

وی یادآور شد: بدون شک همه شهرهای ایران دارای زیبایی‌های خاصی هستند که لازم است در سطح دنیا شناخته شود و این کار می‌تواند به واسطه ساخت فیلم‌های شهری توسط فیلمسازان ایرانی صورت پذیرد.

راد با بین اینکه اگر بخواهیم خرابی‌های ایران را در فیلم‌هایمان به تصویر بکشیم ظلم است، گفت: فیلمسازان باید برای ساخت فیلم‌هایشان به سراغ زیبایی شهر‌ها بروند تا آنرا به واسطه فیلم‌هایشان به دنیا نشان دهند. همانطور که داریوش مهرجویی فیلم نارنجی پوش را ساخت که بعد از ساخته شدن آن فیلم نگاه‌ها نسبت به رفتگر‌ها عوض شد زیرا متوجه شدند که رفتگر‌ها به عنوان یک شهروند بسیار زحمت می‌کشند.

وی با بیان اینکه ساخت پردیس و فرهنگسرا‌ها قابل تحسین است گفت: شهرداری باید شرایطی را فراهم کند تا در پردیس‌ها و فرهنگسرا‌ها فیلم‌های شهری به نمایش درآید. شهرداری باید کارگردان‌های باتجربه در زمینه ساخت فیلم شهری را دور هم جمع کند و بودجه لازم را برای ساخت این نوع فیلم‌ها در اختیارشان قرار دهد در این صورت فرهنگسرا‌ها پر از مخاطب خواهد شد.

راد با بیان اینکه جامعه ما نیاز به زیبایی و شادی دارد گفت: شهروندان باید برای داشتن شهری زیبا تلاش کوشش کنند و این کار جز با رعایت کردن قانون می‌سر نمی‌شود.

راد ادامه داد: احترام به قوانین، روی خطوط رانندگی کردن، رعایت حقوق شهروندی و… از جمله مواردی است که می‌تواند به عنوان سوژه فیلم‌های شهری مد نظر قرار گیرد. البته این نکته را هم باید یادآور شویم که همه چیز را نمی‌توانیم از شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن بخواهیم، مردم خودشان هم باید رعایت کنند. به عنوان مثال، زمانیکه در ماشینمان آشغال ریخته آنرا از شیشه به بیرون پرتاب نکنیم.

وی به جشنواره فیلم شهر پیشنهاد داد: در این جشنواره باید فیلم‌های شهری مست‌تر باشد و شهرداری برای ساخت فیلم شهری و نمایش آن جشنواره بودجه مناسبی را در نظر بگیرد تا بتوانیم جشنواره‌ای تاثیرگذار، پربار و هدفمند داشته باشیم.

وی یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که فیلم‌هایی که در آن تنها ۲ خیابان شیک نمایش داده شود فیلم شهری نیست در ساخت فیلم‌های شهری باید به صورت موشکافانه به الملن‌های شهر توجه داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز