خبرگزاری کار ایران

قاسم‌خان؛ دبیر گردهم‌آیی سینمای مستند و باستان‌شناسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۷۴۱

طی حکمی ازسوی سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد و علیرضا قاسم‌خان به‌عنوان دبیر نخستین گردهم‌آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‌شناسی منصوب شد.

طی حکمی ازسوی «سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «علیرضا قاسم‌خان» به‌عنوان دبیر نخستین گردهم‌آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‌شناسی منصوب شد.

به گزارش ایلنا، در متن حکم طباطبایی‌نژاد خطاب به قاسم‌خان آمده است: «نظر به تجربیات ارزشمند جنابعالی در حوزه میراثفرهنگی و سینمای مستند، بدینوسیله به عنوان دبیر نخستین گردهم‌آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‌شناسی که به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پژوهشگاه میراثفرهنگی و موزه ملی ایران برگزار می‌گردد، منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از خداوند متعال در انجام امور محوله موفق و مؤید باشید.»

علیرضا قاسم خان متولد سال ۱۳۴۲ در شهر تهران و فارغ‌التحصیل کار‌شناسی کارگردانی سینما از دانشگاه هنر و کار‌شناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است.

از آثار مستند وی می‌توان به ساخت فیلم‌های دیر گچین، سیاه گالش، سفر آواز و ارغوان، مفهوم باغ در مینیاتور ایران، فرشتگان نگارگری ایران، تاریخ نقاشی مینیاتور، نواهای گمشده، سمت خاموش یک عکس، آواز پر جبرئیل، درخت سخنگو، آواز دریانوردان خلیج‌فارس؛ فیلم‌های داستانی بازی، مجسمه‌های مرگ؛ برنامه‌های تلویزیونی آوای حماسه، تهران آنچنان که بود؛ تهیه‌کنندگی فیلم طبقه سوم(بیژن میرباقری) و… اشاره کرد.

در پرونده کاری وی، نگارش کتاب عکس‌های تعزیه ایران در دوره قاجار؛ انسان، سینما، شهر؛ تکیه دولت: بودن یا نبودن نیز به چشم می‌خورد.

قاسم‌خان در گذشته، مدیریت سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران(از سال ۷۷ تا ۸۷)، سردبیری اخبار علمی فرهنگی هنری شبکه خبر(از سال ۷۸ تا ۸۲)، دبیری و قائم‌مقامی فرهنگستان هنر(از سال ۸۰ تا ۸۲) و مدیریت واحد تولید فیلم موسسه رسانه‌های تصویری(از سال ۸۲ تا ۸۸) را برعهده داشته است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قصد دارد تا با برگزاری «نخستین گردهم‌آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‌شناسی ایران» گامی جدی برای تعامل میان مستندسازان و باستان‌شناسان برداشته و با ایجاد فضای همدلی و همگرایی بین آنان، شرایطی را مهیا نماید تا آثار ارزشمندی در این زمینه تولید شود.

این گردهم‌آیی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر روزهای ۱۵ الی ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۳ در سالن موزهٔ ملی ایران برپا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز