خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

آخرین نظرات ایوبی درباره کوچک‌سازی فارابی، بیمه بیکاری، ‌ بودجه سینما و اسکار

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۶۵

بودجه سینما فقط ۶ میلیارد تومان افزایش یافته که باید با آن جشنواره‌‌ها را برگزار کنیم؛ حقوق پرسنل را بدهیم و از تولید حمایت کنیم / دنبال این هستیم که چه بخشی در فارابی بماند یا منتقل شود / اسکار مسئله اصلی سینمای ایران نیست.

رئیس سازمان سینمایی؛ صبح امروز(۲۹ آذر) بعداز معرفی حیدری خلیلی به‌عنوان سرپرست بنیاد سینمایی فارابی؛ نشست خبری مختصری را با خبرنگاران برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ایوبی در سخنانی با اشاره به لزوم تغییر ساختار‌ها و رویکرد‌ها گفت: باید امروز سیستم‌های ما به‌روز شود و تغییرات لازم را انجام دهیم هرچند که همیشه گروهی در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند.

وی ادامه داد: بودجه‌ی سازمان سینمایی اندک است و با همین بودجه‌ی اندک نیز بیش از ۵۰۰ نفر در سازمان سینمایی و ۲۰۰ نفر در بنیاد سینمایی فارابی فعالیت می‌کنند که بخش زیادی از بودجه را هزینه می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس تصمیماتی که پیشنهاد شده و قرار است در هیات امنا مطرح شود؛ بخش تجهیزات و دوربین از بنیاد سینمایی فارابی جدا می‌شود زیرا معتقدیم این بخش در فارابی حضورش بی‌معناست. این بخش به سینما شهر واگذار می‌شود. همچنین سینما فرهنگ از بنیاد فارابی جدا می‌شود. هدف ما این است که بنیاد سینمایی فارابی به محلی برای حمایت از تولید فیلم و اکران تبدیل شود و هر وظیفه دیگری که مخل این بخش باشد؛ کنار گذاشته می‌شود.

ایوبی ادامه داد: از آنجایی که برگزاری جشنواره‌ها زحمات زیادی دارد؛ برگزاری جشنواره فیلم کودک نیز از فارابی جدا شده و به امور جشنواره‌ها واگذار می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی با تشکر از زحمات جعفری جلوه در سالهای گذشته و افزایش تولیدات فیلم‌های خوب در سینمای ایران گفت: ما امسال دفترچه سازمان سینمایی را چاپ کردیم و خودمان را درمعرض قضاوت قرار دادیم و امیدواریم بتوانیم این برنامه‌ها را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: ما با سینماگران مختلف در باره برنامه‌ها مذاکره کردیم و اینکه یک سینماگر خاص اعلام می‌کند در جریان امور نبوده دلیل نمی‌شود که ما با سینماگران صحبت نکنیم.

وی ادامه داد: در بخش بین‌الملل موسسات مختلف سینمایی بخش‌های بین‌الملل دارند اما این بخش‌ها فقط در حد آوردن میهمانان خارجی یا ارسال فیلم‌ها به جشنواره‌ها و یا آوردن فیلم برای جشنواره‌های داخلی خلاصه شده است درحالیکه به نظرم بخش بین‌الملل سینمای ایران فرا‌تر از این حرف‌ها ست.

وی ادامه داد: نگاه ما به بخش بین‌الملل در سینما مانند یک وزارتخارجه کوچک است که هم باید امور را رصد کند و هم برای حوزه‌های مختلف جغرافیایی کار‌شناس تربیت کند و طرح برنامه بدهد. اینکه ما فقط برای جشنواره‌های خودمان ۴ فیلم خارجی بیاوریم همه بخش بین‌الملل نیست و باید برای برنامه‌هایی همچون هفته فیلم ایرانیان خارج از کشور سیاست‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویند بخش بین‌الملل فارابی منحل می‌شود درست نیست بلکه به دنبال این هستیم که ببینیم چه بخشی باید در فارابی بماند و چه بخشی باید منتقل شود. همچنین باید در بخش‌هایی مانند مارکتینگ و بازار یابی بسیار فعال‌تر عمل کنیم.

ایوبی با تشکر مجدد از جعفری جلوه و همکاران وی در یکسال گذشته در ارتقای تولید و اکران گفت: باید برنامه‌های ما به‌روز شود و اینکه ما کاری را به دلیل اینکه بیست سال است انجام می‌دهیم؛ ادامه بدهیم؛ درست نیست. امروز باید ماموریت اصلی فارابی حمایت از تولید و اکران و رصد کردن حوزه تولید و اکران باشد. به همین دلیل ما بخش تولید فیلم‌های اول و دوم و حمایت از انیمیشن را به بخش فارابی باز می‌گردانیم.

ایوبی همچنین درباره وضعیت بیمه سینماگران گفت: بیمه هنرمندان در تمام دنیا مطرح است و امروز سینما گران در دنیا به گونه‌ای بیمه می‌شوند که احساس آرامش کنند.

وی ادامه داد: ما برای انجام بیمه سینما گران و تاسیس صندوق بیمه بیکاری با مراکز مختلفی همچون سازمان تامین اجتماعی، وزارت کار مذاکرات بسیاری کردیم و با خانه سینما نیز بسیار مشورت کردیم و سرانجام ریسک انجام این طرح را پذیرفتیم و اجرای آن از سال آینده آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرار است دو درصد از بودجه سالیانه سازمان سینمایی به این صندوق اختصاص پیدا کند. به دنبال درآمدزایی از حوزه‌های دیگر نیز هستیم و همچنین قصد داریم با دریافت حق عضویت میزان بودجه این صندوق را تامین کنیم.

ایوبی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۴ سازمان سینمایی ۱۰۶ میلیارد تومان است؛ گفت: فقط ۶ میلیارد تومان بودجه ما نسبت به سال ۹۳ افزایش پیداکرده و ما باید با همین بودجه ۵ جشنواره‌های داخلی خودمان را برگزار کنیم؛ از جشنواره‌های دیگر حمایت کنیم؛ حقوق پرسنل را بدهیم و همچنین از تولید حمایت کنیم. این امر کار بسیار سختی است.

وی با اشاره به لزوم تغییرات در موسسات زیرمجموعه گفت: این تغییرات ناگهانی نبوده است و وزیر ارشاد از چند ماه پیش دستور این تغییرات را داده بود به طور مثال بنیادسینمایی فارابی که زمانی قرار بود از سینما حمایت کند؛ آرام آرام در طول سال‌ها به شکلی درآمد که سازمان سینمایی بایداز فارابی حمایت می‌کرد.

وی ادامه داد: ما می‌خواستیم این تغییرات در دوره مدیریت قبلی صورت بگیرد اما به جمع‌بندی لازم با مدیر قبلی برای انجام تغییرات نرسیدیم.

ایوبی همچنین درباره انتخاب نشدن فیلم امروز در بخش خارجی اسکار ۲۰۱۵ گفت: انتخاب فیلم «امروز» نظر هیات انتخاب بود و من نیز آن را قبول کردم و امروز نیز اتفاق بد بزرگی نیفتاده است زیرا معتقدم اسکار مسئله اصلی سینمای ایران نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز