خبرگزاری کار ایران

کدام کارگردانان در جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر حضور دارند؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۹۷۵

مجید مجیدی، جعفری جوزانی، بهروز افخمی، علبرضا رئیسیان، خسرو سینایی، سیروس الوند، کمال تبریزی، بهمن فرمان‌آرا، حسن برزیده، ابوالحسن داوودی، سمامان مقدم و روح‌الله حجازی در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارند.

سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر امسال شاید یکی از متفاوت‌ترین دوره‌های این جشنواره در طول سال‌های گذشته باشد. با نگاهی به کارگردان‌هایی که احتمال حضورشان در جشنواره امسال وجود دارد؛ اسامی کارگردان‌های نسل جدید یا جوانانی که تازه پا به عرصه‌ی فیلمسازی گذاشته‌اند؛ بیشتر از کارگردانان پیشکسوت به چشم می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کمتر از ۵۰ روز به آغاز برگزاری جشنواره سی و سوم مانده است و هرچند هنوز تا اعلام اسامی فیلم‌های بخش‌های مختلف جشنواره زمان زیادی باقیمانده است اما می‌توان براساس فیلم‌هایی که درحال تولید است و کارگردان‌هایی که مشغول فیلمسازی هستند؛ گمانه‌هایی را درباره فیلم‌های امسال جشنواره فیلم فجر مطرح کرد.

براساس پیگیری‌های خبرنگار ایلنا، ۱۲۳ فیلم هم اکنون در مراحل مخلف تولید بسر می‌برند. از این میان ۶۶ فیلم در مرحله پیش‌تولید قرار دارند که باتوجه به زمان باقیمانده به جشنواره فیلم فجر؛ از شانس بسیار کمی برای حضور در جشنواره برخوردار هستند.

۸ فیلم به نام‌های ماجراهای ملانصر الدین به کارگردانی جمال رحمتی، قول به کارگردانی محمدعلی طالبی، در دنیای تو ساعت چنده به کارگردانی صفی یزدانیان، دریا و ماهی پرنده به کارگردانی مهرداد غفارزاده‌، استراحت مطلق به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، دو دوست به کارگردانی اصغر بانکی، مذاکرات مستقیم آقای عبدی به کارگردانی علی شاه‌حاتمی و فرار از قلعه رودخان به کارگردانی غلامرضا رمضانی آماده نمایش هستند و به احتمال بسیار فراوان اولین فیلم‌هایی که توسط هیات انتخاب تماشا می‌شود؛ از میان این ۸ فیلم است.

۳۸ فیلم دیگر به نام‌های دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسیان، جزیره رنگین به کارگردانی خسرو سینایی، شکاف به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده، آزادی مشروط به کارگردانی حسین مهکام، شاید یک معجزه به کارگردانی کرامات پورشهسواری، موقت به کارگردانی امیر عزیزی، ضدنور به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، این سیب هم برای تو به کارگردانی سیروس الوند، طعم شیرین خیال به کارگردانی کمال تبریزی، ما متهمیم به کارگردانی حامد امرایی و رهبر قنبری، خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد موتمن، چهارشنبه خون به‌پا می‌شود به کارگردانی حماسه پارسا، مزارشریف به کارگردانی حسن برزیده، دلم می‌خواد به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا، بهمن به کارگردانی مرتضی فرشباف، تابو به کارگردانی خسرو معصومی، ارغوان به کارگردانی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار، رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داوودی، آسمان آبی مادرم به کارگردانی علی قویتن، دو به کارگردانی سهیلا گلستانی، مشرف به کوچه بی‌نام به کارگردانی هاتف علیمردانی، مردی که اسب شد به کارگردانی امیرحسین ثقفی، مادر قلب اتمی به کارگردانی علی احمدزاده، مثل زندگی به کارگردانی نادر معصومی، جامه‌دران به کارگردانی حمیدرضا قطبی، دریاکنار به کارگردانی آرش معیریان، شرف‌ناز به کارگردانی حسن نجفی، قندون جهیزیه به کارگردانی علی ملاقلی‌پور، چهارشنبه ۱۹ آبان به کارگردانی وحید جلیلوند، مبارک به کارگردانی محمدرضا نجفی، خبر خاصی نیست به کارگردانی مصطفی شایسته، اعترافات ذهن خطرناک من به کارگردانی هومن سیدی، حکایت عاشقی به کارگردانی احمد رمضان‌زاده، خانه دختر به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، شیفت شب به کارگردانی نیکی کریمی و روز مبادا به کارگردانی فائزه عزیزخانی در مرحله فنی به سر می‌برند و تنها یک گام تا آماده نمایش شدن فاصله دارند و می‌توان آن‌ها را جزء دومین گروه فیلم‌هایی دانست که از شانس خوبی برای حضور در جشنواره فیلم فجر برخوردارند.

۱۱ فیلم دیگر به نام‌های ایران برگر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، ۳۶۰ درجه به کارگردانی سام قریبیان، من دیه‌گو مارادونا هستم به کارگردانی بهرام توکلی، آدم باش به کارگردانی مجید جوانمرد، آوازهای سرزمین من به کارگردانی عباس رافعی، مرگ ماهی به کارگردانی روح‌الله حجازی، چاقی به کارگردانی راما قویدل، روباه به کارگردانی بهروز افخمی، نهنگ عنبر به کارگردانی سامان مقدم، ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده و عصر یخبندان به کارگردانی مصطفی کیایی در مراحل مختلف فیلمبرداری هستند که برخی از آن‌ها بیش از ۵۰ درصد فیلمبرداری را نیز پشت سر گذاشتند و اگر بتوانند مرحله فنی را در زمان باقیمانده تا جشنواره به سرانجام برسانند و اثر خود را آماده نمایش کنند؛ می‌توانند در جشنواره فیلم فجر امسال شرکت کنند.

هرچند احتمال حضور فیلم‌هایی که مراحل فیلمبرداری و ساخت خود ر ا تازه آغاز کرده‌اند نیز وجود دارد. فیلم‌هایی همچون یتیم‌خانه ایران به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، یک شهروند کاملا معمولی به کارگردانی مجید برزگر، مردی که مادرم عاشقش شد به کارگردانی علی رفیعی، اسب سفید پادشاه به کارگردانی محمدحسین لطیفی، لانتوری به کارگردانی رضا درمیشیان و متولد ۶۵ به کارگردانی مجید توکلی.

مجید مجیدی نیز که امسال به عنوان رئیس هیات داوران انتخاب شده است؛ فیلم محمد(ص) را در بخشی جداگانه و به صورت ویژه نمایش می‌دهد.

با نگاهی به اسامی کارگردان‌هایی که احتمالا در جشنواره فیلم فجر حضور دارند می‌توان مسعود جعفری جوزانی، علیرضا رئیسیان، خسرو سینایی، سیروس الوند، کمال تبریزی، بهمن فرمان‌آرا و ابوالحسن داوودی را به‌عنوان پیشکسوت‌ترین کارگردان‌های امسال جشنواره فیلم فجر نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز