خبرگزاری کار ایران

«خاطرات روی سنگ» در فهرست رقبای نخل طلای کن

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۳۵

«خاطرات روی سنگ» به کارگردانی «شوکت امین کورکی» در هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین «آسیا پسیفیک» در بخش بهترین فیلم، با برندگان نخل طلای کن به رقابت می‌پردازد.

فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ»(بیره‌وه‌رییه‌کانی سه‌ر به‌رد) Memories On Ston جدید‌ترین اثر «شوکت امین کورکی» کارگردان کُرد عراقی که با فیلمبرداری سینماگر ایرانی «سالم صلواتی» آماده شده است، در بخش‌های بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه در هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین «آسیا پسیفیک»(اسکار آسیایی) APSA نامزد دریافت جایزه شده است.

به گزارش ایلنا؛ «خاطرات روی سنگ» در بخش بهترین فیلم این جوایز، با فیلم سینمایی «خواب زمستانی» به کارگردانی «نوری بیلگه جیلان» محصول کشورهای ترکیه، فرانسه و آلمان و برند‌ه نخل طلای شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن و همچنین فیلم سینمایی «لویاتان»(نهنگ) به کارگردانی «آندری ژویاگینتسف» محصول کشور روسیه و برند‌ه نخل طلای بهترین فیلمنامه از شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن در سال ۲۰۱۴ به رقابت می‌پردازد.

فیلم «خاطرات روی سنگ» با حضور «شوکت امین» کارگردان آن، در روزهای ۱۶ و ۲۱ آذرماه جاری(۷ و ۱۲ دسامبر ۲۰۱۴) در سینما «کاخ باراکس» در جشنواره بین‌المللی بریسبان «آسیا پاسیفیک» BAPFF روی پرده می‌رود.

مراسم اختتامیه هشتمین دوره جوایز سالانه اسکرین «آسیا پاسیفیک» معروف به «اسکار آسیایی» روز پنجشنبه ۲۰ آذرماه جاری(۱۱ دسامبر ۲۰۱۴) در شهر بریسبان در ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا برگزار می‌شود و در آن برندگان بخش‌های مختلف، از جمله؛ بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبردار، بهترین فیلم کودکان، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم انیمیشن، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن معرفی خواهند ‌شد.

فیلمنامه «خاطرات روی سنگ» که توسط «شوکت امین» و «ممد اکتاش» نوشته شده است، قبل از آغاز مرحله فیلمبرداری، جایزه بهترین فیلمنامه را از آکادمی جوایز اسکرین «آسیا پسیفیک» در سال ۲۰۱۱ دریافت کرده بود.

«خاطرات روی سنگ» در آخرین نمایش بین‌المللی خود و با حضور «ممد اکتاش» فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده این فیلم، در بخش رقابتی اصلی سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه‌دایز» Cinedayes در کشور مقدونیه به نمایش درآمد و از طرف هیئت داوران این جشنواره، جایزه بهترین کارگردانی به «شوکت امین کورکی» اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز