خبرگزاری کار ایران

میر تهماسب: موفقیت فیلمهای هنر وتجربه بستگی به ادامه استقبال تماشاگران دارد

کد خبر : ۲۲۶۳۳۸

در سینمای مستند متاسفانه همیشه ارتباط با تماشاچی ناقص بوده و ادامه روند موفقیت فیلمهای هنر وتجربه بستگی به ادامه استقبال تماشاگران دارد.

نشست نقد وبررسی مستند شش قرن وشش سال ساخته مجتبی میر طهماسب روز جمعه در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دراین برنامه که اجرای آن را کیوان کثیریان بر عهده داشت مجتبی میرتهماسب کارگردان این مستند در سخنانی گفت: اهمیت ساخت این مستند برای من دراین بود که فکر می‌کردم فعالیتهایی که آقای درویشی درباره عبدالقادر مراغه‌ای انجام داده است آنچنان که باید و شاید دیده نشود ویا مورد توجه قرار نگیرد. فکر می‌کنم دوسال پیش شوق نامه وارد بازار شد و خود اهالی موسیقی متوجه اهمیت آن نشدند. من در واقع از ابزار سینما استفاده کردم تا مردم متوجه اهمیت کار آقای درویشی شوند.

وی درادامه گفت: متاسفانه در سالهای گذشته از دادن امکانات معمول دریغ شده است و خوشحالم که شش قرن شش سال اکران شده است. در سینمای مستند متاسفانه همیشه ارتباط با تماشاچی ناقص بوده و ادامه روند موفقیت فیلمهای هنر وتجربه بستگی به ادامه استقبال تماشاگران دارد.

نگار بوبان از همکاران محمدرضا درویشی در پروژه عبدالقادر مراغه‌ای نیز در سخنانی گفت: همت درویشی دراین پروژه اهمیت والایی در موسیقی دارد. جایگاه عبدالقادر مراغه‌ای خیلی ویژه‌ای است. او یکی از قله‌های تاریخ موسیقی است. کاری هم که آقای درویشی انجام داد باز کردن یک سیاهیچاله بزرگ بود.

او در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سوالی گفت: دراین پروژه سعی شده تا مثل مرمت یک شی قدیمی عمل شود وچیزی با چیزی عوض نشده است.

مازیار شیخ محبوبی صدا بردار مستند شش قرن وشش سال در صحبتهایی با ابراز خوشحالی از تشکیل گروه هنر وتجربه گفت: من تشکر می‌کنم از تشکیل گروه سینمایی هنر وتجربه. من زمانی که این فیلم ساخته شد اصلا فکر نمی‌کردم که بتوان چنین فیلمی را اکران کرد. من از اقای کیوان کثیریان هم به خاطر برگزاری جلسات نقد وبررسی تشکر می‌کنم. چون این جلسات باعثتبادل نظر بین صاحبان فیلم و تماشاگران می‌شود و باعثپیشبرد سینمای ایران خواهد شد.
امید روحانی منتقد مطرح سینما نیز دراین برنامه با پیچیده خوادن کار آقای درویشی گفت: این کار کار پیچیده‌ای بوده که آقای میر تهماسب آن را ساده کرده است.
امید روحانی در ادامه عنوان کرد: میر طهماسب از جمله فیلمسازانی بوده که به موسیقی توجه داشته و دو فیلم مهم درباره موسیقی زیر زمینی ساخته است.
امید روحانی تاکید کرد: صدابرداری این کار یکی از سخت‌ترین کار‌ها بود. همچنین جدا از صدابرداری، یکی از سخت‌ترین کار‌ها، تدوین این فیلم بود و خانم ایپکچی به عنوان تدوینگر، برای حفظ ریتم این مجموعه عظیم، یکی از سخت‌ترین کار‌ها را انجام دادند و من از همین جا به ایشان تبریک می‌گویم.
مجتبی میر تهماسب نیز در صحبتهایی در تکمیل اظهارات امید روحانی گفت: ایپکچی برای این فیلم مادری کردند. چون چیزی حدود ۱۵۰ساعت راش وجود داشت و فقط یک دور دیدن این راشهای حدود یک ماه طول کشید و تدوین این مستند نیز نزدیک به یک ماه زمان برد.
میر تهماسب در بخش دیگری از اظهارات خود به سختی‌های کار صدابرداری این فیلم اشاره کرد وگفت: کار صدابرداری در فیلم مستند خیلی سخت است و البته ما این شانس را داشتیم که دریک محیط بسته این فیلم ساخته شد ولی بازهم سختی‌های خودش را داشت.

اجرای این برنامه بر عهده کیوان کثیریان بود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز