خبرگزاری کار ایران

اسامی فیلم‌های صنایع دستی و انصراف قاسم‌خان از جشنواره سینماحقیقت

کد خبر : ۲۲۴۹۰۹

هشتمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» طی روزهای ۹ تا ۱۶ آذرماه ۹۳، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» در تهران برگزار می‌شود.

علیرضا قاسم‌خان طی نامه‌ای به دبیر جشنواره سینماحقیقت، از حضور و داوری فیلمش «درخت سخنگو» در بخش مسابقه ملی این جشنواره انصراف داد.

به گزارش ایلنا، در متن نامه قاسم‌خان خطاب به سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد آمده است: باتوجه به اینکه فیلم مستند «درخت سخنگو» در بخش مسابقه ملی مستندهای نیمه‌بلند جشنواره سینماحقیقت پذیرفته شده، تقاضا دارم برای جلوگیری از هر گونه شبهه‌‎ای به دلیل حضور اینجانب در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مذکور از بخش مسابقه خارج شده و در صورت صلاحدید در بخش جنبی به نمایش درآید.

علیرضا قاسم‌خان در فیلم مستند «درخت سخنگو» به بررسی و شناخت طرح درخت سخنگو در فرش ایران با ریشه‌یابی در اساطیر، نقاشی و فرهنگ ایران زمین پرداخته است.

این فیلم در بخش جنبی «صنایع دستی و هنرهای سنتی» جشنواره سینماحقیقت نیز پذیرفته شده است.

اسامی فیلم‌های بخش «مستند صنایع دستی و هنرهای سنتی» نیز اعلام شد:

آس باد‌ها(جمشید مجددی)، اوزال(مسعود میرزایی)، بافندگان خیال(سیدمحمدصادق جعفری)، درخت سخنگو(علیرضا قاسم‌خان)، زنگار(علی شفیعی)، صدای فیروزه(محمدامین شاه‌قلی)، عمو اوغلی(علی جلالی)، کایه(کیوان محسنی)، کلیدساز جلفا(فرهاد بردبار)، میل و نمد(لیلا خلیل‌زاده)، هر آنچه که من دارم(محمدعلی یزدان‌پرست)، فیلم‌های بافندگان خیال(سیدمحمدصادق جعفری)، درخت سخنگو(علیرضا قاسم‌خان) و صدای فیروزه(محمدامین شاه قلی).

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای ۹ تا ۱۶ آذرماه ۹۳، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز