خبرگزاری کار ایران

گاهنامه الکترونیک «سینمای ایران در گذر زمان» منتشر می‌‏شود

کد خبر : ۲۱۹۲۷۶

این گاه‏نامه در واقع ماده و محور اصلی پژوهش‌های سینمایی را در اختیار پژوهشگران قرار خواهد داد تا با ملاحظۀ صعود یا نزول آمار فروش‏، تعداد بیننده، تعداد سالن‏‌ها و سایر آمار راه برای تحلیلهای کلان و دقیق، آسیب‏‌شناسی وضع موجود و ترسیم دقیق‏‌تر و روشن‌تر راه پیش‏روی سینمای ایران باز شود.

«سیدروح‌الله حسینی» مدیرکل مطالعات، توسعۀ دانش و مهارت‌های سینمایی از انتشار گاه‌نامۀ الکترونیک «سینمای ایران در گذر زمان» خبر داد.

به گزارش ایلنا، «سید روح الله حسینی» اعلام کرد که دفتر مطالعات، توسعۀ دانش و مهارت‌های سینمایی در نظر دارد تا برای نخستین بار گاه‌نامه‌ای الکترونیکی، تحت عنوان «سینمای ایران در گذر زمان» را با توجه و تاکید بر فراز و فرود سینمای ایران در حوزه‏‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، از آغاز انقلاب تاکنون در اختیار عموم قرار دهد.

وی با اشاره به این موضوع که دفتر مطالعات مستدل‏‌ترین و در نتیجه قابل اتکاء‌ترین آمار فروش سینمای ایران را در اختیار دارد، اعلام کرد: این آمار می‌‏تواند مبنای تحلیل‏‌ها و پژوهش‌های کیفی و موثری در حوزۀ سینمای ایران باشد. این گاه‏نامه در واقع ماده و محور اصلی پژوهش‌های سینمایی را در اختیار پژوهشگران قرار خواهد داد تا با ملاحظۀ صعود یا نزول آمار فروش‏، تعداد بیننده، تعداد سالن‏‌ها و سایر آمار راه برای تحلیلهای کلان و دقیق، آسیب‏‌شناسی وضع موجود و ترسیم دقیق‏‌تر و روشن‌تر راه پیش‏روی سینمای ایران باز شود.

تنها مرجع رسمی ثبت آمار فروش فیلم از سال ۶۱ تاکنون دفتر مطالعات، توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی بوده و از این جهت، این دفتر آرشیو ارزشمندی از آمار و اطلاعات فروش فیلم‌های اکران شده در سینماهای کشور در اختیار دارد که تاکنون منتشر نشده است و علاقمندان می‌توانند به زودی و از طریق بخش نشریات سایت cinema - org. irبه این گاهنامه و آخرین اخبار دفتر مطالعات، توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی دسترسی پیدا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز