خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

داود‌نژاد: مجلس بجای پیله به سینما؛ فکری برای قاچاق محصولات فرهنگی کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۲۲۴

مشکل اصلی بخش فرهنگ اکران شدن یا نشدن چند فیلم نیست بلکه مشکل اصلی قاچاق فیلمهای سینمایی و تسخیر مخاطب ایرانی توسط شبکه های ماهواره ای است

این روز‌ها مباحثی همچون فشارهای کمیسیون فرهنگی مجلس برای اکران نشدن چند فیلم مطرح و حتی گفته می‌شود امکان دارد صدور پروانه نمایش به یک سازمان بالادستی سپرده شود. این امر باعثبروز نگرانی‌هایی در سینماگران شده و حتی بعضی از آن‌ها مانند علیرضا داودنژاد معتقدند چنین سیاستی تاثیر مستقیمی بر تولید فیلم می‌گذارد.

علیرضا داودنژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به تقاضای کمیسیون فرهنگی برای اکران نشدن چند فیلم گفت: بسیار جای تعجب است که در شرایطی که میلیون‌ها مخاطب ایرانی پای ماهواره‌ها نشسته‌اند و روزانه سریال‌های ضعیف ماهواره را با بد‌ترین دوبله نگاه می‌کنند چرا ما باید به مساله دیگری توجه کنیم.

وی ادامه داد: امروز ماهواره پیشخوان فرهنگی کشور و مخاطب ایرانی را با خود همراه کرده و به نوعی به تاراج و یغما برده است بنابراین مهم‌ترین مساله توجه به این امر است.

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی سینما گفت: بازار سیاه قاچاق و عرضه محصولات غیرمجاز بیشترین گردش مالی و عظیم‌ترین سودآوری را در بخش فرهنگ دارد اما سود سینمایی که غیرمجاز تکثیر می‌شود؛ به جیب سینماگران واقعی نمی‌رود.

داودنژاد با اشاره به زمزمه‌هایی که پیرامون احتمال خلع ید سازمان سینمایی در ماجرای صدور پروانه نمایش شنیده می‌شود؛ افزود: در چنین شرایطی اینگونه رفتار‌ها با سینما و پیله کردن به مسائلی که مشکل اصلی نیست؛ نمی‌دانم چه معنایی دارد.

داود‌نژاد با تاکید بر اینکه باید رابطه بین سینما و مردم تسهیل شود؛ افزود: حساسیت‌هایی که درباره فیلم‌ها و سینمای ایران وجود دارد بیشتر از واقعیتی است که در جامعه وجود دارد. گروهی تصور می‌کنند خیلی از فیلم‌ها اگر نمایش داده شوند اتفاق خاصی می‌افتد درحالیکه هیچ اتفاقی نمی‌افتد زیرا مردم امروز در جامعه مسائلی را می‌بینند که اصلا قابل مقایسه با آنچه که در فیلم‌ها نشان داده می‌شود؛ نیست.

وی ادامه داد: اینگونه رفتار‌ها با سینماگران آن‌ها را ناامید می‌کند و همین تولید نیمه‌جان نیز متوقف می‌شود و فضای سمعی و بصری کشور دربست در اختیار محصولات خارجی و وارداتی قرار می‌گیرد و مشکلات فرهنگی ما همچنان باقی می‌ماند.

داود‌نژاد افزود: هرچند دولت باید از سینما حمایت کند اما اجرای سیاست‌ها سینمایی بدون همکاری مجلس شورای اسلامی، اصناف و سایر دستگاههای دولتی امکان ندارد.

داود‌نژاد با تاکید بر اینکه باید تمام نهادهای دولتی راه سینما را هموار کنند؛ ادامه داد: راهکار حل مشکلات موجود این است که به سمت حمایت اقتصادی و ایجاد امنیت در تولید حرکت کنیم زیرا تمام مشکلات سینما از نا‌امنی اقتصادی حاصل می‌شود و بازار سینما اگر امنیت پیدا کند و اگر گردش مالی سینما در بازار قانونمند اتفاق بیفتد؛ گردش مالی می‌تواند وضعیت معیشتی را تامین کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز