خبرگزاری کار ایران

ایوبی: از دولتمردان و مجلس می‌خواهم با سینما آشتی کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۵۳

همه ما باید به کمک سازمان سینمایی بیاییم تا بهترین بهره را ببریم و با بودجه فعلی سازمان سینمایی کاری نمی‌توان کرد.

رییس سازمان سینمایی معتقد است که باید همه دولتمردان از سینما حمایت کنند و با آن آشتی کنند زیرا با بودجه سازمان سینمایی هیچ کاری نمی‌شود کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت الله ایوبی شب گذشته(۲۷ مهر) در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: فیلمسازان فعال در عرصه فیلم کوتاه آینده سینمای ایران هستند من هربار که به انجمن سینمای جوان می‌آیم شهرام مکری و مکری‌های فراوان را می‌بینم که چشم و چراغ سینمای ایران هستند.

ایوبی افزود: یکی از مشکلات انجمن سینمای جوان دیده نشدن آثار فیلمسازان فیلم کوتاه است. بنده هم از‌‌ همان روز اول بر این نکته تاکید داشته‌ام اما چه کنیم که تعداد اندکی از سالن‌ها را می‌توانیم به هنر و تجربه اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: خوشحالم هنر و تجربه شروع خوبی داشت و امیدوارم با حمایت همه مدیران این گروه سینمایی به خوبی فعالیت کند.

ایوبی در ادامه افزود: دیده شدن سینمای کوتاه تنها به عهده سازمان سینمایی نیست بلکه ما همچنان دستمان بسوی صدا و سیما دراز است تا در این عرصه فعالیتهای جدی انجام دهد.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد امروز زبان تصویر بهترین زبان برای نشان دادن فرهنگ و هنر و شعر و ادب فارسی است. من مطمئنم زبان تصویر می‌تواند سرزمین ایران به خوبی به دنیا معرفی کند.

ایوبی در پایان ادامه داد: امروز از همه مسئولان، دولتمردان و مجلس می‌خواهم با سینما آشتی کنند و این هنر صنعت را حمایت کنند. همه ما باید به کمک سازمان سینمایی بیاییم تا بهترین بهره را از خلاقیت جوانان ببریم زیرا کشورهای مختلف آرزوی داشتن جوانان خلاقی مثل مارا دارند.

وی ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ام و امروز نیز با صدای بلند می‌گویم که بودجه این سازمان هیچی نیست و با آن هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

حبیب ایل‌بیگی نیز طی سخنانی گفت: در این دوره از جشنواره شاهد نمایش آثاری بودیم که بذر آنها در جشنواره‌های منطقه‌ای و استانی و نیز در دوره‌های آموزشی انجمن گذاشته شده بود. کیفیت آثار و محتوای فیلمها چیزی نیست که یک شبه بتوان آن را در فیلمها تزریق کرد.

وی افزود: اگر انتظار داریم جشنواره بعدی به لحاظ کیفیت آثار رشد قابل توجهی نسبت به تولیدات امسال داشته باشند بایستی شرایط تولید فیلم کوتاه را در کشور بهبود بخشیم. ما معتقدیم از کشت ناکرده، نمی‌توان انتظار درو داشت.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران با اشاره به این مطلب که جشنواره فیلم کوتاه تهران کارنامه‌ای ۲ ساله برای این عرصه است؛ گفت: این دوره از جشنواره را می‌توان عرصه‌ای برای بررسی کارنامه ۲ ساله فیلم کوتاه تهران دانست.

ایل‌بیگی افزود: در این دوره از جشنواره آثاری به نمایش درآمد که چهره مقاومت در منطقه و ارزش‌های دفاع مقدس را به زیباترین شکل ممکن به نمایش کشید و از طرفی آثاری که مستندسازان جوان از جغرافیای طبیعی و تنوع فرهنگی کشور به تصویر کشیدند ظرفیت فرهنگی کشور را برای مخاطب غیرایرانی به خوبی نشان می دهند.

دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه افزود: علیرغم مشکلات اجرایی، پروژه نگران‌سازی و بی‌اعتماد کردن مسئولان نسبت به فیلمسازان جوان کشور که توسط برخی از افراد مغرض بنا بود اجرا شود، نتوانست گردی بر دامن این جشنواره بیفشاند و به حمد ا… شرکت‌کنندگان در جشنواره رضایت نسبی از برگزاری مناسب از جشنواره را ابراز داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز