خبرگزاری کار ایران

جنتی و ایوبی به جشنواره فیلم کوتاه تهران پیام دادند

کد خبر : ۲۱۲۷۲۴

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الله ایوبی ریس سازمان سینمایی به صورت جداگانه آغازسی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ایران را تبریک گفتند.

علی جنتی «وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ایران پیام داد.
به گزارش ایلنا متن این پیام بدین شرح است:

در روزگاری به سر می‌بریم که ثانیه‌ها همچون طلا ارزشمند شده‌اند. چرا که در فاصله هر لحظه تا لحظهٔ دیگر می‌توان هزاران اتفاق را رقم زد. عکس و سینما دو شاخه از هنر تصویری مدرن هستند که بر پایه چنین درکی از زمان قادرند ثانیه‌های شگفت‌انگیزی برای انسان بیافرینند. گفته می‌شود عکس قطعه‌ای از زمان است که ثابت مانده، ولی هرگز صامت نیست. فیلم کوتاه نیز از آنجا که می‌خواهد در کوتاه‌ترین زمان پیام خود را به مخاطب منتقل کند، متکی بر فهم درست ارزش ثانیه‌هاست. وضعیت فیلم‌ساز فیلم کوتاه، همچون وضعیت جراحی است که برای احیاء بیمارش قدر ثانیه‌ها را خوب می‌فهمد؛ زیرا فیلم‌ساز جراح عاطفه‌هاست. عاطفه‌هایی که در روزگار امروز دچار صدمهٔ عارضه شده است. توحش و ددمنشی، حرص، حسد، ریا، دروغ، شهوت، کفر یا بی‌اعتقادی به خدای زنده ازجمله امراضی است که عاطفه انسان امروز را سخت پاشان و پریشان کرده است. فیلم‌ساز با خلق ثانیه‌هایی اثرگذار، تلاش می‌کند لختی از پریشانی امروز انسان را به تصویر بکشد، با این امید که بتواند اندکی از آن بکاهد و او را به آرامش راستین یا به تعبیر ارسطو(کترسیس) نزدیک نماید. رسالت هنرمند فیلم‌ساز، امروز بسیار سنگین‌تر از هم‌قطاران دیروز خود است. جهان امروز تشنه صلح و دوستی و آرامش معنویت است و هنرمندی که با خلق اثرش این پیام را به مخاطب خود منتقل می‌کند، کاری پیامبرگونه انجام می‌دهد.

بیش از سه دهه از طراحی و برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌گذرد. اکنون این جشنواره به پختگی و کمال رسیده و مخاطب انتظار دارد در این جشنواره با آثاری روبرو شود که برای تک‌تک ثانیه‌ها و فریم‌های آن فکر شده باشد. امید می‌رود سی و یکمین دوره این جشنواره اندیشه‌ورزانه‌تر از دوره‌های گذشته آغازشده و نویدبخش نمایش تولیداتی فاخر و ارزنده‌تر نسبت به ادوار گذشته باشد.
همچنین حجت اله ایوبی رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری به سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران پیام داد.

ایوبی در پیام خود آورده است:
آغاز جشن خلاقیت، جشن سراسر شور و شوق، جشن امید به فردای سینما، جشن رویش و آفرینش، در یک‌کلام آغاز جشنوارهٔ فیلم کوتاه مبارک باد.
در بین جشنواره‌های گوناگونی که پی در پی می‌آیند و می‌روند، این جشنواره، جشن قدرت‌نمایی اندیشه‌ای نو و درخشان است. جای خوشوقتی است که انجمن سینمای جوانان رویش جوانه‌ها در سراسر کشور را برنامه اصلی خود قرار داده است.
سازمان سینمایی با افتخار بر عهدی که با شما جوانان بسته پای بند است. انجمن سینمای جوانان مدرسه سینمای ایران و جشنواره شما ضامن فردایی پرامید برای سینماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز