خبرگزاری کار ایران

اختتامیه جشنواره فیلم کودک در یاسوج و مشهد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۲۵

مراسم اختتامیه بیشت و هشتیمن دوره جشنواره فیلم کودک در استانهای خراسان رضوی و کهکیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مراسم اختتامیه بیشت و هشتیمن دوره جشنواره فیلم کودک در استانهای خراسان رضوی و کهکیلویه و بور احمد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان مشهد مقدس در مجموعه سینمایی شهید اصغر‌زاده مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار شد. فرزین جیرانی، مدیر اجرایی جشنواره گفت: در ۴ روز برگزاری جشنواره، نزدیک به ۴ هزار نفر از فیلم‌های جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان مشهد بازدید کردند که به دلیل استقبال زیاد برخی از فیلم‌ها بیش از یک مرتبه پخش شد. وی افزود: با توجه به استقبال کودکان و نوجوانان مشهدی با اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی هماهنگی لازم صورت گرفت تا دانش آموزان مقاطع مختلف به صورت منظم از فیلم‌های جشنواره دیدن نمایند.

مهدی مسعودشاهی دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: جشنواره امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌های زیادی داشت. برای اولین بار این جشنواره در مشهد برگزار شد و همه می‌دانیم مشهد پایتخت دین و دیانت است لذا مشهد می‌تواند در برگزاری یک جشنواره در کشور پیشتاز باشد.

مسعودشاهی ضمن بیان اینکه پیشنهاد جذب خیرین سینمای کودک برای رشد این سینما می‌تواند کمک کننده باشد، اذعان داشت: باید بیش از این کار کنیم و در حوزه کودک و نوجوان، فیلم‌هایی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران بسازیم.

وی پس از بیان اینکه در اصفهان استقبال بسیاری خوبی از این جشنواره صورت گرفت، بیان کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در حد جهانی و به شکلی کلاسیک برگزار شد.

مسعودشاهی تصریح کرد: اندیشه‌ها و پشتوانه‌های فرهنگی خود را باید با کمک هنرمندان جوان تبدیل به فیلم نماییم تا سرنوشت بچه‌های این سرزمین با تاثیر از دیدن این فیلم‌ها رقم بخورد.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: باید فیلم‌های بسازیم تا کودکان و نوجوانان ما در آینده در دست قدرت‌های جهانی نباشند و از شرافت فرهنگی دور نشوند.

وی ضمن بیان اینکه سیاست جدید تیم مدیریت بنیاد سینمایی فارابی توجه ویژه به سینمای کودک و نوجوان است، اظهار داشت: درباره کودکان فیلم ساختن تنها کافی نیست و اگر فیلم‌ها برای کودکان باشند مانند جشنواره امسال اصفهان، کودکان در سالن سینما با فیلم ارتباط خوبی برقرار می‌کنند.

در پایان این مراسم از حسین شادکام معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد به دلیل تلاش‌های همه جانبه مدیریتی جهت ارتقا فرهنگ شهر مشهد و حمایت از برنامه‌های فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم همچنین از تارخ دیانتیان بازیگر مشهدی فیلم تبسم گرگ که در جشنواره اصفهان جایزه بازیگری را دریافت کرده است، قدردانی شد.

همچنین ناصر باکیده جانشین دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در یاسوج، گفت: رصد و ارزیابی فیلم‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان است یکی از مهم‌ترین کارهای جشنواره قلمداد می‌شود. در این دوره به همت دوستان سعی کردیم در بخش ملی و بین‌المللی در حوزه‌های مختلف از جمله سینمایی، ویدئویی، کوتاه و انیمیشن رصد و ارزیابی آثار به درستی انجام و نقاط قوت جشنواره به درستی تقویت شود تا شاهد جشنواره‌ای در خور کودکان و نوجوانان این سرزمین باشیم.

وی ادامه داد: امسال در بخش بین‌الملل با تقاضای بیش از ۷۴ کشور از اقصی نقاط دنیا مواجه شدیم. ۶۴ کشور فیلم‌‌هایشان را به جشنواره ارسال کردند و هیئت انتخاب متناسب با معیارهایی که در نظر داشت(از جمله فرم، محتوا و ساختار) آثار منتخب را برای حضور در جشنواره انتخاب کرد و ۴۲ اثر انتخاب شد. در بخش‌های سینمایی، پویانمایی، فیلم‌های بلند و کوتاه سه فیلم ایرانی با فیلم‌های بین‌المللی رقابت کردند و همین امر باعثشد فیلمسازان ایرانی در بخش‌های مختلف آثار خود را با آثار بین‌المللی محک بزنند.

جانشین دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به ویژگی مهم این دوره از جشنواره، عنوان کرد: امسال یک جریان در روند تولید آثار سینمایی طی مدت کمتر از یک سال ایجاد شد که باعثشد در این دوره ما شاهد تعدد فیلم‌ها در بخش سینمای ایران باشیم و اینجالب توجه بود. از میان ۲۳ عنوان فیلم بلند سینمایی، طبق مقررات جشنواره ۱۳ عنوان توسط هیئت انتخاب به لحاظ کیفی برای حضور در بخش مسابقه انتخاب شد و امیدواریم به لحاظ کیفی شاهد آثار خوبی در این دوره از جشنواره باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز