خبرگزاری کار ایران

جعفری‌جلوه:

باید به سمت سینمای کودک برای کودک حرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۶۱۶

سینمای کودک در سالهای گذشته غالبا به سمت سینمای درباره کودکان که برای مخاطبان بزرگسال حرکت کرده است اما امسال قریب به اتفاق آثار سینمای کودک برای کودکان است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی معتقد است که رویکرد جشنواره بیست و هشتم به سمت حمایت از «فیلم‌های برای کودک» اولین گام جهت بازگشت دوباره رونق به سینمای کودک و نوجوان است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا جعفری جلوه در حاشیه مراسم امروز رونمایی از پرده صلح در مقابل مقر اصلی جشنواره فیلم کودک درباره این کار جمعی گفت: ایده بسیار زیبایی است. در اینچنین فضایی یک مشارکت جمعی صورت می‌گیرد برای فریاد زدن پاکی، نابی، معصومیت و عدالتی که دچار غارت شده است و حرکت و پیشنهاد جمعی از کودکان و نوجوان است تا حتی بزرگسالان به معصومیت پیشین برگردند و همانگونه دنیا را ناب بخواهند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این مراسم روی پرده صلح نوشت: «در عجبم که جهان سلطه پاکی و زلالی شما کودکان و نوجوانان را نمی‌فهمد و شرق و غرب را به لوثاندیشه جهان خوار خویش آلوده است اما چه باک که معصومیت شما پایان کار جهان است.» او درباره دلنوشته خود روی پرده صلح گفت: انسان امروز جامعه مدرن؛ دچار ازدست رفتگی معصومیت است. جهان سلطه و استکبار بیش از همه جمعیت‌ها، علیرغم پاکی و زلالی بچه‌هایی که همه یکسان هستند، با پلیدی‌ها و شیطنت‌ها این مسئولیت را از دست داده است.

جعفری‌جلوه همچنین درباره تلاش‌های بنیاد سینمایی فارابی برای ارتقای سینمای کودک با تشکر از تلاشهای مدیران قبلی گفت گفت: با جشنواره بیست‌وهشتم یک بار دیگر به سینمای برای کودکان و نوجوانان باز می‌گردیم و پس از سال‌ها فاصله گرفتن و سرگردانی در سینمای برای کودکان و درباره کودکان - که غالبا به سمت سینمای درباره کودکان عمدتا برای مخاطبان بزرگسال تناسب دارد - امسال قریب به اتفاق آثار برای کودکان است تا بچه‌ها از سینمای کودک استفاده کنند و از آن لذت ببرند. این اولین اتفاق برای بازگشت دوباره است و قطعا سال‌های بعد شرایط بهتر خواهد بود.

او در ادامه اظهار داشت: سیاست‌ اصلی فارابی در این زمینه، انتخاب فیلم و حمایت از آثار کودک است. ما از این سینما حمایت کنیم و تلاش می‌کنیم تا داشته‌ها را به صحنه بیاوریم. در کنار حمایت از تولید، برنامه حمایت از اکران اختصاصی فیلم کودک و نوجوان، حلقه مفقوده تولید اکران و جشنواره است و ما برای دستیابی به اکران اطمینان‌آور در این زمینه برنامه‌ریزی خواهیم کرد چرا که اگر بازگشت سرمایه صورت نگیرد، تولید هم تداوم نخواهد داشت و تولید مطمئن وابسته به اکران متناسب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز