خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

آخرین نظرات ایوبی درباره شیفتگی؛ عصبانی نیستم و کیارستمی

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۱۰

کیارستمی با تمام وجودش به دفاع مقدس عشق می‌ورزد. او فقط نظراتی را نقل قول کرده / کیارستمی گفته می‌خواهم به شیوه خودم جلوه‌هایی از دفاع مقدس را فیلم کنم / جشنواره فیلم مقاومت تکرار جشنواره فیلم فجر شده.

رئیس سازمان سینمایی در حاشیه نشست هم‌اندیشی سازمان سینمایی با سینماگران در جمع خبرنگاران؛ تازه‌ترین نظراتش را درباره عباس کیارستمی، اکران فیلم عصبانی نیستم، شیفتگی و وضعیت امروز سینمای ایران بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت الله ایوبی در حاشیه نشست هم‌اندیشی با سینماگران که شب گذشته(۶ مهرماه) در خانه هنرمندان برگزار شد؛ درباره صحبت‌های عباس کیارستمی درباره جنگ، گفت: نکته‌ای که امروز همه اعلام می‌کنند این است که کیارستمی این حرف را از قول خودش زده است درصورتی که او فقط نظراتی را نقل قول کرده است.

ایوبی در ادامه افزود: از شما رسانه‌ها درخواست دارم که برای مخاطبان توضیح دهید که ایشان نقل قول کرده است و این صحبت بیان و نظر رسمی کیارستمی نیست.

وی با بیان اینکه بنده شخصا با کیارستمی چندبار صحبت کردم؛ گفت: کیارستمی با تمام وجودش به دفاع مقدس عشق می‌ورزد و در جایی که بسیاری از دوستان او هم حضور داشتند، گفته است که می‌خواهم به شیوه و سبک خودم جلوه‌هایی از دفاع مقدس را ترسیم کنم و درباره آن فیلم بسازم.

ایوبی با بیان اینکه امیدوارم یکی از اهداف گروه هنر و تجربه روایت دفاع مقدس باشد، افزود: از هر حرکتی که باعثتقویت دفاع مقدس شود؛ حمایت می‌کنم ضمن اینکه به جشنواره مقاومت هم هرطور که می‌توانستیم ازجمله مالی کمک کردیم اما این جشنواره درواقع تکرار جشنواره فیلم فجر شده است. البته جایزه‌ها و تکرارش هم خوب است اما کار اساسی برای دفاع مقدس نیست.

وی در ادامه درباره تفاوت بعضی نظراتش با علی جنتی درباره کیارستمی گفت: تناقضی بین حرف‌های من و علی جنتی وزیر ارشاد وجود نداشته است زیرا ایشان همیشه حامی کارهای ما بوده‌اند شاید وظیفه ما بود تا اطلاع‌رسانی درستی انجام می‌دادیم.

رئیس سازمان سینمایی همچنین گفت: من حرف‌های تازه وزیر ارشاد را دقیق نخواندم اما هیچکسی از حرفی خلاف جهت دفاع مقدس حمایت نمی‌کند اما باید عدالت و انصاف هم رعایت شود.

وی درباره آخرین وضعیت فیلمهای توقیفی گفت: جریان فیلم‌های توقیفی را معاونت نظارت دارند مدیریت می‌کنند بنای ما بر تعامل با مجلس است هنوز هم کمیسیون فرهنگی این فیلم‌ها را ندیده‌اند اما برای دیدن این فیلم‌ها ابراز تمایل کرده‌اند. فکر می‌کنم تدبیر اقتضا می‌کند اقدامی که باعثتنش در سینما می‌شود را از آن پرهیز کنیم. به اهالی سینما اعتقاد دارم و معتقدم که آن‌ها هم با من همکاری خواهند کرد تا اقدامات تنش آفرین را در سینما انجام ندهیم.

وی درباره فیلم سینمایی «شیفتگی» نیز گفت: هنوز در شورای پروانه نمایش مطرح نشده است و اگر مشکل شرعی داشته باشد قطعا به آن پروانه نمی‌دهند.

ایوبی همچنین درباره اکران فیلم عصبانی نیستم و اینکه گفته می‌شود شاید گروهی از سینماداران این فیلم را اکران نکنند و فضاسازی علیه این فیلم ایجاد کنند؛ گفت: وقتی مدیریتی وجود دارد که بنای آن بر تعامل و گفتگو است منطقی این است که بقیه هم با ما به همین شکل رفتار کنند.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود امسال در جشنواره فیلم فجر؛ فیلم دفاعی مقدس وجود ندارد؛ گفت: اتفاقی که امسال افتاده این است که در سال‌های گذشته آدم‌های دیگری هم فیلم دفاع مقدس می‌ساختند اما امسال عزم جدی برای اینکار وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حوزه هنری هر سال ۳ یا ۴ فیلم خوب ساخته می‌شد اما هنوز به پروژه مشترک نرسیدیم بقیه جا‌ها که کار جدی وجود ندارد.

وی با اشاه به اینکه سازمان سینمایی نمی‌تواند به تنهایی تمام فیلمهای دفاع مقدس را پشتیبانی کند؛ افزود: اگر کل بودجه فارابی را درنظر بگیریم و اگر حقوق کارکنان آن را هم ندهیم؛ می‌توانیم تنها یک فیلم دفاع مقدس بسازیم یعنی با بودجه ۲۵ میلیاردتومان فارابی فقط می‌توان یک فیلم ساخت.

ایوبی در ادامه افزود: اگر انتظار دارند سازمان سینمایی با بودجه‌ای که در اختیار دارد؛ فیلم فاخر بسازد ما چنین بودجه‌ای نداریم بنابراین همه باید امکانات را روی هم بگذاریم و فیلم‌هایی مانند شیار ۱۴۳ و امثال آنرا بسازیم که با بودجه‌ای اندک نیز قابل ساخت است.

وی درباره جشنواره فجر نیز گفت: در سال چند جشنواره برگزار می‌کنیم که بسیاری هم ضرورتی ندارند اما جشنواره فجر جشن رونمایی فیلم‌های سینمای ایران است بنابراین جشنواره فجر کارکرد خودش را دارد و جشنواره‌های دیگر هم کارکرد خودشان را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز