خبرگزاری کار ایران

عیاری: فیلم‌هایم همیشه در محاق سوتفاهم بوده‌اند؛

کیانوش عیاری برای همه‌ی فیلم‌های مظلومش تقدیر شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۸۷۹

فیلم‌های من و برخی از دوستان عمدتا در محاق سوتفاهم قرار می‌گیرد. در حالیکه با اکران آن‌ها اتفاق خاصی نمی‌افتد. مثل فیلم حاتمی کیا که چند سال بعد اکران شد و ویرانی به بار نیاورد.

چهارمین جشن فیلم کوتاه سینمای ایران از مجموعه شانزدهمین جشن‌های سینمای ایران؛ با تقدیر از کیانوش عیاری و اهدای نشان آسیفا در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛محمدمهدی عسگر‌پور(مدیرعامل خانه سینما) شب گذشته(دوشنبه ۱۷ شهریور) طی سخنانی با اشاره به وضعیت سینمای ایران در دولت تدبیر و امید گفت: فضای خوبی در چندماه گذشته ایجاد شده است. ما باید قدر فضای ایجاد شده را بدانیم و از آن در جهت تغییرات بنیادی در روند تولید و توزیع فیلم بهره بگیریم.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های سینمای ایران گفت: برگزاری جشن خوب است اما نباید تعیین استراتژی‌ها تنها به برگزاری جشن ختم شود. اما استراتژی امسال گریزناپذیر بود.

کیانوش عیارینیز پس از دریافت جایزه آسیفای خود از دست جعفر پناهی، محمد بزرگ‌نیا و مجید برزگر گفت: شبح کژدم در زمان خود به دلیل سوءتفاهمی مضحک توسط مسئولان ضربه خورد. پس از آن فیلم «آبادانی‌ها» هم اثری ضدجنگ تلقی شد.

وی ادامه داد: فیلم آنسوی آتش هم قربانی یک سوءتفاهم بچگانه شد. فیلم بودن و نبودن هم به خاطر تلقی‌های نادرست در اکران نابود شد. این‌ها را برای خانه پدری نمی‌گویم. چراکه فیلم بودن یا نبودن پس از آن بار‌ها از تلویزیون پخش شد. درحالیکه من دوست داشتم اکران خوبی داشته باشد و در جشنواره‌ها نیز به نمایش درآید.

عیاری ادامه داد: فیلم‌های من و برخی از دوستان عمدتا در محاق سوتفاهم قرار می‌گیرد درحالیکه با اکران آن‌ها اتفاق خاصی نمی‌افتد. مثل فیلم حاتمی‌کیا که چند سال بعد اکران شد و ویرانی به بار نیاورد.

وی با تشکر از انجمن فیلم کوتاه ادامه داد: امیدوارم بتوانم بازهم فیلم بسازم و در معرض چنین نگاه‌های نباشم.

جعفر پناهینیز گفت: خیلی خوشحالم که اینجا هستم. واقعا در سینمای ایران رفتار و کردار آدم‌ها و آثار برخی سینماگران راهگشاست. یادم هست وقتی دانشجو بودم؛ فیلم شبح کژدم درحال ساخت بود. این فیلم اولین اثر در سینمای ایران بود که از صدای سر صحنه در آن استفاده شد. البته حمایت سیدمحمد بهشتی باعثشد تا این اتفاق رخ دهد. همین موضوع و شروع صدابرداری همزمان در آن شرایط خیلی سرو صدا کرد.

پناهی ادامه داد: عیاری مانند عکس‌هایی است که زیر آن می‌نویسند بدون شرح! چراکه واقعا نمی‌توان درباره او چیزی نوشت. افتخار می‌کنم عضو خانه‌ای هستم که عیاری نیز عضو آن است و از او تقدیر می‌شود.

محمد بزرگ‌نیاهم ضمن تشکر از هیئت داوران و انتخاب فیلم‌های کوتاه، به خاطر همراهی انجمن فیلم کوتاه با خانه سینما از این انجمن تشکر کرد و افزود: ‌ ممنونم بخاطر اینکه جشن مستقل‌تان را به خاطر همراهی با خانه سینما مثل دیگر جشن‌ها، مختصر و در دل جشن شانزدهم برگزار کردید.

مجید برزگر‌(رئیس هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه) نیز در سخنانش گفت: امکان مالی برگزاری جشنی مستقل را داشتیم ولی به تصمیم دوستان خانه سینما ترجیح دادیم که جشن مستقل نداشته باشیم. امیدواریم سال آینده جشن ما مثل هر سال مستقل و باشکوه برگزار شود.

وی افزود: هر ۷۷ فیلم بخش مسابقه به گروه هنر و تجربه معرفی خواهد شد و امیدواریم اکران شوند. در داوری‌ها مطمئنا خطا وجود داشته اما در چند سال اخیر با داوری اکادمیک سعی کردیم خطا‌ها را حداقل برسانیم.

برزگر افزود: تصمیم داریم آکادمی را در طول سال برگزار کنیم و داوری کل تولیدات را معطوف به جشن نکنیم. همچنین از مازیار میری و محمد بزرگ‌نیا برای این همراهی تشکر می‌کنم.

نیما عباسپور(مدیر هماهنگی جشن فیلم کوتاه) نیز گفت: از میان ۵۸۰ فیلم ارائه شده، ۷۷ فیلم به بخش مسابقه راه یافتند. انتخاب این آثار توسط هیات انتخابی ۱۵ نفره در دو هفته صورت گرفت. در ‌نهایت ۷۷ داور آکادمی و ۱۳ داور مهمان فیلم‌ها را بررسی کردند.

در ادامه این مراسم که اجرای آن را شهاب رضویان برعهده داشت، برگزیدگان بخش‌های مختلف به شرح زیر معرفی شدند:

تندیس بهترین فیلم به فیلم کوتاه سوزن به تهیه‌کنندگی آناهیتا قزوینی‌زاده اهدا شد.

تندیس بهترین کارگردانی فیلم تجربی به بنیامین هفت لنگ برای فیلم اتاقی در نیویورک اهدا شد.

تندیس بهترین کارگردانی فیلم داستانی به آناهیتا قزوینی‌زاده برای فیلم سوزن اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به آناهیتا قزوینی‌زاده برای فیلم سوزن اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری به سینا کرمانی‌زاده برای فیلم حذف اضطراری اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین تدوین به محمد نجاریان برای فیلم حذف اضطراری اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین صدا به بهروز عابدینی و علی ابوالصدق برای فیلم حذف اضطراری اهدا شد.

در این مراسم که با استقبال خوب فیلمسازان فیلم کوتاه همراه شده بود؛ یدالله نجفی، رضا مفردی، بهنام بهزادی، محمدرضا موئینی، مهدی جعفری، علیرضا رضاداد، هوشنگ مرادی کرمانی، فرهاد توحیدی، کیارش اسدی‌زاده، جعفر پناهی، محمد بزرگ‌نیا، مجید برزگر، هوشنگ گلمکانی، امید روحانی، فریدون عموزاده خلیلی و ارد زند حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز