خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خانه سینما:

دولت در تاسیس صندوق بیمه بیکاری قصور کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۱۶

متاسفانه وضعیت معیشتی برخی از همکاران ما در صنوف مختلف سینمایی به حدی بد بود که تصمیم گرفتیم صندوق بیمه بیکاری هنرمندان را راه اندازی کنیم. هر چند این وظیفه دولت‌ها است که در آن قصور کرده‌اند.

مراسم جشن انیمشین سینمای ایران در خانه سینما یک شنبه ۱۶ شهریور در حالی برگزار شد که محمدمهدی عسگر‌پور مدیر عامل خانه سینما بر نابسامان بودن وضعیت معیشتی سینماگران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مدیرعامل خانه سینما طی سخنانی در جشن انیمیشن سینمای ایران گفت: امروز ما جشن‌های خانه سینما را مختصر برگزار می‌کنیم اما این بدان معنا نیست که توانایی برگزاری بزرگ جشن‌ها را نداشتیم در واقع ما امکان برگزاری جشن‌های سینمای ایران را به قاعده سالهای قبل داشتیم البته مشکلات مالی همیشه وجود دارد اما می‌توانستیم با تامین بودجه، این جشن‌ها را برگزار کنیم.

وی افزود: متاسفانه وضعیت معیشتی برخی از همکاران ما در صنوف مختلف سینمایی به حدی بد بود که تصمیم گرفتیم صندوق بیمه بیکاری هنرمندان را راه اندازی کنیم. هر چند این وظیفه دولت‌ها است که در آن قصور کرده‌اند با این حال ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که شانزدهمین جشن سینمای ایران آغازی برای افتتاح این صندوق باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم با همکاری و هماهنگی که با سازمان سینمایی داشته‌ایم خبرهای خوشی در جشن روز ملی سینمای ایران که روز ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شود، بشنویم.

وی با اشاره به وضعیت فیزیکی خانه سینما افزود: خانه سینما از نظر فیزیکی آماده برگزاری جشن‌های این چنین نبود اما برگزاری چنین جشن‌هایی می‌تواند تجربه خوبی برای ما باشد تا بتوانیم بر اساس ظرفیت‌های مناسب جشن‌ها را برگزار کنیم.

محمد بزرگ نیا دبیر شانزدهمین جشن سینما نیزبا تشکر از برگزار کنندگان جشن انیمیشن سینمای ایران گفت: امیدوارم سال آینده شرایط به گونه‌ای باشد که جشن‌های خانه سینما مانند گذشته برگزار شود.

روانبخش صادقی رئیس انجمن انیمیشن نیز طی سخنانی گفت: تمام تلاش خود را کردیم که ششمین جشن مستقل انیمیشن سینمای ایران را مختصر و مفید‌تر از سالهای گذشته برگزار کنیم و ما بیشتر تلاش کردیم تا این جشن یک دورهمی برای اهالی انجمن انیمیشن باشد.

در ادامه این برنامه برگزیدگان جشن انیمیشن به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش بهترین موسیقی دیپلم افتخار به پیام آزادی برای ساخت موسیقی انیمیشن تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام اهدا شد.

در بخش صدا دیپلم افتخار به محمد حقیقی برای ساخت صدای انیمیشن تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام اهدا شد.

در بخش بهترین طراحی گرافیک تندیس این بخش به آرش کریمی برای انیمیشن تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام اهدا شد.

در بخش بهترین انیمه تندیس ویژه به بهزاد رجبی‌پور به نمایندگی از گروه سازندگان انیمیشن تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلمنامه تندیس به محبوبه محمدزکی به خاطر انیمیشن جوجه ماشینی اهدا شد. همچنین هیئت داوران تجلیل ویژه‌ای از بهرام عظیمی به خاطر ساخت تهران ۱۵۰۰ انجام داد و لوح افتخاری به این هنرمند اهدا شد.

در بخش بهترین کارگردانی امید خوش نظر کارگردان انیمیشن تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام تندیس ویژه را دریافت کرد.

در بخش بهترین تهیه کنندگی محبوبه محمدزکی تهیه کننده انیمیشن جوجه ماشینی تندیس را گرفت.

همچنین دیپلم افتخاری از سوی هیئت داوران به انیمیشن بلند بهشت شداد اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز