خبرگزاری کار ایران

انتقاد سخنگوی شورای صنفی نمایش از آمارسازی‌ در فروش فیلم‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۵۱

میزان فروش فیلم را از مدیر سینمای سرگروه سوال می‌کنیم؛ بعد میزان فروش فیلم توسط سیستم مکانیزه سینما بررسی و در برخی موارد نیز نماینده نا‌محسوسی در سینما حضور دارد.

میزان فروش فیلم‌ها از مهمترین مباحثدر سینمای ایران است زیرا ملاک تصمیم‌گیری در شورای صنفی نمایش برای اینکه فیلمی همچنان به نمایش خود در گروه سینمایی ادامه دهد؛ پایین نیامدن کف فروش فیلم است. این روز‌ها برای پایین‌ نیامدن برخی فیلم‌ها از چرخه‌ی اکران؛ حرف‌هایی درباره غیرواقعی بودن بعضی آمار فروش که توسط تهیه‌کنندگان ارایه می‌شود؛ شنیده می‌شود.

غلامرضا فرجی(سخنگوی شورای صنفی نمایش) در گفتگو با خبرنگار؛ با اشاره به اینکه همچنان به‌رغم انتشار برخی سخنان درباره فروش فیلم‌ها؛ ملاک تصمیم‌گیری در شورای صنفی نمایش میزان فروش فیلم در سینمای سرگروه است، می‌گوید: شورای صنفی نمایش به دقت میزان فروش یک فیلم در سینمای سرگروهش را کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: ما ابتدا میزان فروش یک فیلم را از مدیر سینمای سرگروه سوال می‌کنیم؛ بعد میزان فروش فیلم توسط سیستم مکانیزه سینما بررسی می‌شود و حتی در برخی موارد؛ نماینده نا‌محسوسی نیز در سینما حضور دارد و در طول هفته نیز میزان فروش بررسی می‌شود.

فرجی افزود: آنچه که امروز درباره ارائه بعضی آمار دروغ مطرح می‌شود بیشتر مربوط به مباحثتبلیغاتی است که برای یک فیلم بسیار مهم است. بعضی از تهیه‌کنندگان با ارائه این آمار‌ غیرواقعی می‌خواهند برای خود یک رزومه‌ی موفق درست کنند و از طرف دیگر بدنبال تبلیغ بیشتر برای فیلم خود هستند.

فرجی با اشاره به اینکه ارائه آمار غیرواقعی درست نیست؛ افزود: باید کانون پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان سینما به یک جمع‌بندی و تصمیم‌گیری جمعی درباره این مسئله برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز