خبرگزاری کار ایران

مهتاب کرامتی؛ سفیر کمپین کودکان امید شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۱۴۳

مهتاب کرامتی به عنوان سفیر کمپین کودکان امید معرفی شد. او گفت: این کمپین شرایطی را فراهم می‌کند که حداکثر استعدادهای کودکان را شکوفا کنیم و امکانات آموزشی برای کودکان سرزمین خود به وجود آوریم زیرا کودکانِ سرزمین من لایقِ بهترین‌ها هستند.

کمپین کودکان امید از راه‌اندازی چهار کتابخانه گویا، ۱۰ کلاس هوشمند و یک آکادمی مهندسی در سال ۲۰۱۴ میلادی خبر داد. این کمپین که فعالیت خود را یک سال و نیم پیش در ایران آغاز کرده است، در فاز جدیدی از برنامه‌های خود، مهتاب کرامتی بازیگر ایرانی را به عنوان سفیر کودکان امید اعلام کرد.

به گزارش ایلنا؛ کودکان امید یکی از پروژه‌های جهانی مسئولیت اجتماعی سامسونگ است که تا به امروز در سه فعالیت جداگانه، موفق به تجهیز مدارس مناطق محروم به کلاس‌های هوشمند، راه‌اندازی کتابخانه‌های گویا برای نابینایان و کم‌بینایان و یک مرکز مهندسی با عنوان آکادمی مهندسی شده است.

مهتاب کرامتی سفیر کمپین کودکان امید، دغدغه‌ مشترک خود با سامسونگ در زمینه حقوق کودکان را دلیل این همکاری بیان کرد و گفت: همیشه بر این باور بوده‌ام زمانی، زندگی‌ پربارتری خواهم داشت ‌که بتوانم تغییری مثبت و هر چند کوچک، در دنیای اطرافم به وجود آورم و به این وسیله به انسان‌ها کمک کنم. این کمپین شرایطی را فراهم می‌کند که حداکثر توانمندی‌ها و استعدادهای کودکان را شکوفا کنیم و در گوشه و کنار کشور عزیزمان، امکانات آموزشی برایشان به وجود آوریم زیرا کودکانِ سرزمین من نیز، لایقِ بهترین‌ها هستند. آنها حق دارند بهترین و زیباترین‌ آینده را تجربه کنند و این خواسته برآورده نمی‌شود مگر آن که امروز به فکر فردایشان باشیم.

او با اشاره به کودکان بازمانده از آموزش افزود: تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در سال ۹۰، سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گزارش شده است. دغدغه مشترک من و سامسونگ به این موضوع، به ویژه در بحثآموزش و توانمندسازی کودکان، زمینه‌‌ساز همکاری ما شد. در این کمپین سازمان‌های مردم نهاد، نهادهای دولتی و گروه‌های مرجع مشارکت دارند و همگی، دست به دست هم، برای خلق یک ارزش مشترک تلاش می‌کنند.

دوک پارک مدیرعامل سامسونگ در ایران، با اشاره به پیشرو بودن این شرکت در زمینه فناوری، گفت: سامسونگ همواره تلاش کرده تا موقعیت‌های جدیدی را در اختیار مردم در سراسر دنیا قرار دهد. هدف سامسونگ هرگز این نبوده که صرفاً محصولی جدید به بازار عرضه کند، چشم‌انداز سامسونگ ارتقای سبک زندگی مردم است. کمپین کودکان امید که هم اکنون در ۵۵ کشور دنیا در حال انجام است، در ایران نیز بسیار موفق عمل کرده و خوشحالیم که امروز مهتاب کرامتی از فعالان عرصه حقوق کودک در ایران نیز با این کمپین همکاری می‌کنند.

پارک این همکاری را اتفاقی ارزشمند دانست که می‌تواند الگویی موفق برای سایر بنگاه‌های اقتصادی باشد. وی همچنین از همه نهاد‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی کشور دعوت کرد در چنین فعالیت‌های که آینده‌ای درخشان را برای نسل آینده رقم می‌زند، مشارکت کنند.

کتابخانه‌های گویا با یک فراخوان عمومی برای دعوت از افراد به خواندن کتاب‌های داستان و ضبط صدا برای کودکان نابینا شروع شد. این پروژه که اولین بار در ایران صورت گرفت، مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت به طوری که در مدت کوتاهی به یک پروژه جهانی تبدیل شد. در ادامه این حرکت، کتابخانه‌های گویا به امکاناتی از قبیل نرم‌افزار‌های مخصوص نابینایان، مانیتور بریل و تجهیزات صوتی مورد نیاز نابینایان مجهز شدند. در این راه سامسونگ با نهادهای مختلفی ازجمله سازمان بهزیستی کشور و انجمن نابینایان همکاری داشته است. هم اکنون در شهرهای بندرعباس، کاشان، زنجان، سنندج، ارومیه، ارسنجان، ‌ زاهدان و گرگان کتابخانه‌های گویا راه‌اندازی شده‌اند که قرار است در آینده تعداد آن‌ها به ۱۲ عدد برسد.
کلاس آینده یکی دیگر از پروژه‌های کودکان امید است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش، به هوشمندسازی مدارس در مناطق محروم می‌پردازد. تاکنون سه مدرسه به جدیدترین وسایل و تجهیزات آموزشی مجهز شده‌اند و ۱۰ مدرسه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

یکی دیگر از پروژه‌های کمپین کودکان امید، آکادمی مهندسی است که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی خواهد شد. این مرکز آموزشی تخصصی با ظرفیت ۵۰۰ نفر برای تدریس دروس مکانیک و الکترونیک به دانش‌آموزان ۱۶ تا ۱۷ سال در نظر گرفته شده است. هدف از ساخت این آکادمی، آماده‌سازی و خلق فرصت‌های شغلی متناسب با استعدادهای دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز