خبرگزاری کار ایران

همایون ارشادی:

دولتی بودن سینما به بهانه‌ی ممیزی اشتباه محض است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۵۹

برخی می‌گویند به خاطر ممیزی‌ها دولت نمی‌تواند سینما را به بخش خصوصی منتقل کند اما خط قرمزها بر هیچکس پوشیده نیست. آنها خطوط قرمز را به خوبی می‌شناسند بنابراین نیازی به این ندارد که مدام کسی بالای سرشان بایستد و به آنها تذکر دهد.

همایون ارشادی می‌گوید: سینمای ما حرف‌های زیادی برای دنیای امروز دارد.

این بازیگر؛ رشد سینمای ایران را همیشگی دانسته و می‌گوید: سینمای ما خط قرمزهایی دارد که گاه باعثشکوفایی کارگردان‌ها و بازیگرها می‌شود. خصوصیتی که باعثمی‌شود سینمای ایران از سینمای جهان متمایز شود؛ همین محدودیت‌هایی است که ما به لحاظ فرهنگی و دینی آن را حس می‌کنیم اما به سینمای ما کمک کرده؛ آثار ما خلاقانه‌تر و شکوفاتر شوند. این محدودیت دیگر تخریب نیست بلکه یک ویژگی خاص برای سینمای ماست.

ارشادی درباره امکانات فنی سینمای ایران هم می‌گوید: اگر ما به لحاظ فنی در سینما چیزی از سینمای جهان کم نداشتیم؛ حتما کارهای ارزشمندتری ساخته می‌شد و در دنیا به عنوان یک رقیب جدی به ما نگاه می‌شد. سینمای امروز ما با این همه جوان بااستعداد و بزرگان باتجربه به اندازه‌ی کافی ظرفیت بین‌المللی شدن دارد. اگر محدودیت فنی هم دارد؛ در حال پیشرفت است.

این بازیگر با بیان این موضوع که سینمای ایران با شرافت کار می‌کند و از چشم جهانیان دور نمی‌ماند؛ می‌افزاید: اینکه سینما کاملا خصوصی شود و دوستان در بخش خصوصی ترغیب شوند از سینمای ما حمایت کنند؛ یک ایده‌آل است اما سینمای ما مانند بقیه هنرها فعلا دولتی است و دولت باید سعی کند با تشویق ارکان خصوصی سینما و هنر؛ آنها را به بخش‌ خصوصی منتقل کند و هنر را از حالت دولتی بودن خارج کند. آن وقت قطعا اتفاقات خوبی در سینما می‌افتد.

این بازیگر می‌گوید: برخی می‌گویند به خاطر ممیزی‌ها دولت نمی‌تواند سینما را به بخش خصوصی منتقل کند اما از نظر من؛ کاملا اشتباه است زیرا ممیزی و خط قرمزها بر هیچ کارگردان و بازیگری پوشیده نیست. آنها خطوط قرمز را به خوبی می‌شناسند بنابراین نیازی به این ندارد که مدام کسی بالای سرشان بایستد و به آنها تذکر دهد.

او در پایان هم تاکید می‌کند: هنر در هیچ جای دنیا نباید دولتی باشد زیرا مدام درحال شکوفایی است و نیاز به امکانات روز دارد که عملا از توان دولت خارج است. پس چه بهتر که با انتقال به بخش خصوصی؛ دوستان بیشتری را تشویق به سرمایه‌گذاری در این هنر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز