خبرگزاری کار ایران

رونمایی سایت جدید و بزرگداشت خالق پینگو در جشنواره فیلم کودک

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۳۹۹

در بخش مرور آثار «یک فیلمساز» جشنواره امسال منتخبی از کارتون‌های «پینگو» به کارگردانی «اوتمار گوتمن» با توجه به ارزش گذاری و ارتقای مفاهیم پاک دنیای کودکان و نوجوانان پیرامون تحکیم روابط خانوادهبه نمایش درمی‌آید.

سایت خبری و اطلاع‌رسانی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با طراحی جدید رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، در طراحی جدید این سایت که به عنوان پایگاه‌ اطلاع‌رسانی رسمی جشنواره فیلم کودک و نوجوان فعالیت می‌کند، رویدادهای مهم جشنواره، آخرین اخبار و همچنین اخبار سایر استان‌ها به همراه اطلاعات زمانی اخبار در قالبی تازه ارائه شده است.

این سایت به شکلی واکنشی(انعطاف پذیر، Responsive) طراحی شده که قابل نمایش در کلیه دستگاه‌ها ازجمله تبلت، موبایل و…(با وضوح تصویر گوناگون) می‌باشد

اهالی سینمای ایران، اهالی رسانه و علاقه‌مندان می‌توانند مثل گذشته کلیه اخبار و گزارش‌های رسمی از فعالیت‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان را از طریق این سایت(www. ICFF. ir) دنبال کنند.

طراحی و اجرای قالب جدید این پایگاه، توسط کار‌شناسان بخش سایت معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی انجام شده است.

همچنین در بخش مرور آثار «یک فیلم ساز» جشنواره امسال منتخبی از کارتون های «پینگو» به کارگردانی «اوتمار گوتمن» با توجه به ارزش گذاری و ارتقای مفاهیم پاک دنیای کودکان و نوجوانان پیرامون تحکیم روابط خانوادهبه نمایش درمی آید.

اوتمار گوتمن(تهیه‌کننده، انیماتور و کارگردان تلویزیون) متولد ۱۹۳۷ در شهر مونسترتال آلمان بوده و بنیانگذار گروه pygos است. گوتمن به خاطر خلق کارتون های خاطره انگیز «پینگو» برنده جایزه آکادمی فیلم انگلستانBAFTA شده است.

فیلمنامه این مجموعه توسط «سیلویو ماتزولا» نوشته شده و تولید آن نیز در استودیو فیلم انیمیشن «تریک فیلم استودیو» کشور سوییس(از سال ۱۹۸۶) بوده است.

«پینگو» داستان یک خانواده ینگوئن است که در قطب جنوب زندگی می کنند، در واقع شخصیت های مجموعه پینگو با صداهای نامشخصی با یکدیگر حرف می زنند و این صداها احتمالا برگرفته از صدای واقعی پنگوئن هاست. «پینگو» پسر بچه ای ۵ ساله، باهوش، بازیگوش و دوست داشتنی است. این شخصیت می تواند به هر شکلی درآید واغلب با منقار مثل بلند گویش فریاد می زند. به دلیل استقبال فراوان این کارتون و محبوبیتش در بین کودکان سوییسی کشورهای دیگر اروپایی و جهان اقدام به نمایش آن در شبکه های تلویزیونی خود کردند. کارتون های «پینگو» در ایران نیز از شبکه های یک سیما و پویا پخش شده است.

اوتمار گوتمن در ۲۴ آوریل ۱۹۹۳ در سن ۵۶ سالگی در کشور سوییس درگذشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز