خبرگزاری کار ایران

لاله افتخاری:

نیروی انتظامی در جمع آوری فیلم‌های قاچاق همت کند

کد خبر : ۱۹۴۹۲۶

کپی و فروش غیرقانونی فیلم‌ها خلاف است و کسی که مبادرت به انجام چنین کاری می‌نماید باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. زیرا این فیلم‌ها جزء سرمایه تهیه کننده‌ها ی آثار محسوب می‌شوند و نباید حقی از آن‌ها ضایع شود.

عضو کمیسیون فرهنگی کشور با اشاره به اینکه تولیدگنندگان باید مدل تجاری خود را به شکل جدیدی تعریف کنند، گفت: نمی‌توان تاثیرگذاری بیشتر فیلم‌های ویدئویی بر جامعه را نسبت به فیلم‌های سینمایی را انکار کرد.

به گزارش ایلنا؛ لاله افتخاری درباره کیفیت فیلم‌های نمایش خانگی و فیلم‌های ویدئویی به دومین ستاد خبری جشنواره فیلم یاس گفت: حساسیت و ضرورت دقت به فیلم‌های ویدئویی و نمایش خانگی بسیار بالا‌تر از فیلم‌های سینمایی است.

وی در ادامه افزود: فیلم‌های نمایش خانگی مخاطب عام دارد و با توجه به اینکه بیشترین مخاطبان نیز برای فیلم‌های ویدئویی و خانگی است، به همین دلیل از اهمیت بالاتری برخوردارند؛ بنابراین متولیان و مسئولان امر باید در جهت تولیدان بهتر در این زمینه کوشا باشند.

عضو کمیسون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید سطح کیفی تولیدات نمایش خانگی را بالا ببرد، یادآور شد: کیفیت این فیلم‌ها نه تنها در کشور خودمان بلکه در خارج از مرز‌ها هم مهم است؛ زیرا مهاجران ایرانی زیادی داریم که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند و از طریق فروشگاه‌ها این آثار را خردیداری می‌کنند، حتی دیده شده بسیاری از فیلم‌های ایرانی با زیرنویس فارسی در اختیار مخاطبان خارجی قرار می‌گیرند، بنابراین باید در کیفیت این فیلم‌ها دقت بیشتری شود.

افتخاری تاکید کرد: این نوع فیلم‌ها با توجه به اینکه مخاطب زیادی دارند و در سبد کالای فرهنگی مردم قرار می‌گیرند، اهمیت زیادی دارند بنابراین باید توجه و نگاه‌ها به آن‌ها بیشتر شود ضمن اینکه بودجه مناسبی برای تولید این نوع آثار درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این فیلم‌ها اکران نمی‌شوند اغلب تصور می‌کنند با آثار بی‌کیفیتی روبه‌رو هستند، این در حالی است که فیلم‌های ویدئویی به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به فیلم‌های سینمایی دارند.

افتخاری درباره قاچاق cd فیلم‌ها نیز گفت: کپی و فروش غیرقانونی فیلم‌ها خلاف است و کسی که مبادرت به انجام چنین کاری می‌نماید باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. زیرا این فیلم‌ها جزء سرمایه تهیه کننده‌ها ی آثار محسوب می‌شوند و نباید حقی از آن‌ها ضایع شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی و نهادهای مربوطه نسبت به جمع آوری این نوع محصولات از کنار خیابان‌ها باید برخورد جدی داشته باشند چرا که معتقدم این کار به بخش فرهنگی ضربه بسیار بدی می‌زند که جبران آن سخت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: باید نسبت به محصولات فرهنگی کشور تعصب داشته باشیم زیرا فرهنگ مقوله‌ای است که کشور‌ها را از هم جدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه عموم مردم با مراجعه به اینترنت یا‌‌‌ همان فضای مجازی به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای مطالبی را که نویسندگان با مشقت و زحمت فراوان نگاشته‌اند، کپی کرده و بدون کسب اجازه یا حتی آوردن نام صاحب اثر، از مطالب مورد نظر استفاده می‌کنند.

افتخاری همچنین افزود: تولیدگنندگان در کنار افزایش هزینه استفاده از محصول غیرمجاز صنعت سینمای کشور باید با این واقعیت کنار بیایند و مدل تجاری خود را به شکل جدیدی تعریف کنند. در این صورت رابطه صنعت سینما و مصرف کنندگان در شکل‌های جدیدی ظهور می‌کند که هم آسیب پذیری کم تری نسبت به حرکت‌های غیرقانونی داشته باشد و هم بر رفاه مصرف کنندگان اضافه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز