خبرگزاری کار ایران

در نخستین نشست کانون فیلم جوانان حسنات اصفهان عنوان شد:

فقر فیلمنامه در سینما جدی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۹۹

آموزش فیلمنامه، ساخت فیلم و معرفی داوران جوان جشنواره اهداف کانون فیلم جوانان است.

کانون فیلم جوانان حسنات اصفهان برای نخستین بار با اعلام فراخوان عمومی در تیر ماه سال جاری کار خود آغاز کردو با استقبال بیش از ۱۰۰ نفر از علاقمندان به عرصه سینما مواجه گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، دبیر اجرایی جشنواره حسنات اصفهان؛ با اشاره به اینکه نخستین نشست کانون فیلم جوانان حسنات اصفهان ۱۶مرداد در محل نگارستان امام خمینی(ره) و با حضور فریدون خسروی وعطیه سلطانی مدرسین دوره های آموزشی کانون برگزار شد افزود: یکی از اهداف اصلی تشکیل دوره های آموزشی کانون فیلم جوانان حسنات نگارش ودستیابی به فیلمنامه هایی منطبق برمضامین واهداف جشنواره حسنات است.

امیرحسین عشاقی، با اشاره به اینکه امیدواریم باهمکاری مسولین، بودجه لازم جهت حمایت، از ساخت فیلمنامه های نگارش شده در این کانون، توسط فیلمسازانی که عضویت در این مجموعه راپذیرفته اند صورت گیرد ادامه داد: دستیابی به نقد وبررسی صحیح واصولی از فیلم کوتاه وآموزش ومعرفی داوران جوان پنجمین دوره جشنواره ازاهم اهداف بعدی این کانون است.

در ادامه فریدون خسروی عضو هیت انتخاب جشنواره با بیان اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان جشنواره ای مردمی است و هیچ پشتوانه دولتی ندارد، اظهار داشت: مسئولان برگزاری این جشنواره در ابتدای امر هیچ امیدی به رشد و پیشرفت این جشنواره نداشتند ولی امروز همه اعتقاد به بین المللی شدن آن دارند.

این منتقد سینما فقرفیلمنامه در سینمای ایران را جدی دانست و افزود: چنانچه فیلم نامه خوبی به نگارش درآید به دنبال آن آثار خوب تلویزیونی و سینمایی در قالب کوتاه و بلند تولید خواهد شد.

خسروی با بیان اینکه بسیاری از مکاتب سینمایی وادبی ازهمین گردهماییها ونشستهاایجاد شده است، افزود: کانون فیلم جوانان حسنات نیز در حال حاضر زمینه ای را فراهم آورده است که گروهی از جوانان مستعد گرد هم آیند و با استفاده از تجربیات اساتید به نقاط بالایی از ادبیات داستانی و فیلم نامه نویسی دست پیدا کنند.

درپایان عطیه سلطانی، عضو هیات انتخاب جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان و مدرس دانشگاه با اشاره به تجربه چهار ساله خود در این جشنواره اظهار داشت: چنانچه تولیدات قوی با توجه به موضوع تازه ی این جشنواره در دستور کار فیلم سازان قرار گیرد می تواند نقش بسزایی در ارتقای سینمای کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه نوشتن یک فیلم نامه خوب و قوی نیاز به شناسایی مفاهیم مرتبط با موضوع فیلم نامه دارد، افزود: از این رو فعالیت کانون فیلم جوانان حسنات اصفهان با هدف تبیین اهداف اصلی این جشنواره و ارایه تولیدات قوی با موضوع جشنواره شکل گرفته است.

این دوره های ویژه فیلمنامه نویسان وفیلمسازان اصفهان میباشد وجلسات کانون به صورت هفتگی باحضور اعضا در سالن جلسات نگارستان امام خمینی(ره) اصفهان برگزار خواهدشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز