خبرگزاری کار ایران

نازنین بیاتی؛ بازیگر فیلم

«فرشته‌ها باهم می‌آیند» با «طلا و مس» تفاوت‌های چشمگیری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۸۱

تماشاگر بادیدن و مقایسه‌ی دو فیلم «فرشته‌ها باهم می‌آیند» و «طلا و مس» به خوبی درمی‌یابد که این دو به جز اینکه زوج جوانی هستد که شوهر طلبه دارد هیچ شباهت دیگری به هم ندارند.

نازنین بیاتی به‌رغم جوان بودنش کارهای قابل دفاعی در کارنامه کاری‌اش دارد. او با بازی کم‌نقص در " فرشته‌ها باهم می‌آیند " به گواه بسیاری از منتقدان مستحق دریافت سیمرغ بود که این اتفاق نیفتاد.

بیاتی درباره نقش‌اش در این فیلم به خبرنگار ایلنا می‌گوید: به اتفاق جواد عزتی سعی کردیم کاراکترهایی را ایفا کنیم که به هیچ وجه کلیشه نباشد و این مسئله کار ما را سخت می‌کرد. دلم نمی‌خواست نقش دختر منفعلی را بازی کنم که شهرستانی است و همه امورات زندگی را به شوهرش واگذار کرده است.

او در این باره که زن نقش تعیین‌کننده‌ای در داستان دارد؛ می‌گوید: " فرشته‌ها باهم می‌آیند " همانطور که کارگردان بارها اشاره کرده؛ برشی ساده از زندگی یک زوج است. مرد طلبه‌ی جوانی است و مشکلاتی هم دارد، نقش من هم قرار نبوده در روند داستان چیزی را تعیین کند. قرار بود همسری باشم که به یکباره صاحب سه فرزد می‌شود و قرار نبود این اتفاق گل‌درشت باشد تا تماشاگر را پس بزند و بترساند. قرار بود تماشاگر عین بقیه روایت به سادگی آن کاراکتر را باور کند.

بیاتی با اشاره به اینکه نشان دادن کاراکترهای هیجانی برای بازیگرها به مراتب کار ساده‌تری است؛ می‌گوید: وقتی قرار است واکنش بیرونی داشته باشی؛ بدیهی است که کارت آسانتر است اما اگر قرار باشد نقش زنی را ایفا کنی که درونگرا و آرام است و به یکباره در یک سکانس طغیان می‌کند باید حواست باشد که از نقش تعریف شده بیرون نزنی. من در این فیلم به کمک آقای محمدی توانستم نقشم را به اندازه ایفا کنم و در هیچ سکانس و پلانی کار پس زننده‌ای برای اینکه کاراکترم جلب توجه کند؛ انجام ندادم.

او درباره پیشنهاداتی که به کارگردان می‌شد؛ می‌گوید: آقای محمدی اهل مشورت و کفتمان هستد، هرجا که هر بازیگری فکر می‌کرد واکنشی داشته باشد یا دیالوگی بگوید که به کیفیت کلی فیلم کمک می‌کند؛ ایشان می‌پذیرفتند و بررسی می‌کردند. درنهایت اگر به نفع فیلم بود؛ می‌پذیرفتند اگر هم خیر؛ عین فیلمنامه گرفته می‌شد. من هم سعی کردم طبق علایق کارگردان پیش بروم.

بیاتی ضمن ابراز رضایت از نتیجه‌ی کارش می‌گوید: از نتیجه راضی هستم اما شما هیچ بازیگری را در هیچ مرحله‌ای نمی‌بینید که بعد از دیدن بازی خودش صد درصد معتقد باشد بی‌نقص است. من هم بعد از دیدن این فیلم فکر کردم جاهایی است که می‌توانسته بسیار بهتر از آب دربیاید که نشده ولی من نهایت تلاشم را کردم و از بازخوردها معلوم است که دیده شده است.

این بازیگر درباره استقبال تماشاگر از فیلم می‌گوید: خیلی به تماشاگر عام و خاص معتقد نیستم اما اگر بگوییم کسانی که در جشنواره فجر حضور دارند تماشاگرانی هستد که سینما را به طور جدی دنبال می‌کنند؛ باید بگویم هم در جشنواره فجر مورد توجه قرار گرفتیم و هم در اکران عمومی نمره قبولی گرفتیم.

بیاتی درباره شباهت‌های نقش‌اش به آنچه نگار جواهریان در طلا و مس ارایه داد؛ می‌گوید: با درنظر گرفتن نویسندگی کار که با آقای محمدی در هر دو فیلم بود؛ میان نقشی که من بازی کردم با نقشی که نگار جواهریان بازی کرده؛ فاصله‌ی زیادی وجود دارد. این دو شخصیت کاملا مجزا هستد و هیچکدام از دیگری وام گرفته نشده و به نظرم تماشاگر بادیدن و مقایسه‌ی آنها به خوبی درمی‌یابد که این دو به جز اینکه زوج جوانی هستد که شوهر طلبه دارد هیچ شباهت دیگری به هم ندارند.

این بازیگر در پایان می‌گوید: تجربه بسیار خوبی بود و امیدوارم فیلم آنگونه که شایسته‌اش است در گیشه هم موفق عمل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز