خبرگزاری کار ایران

جعفری جلوه:

مشکلات اکران سینمای کودک ناشی از نبود تولیدات مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۴۹۹

در بنیاد سینمایی فارابی به سه نکته تولید، اکران و جشنواره توجه ویژه می‌شود و می‌خواهیم در تمام ایران بخصوص در اصفهان به عنوان پایگاه اصلی سینمای کودک، یک جریان اکران مناسب و در خور این سینما بگذاریم.

نشست مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی مهندس جعفری جلوه و شهردار اصفهان دکتر سقاییان‌نژاد و مهدی مسعودشاهی دبیر جشنواره کودک درباره برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان در اصفهان‌ برگزار گردید.
به گزارش ایلنا؛ نشست مشترکی میان مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و شهردار اصفهان به منظور برگزاری هرچه بهتر جشنواره کودک و نوجوان برگزار گردید.

سقاییان‌نژاد شهردار اصفهان در ابتدا مطالبی درباره اجلاس میراثفرهنگی ناملموس که تقریباً به صورت همزمان قرار است با جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار شود بیان کرد و یادآور شد که اصفهان برای اجرای هر دو برنامه آمادگی و توانمندی‌های لازم را دارد. همچنین درباره ساخت یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه که مجموعه‌ای از سالن‌ها و سینما‌ها است خاطرنشان کرد که با ساخت این مجموعه اصفهان از لحاظ برگزاری اجلاس‌ها و جشنواره‌های بزرگ بین‌المللی و ملی به جایگاه عظیمی خواهد رسید و در این زمینه بسیار غنی عمل خواهد کرد.

در ادامه به مجموعه بزرگ سیتی سن‌تر و هشت سالن سینمایی که در این مجموعه وجود دارد و استفاده از ظرفیت‌های آن برای بکارگیری در جشنواره کودک اشاره کرد واصفهان را شهری کامل با ظرفیت‌های بالا و مهیا برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان دانست و دلیل رفتن این جشنواره در چند سال گذشته را یک سری سوء‌تفاهم‌ها دانست و بر ثبات جشنواره در اصفهان تأکید کرد.

جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه ضمن تشکر از شخصیت فرهنگی دکتر سقاییان‌نژاد افزود: هم اصفهان و هم سینمای کودک به هم نیازمندند. سینمایی که زبان جهانیست و در قابلیت و توانمندیش شکی نیست، اصفهان را هم باید نماد ایران و اسلام دانست. این شهر بهترین خاستگاه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است با توجه به اینکه این جشنواره در دنیا با درجه «A» یا‌‌ همان اول شناخته می‌شود. چه بهتر است که با نام شهر زیبا و تاریخی اصفهان گره بخورد همانگونه که در دنیا نیز همه این جشنواره را با نام اصفهان می‌شناسند و چند سالی هم که بالاجبار برای حفظ بقایش به شهرهای دیگر رفت همه این قضیه را گوشزد می‌کردند، که باید این جشنواره در اصفهان برگزار شود. سینما باید ارزش‌های تمدنی و فرهنگی ملی کشور را به دنیا بشناساند چه بهتر که خاستگاه سینمای کودک ما این شهر پر تمدن و زیبا باشد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه بیان کرد: همه این‌ها بر می‌گردد به اینکه ما باید قدر بدانیم قابلیت‌های اصفهان را و با تمام قوا و توانمان برای بقای جشنواره در این شهر تلاش کنیم و از به حاشیه رفتن و نگاه‌های مخرب که برای منافع بخشی و منطقه‌ای می‌کوشند پرهیز کنیم. البته درست است که باید در قسمت منطقه‌ای هم به این موضوع توجه کرد اما این جشنواره باید با روحیه‌ای فارغ از بخشی نگری و کاملاً به صورت ملی و ایرانی دیده شود.

جعفری جلوه با اشاره به مهجور ماندن سینمای کودک گفت: مشکلات اکران سینمای کودک را باید ناشی از نبود تولیدات مطلوب به حدکافی در این حوزه دانست. در بنیاد سینمایی فارابی به سه نکته تولید، اکران و جشنواره توجه ویژه می‌شود و می‌خواهیم در تمام ایران بخصوص در اصفهان به عنوان پایگاه اصلی سینمای کودک، یک جریان اکران مناسب و در خور این سینما بگذاریم. از دیگر تدابیر، کاستن از حواشی‌‌ها و کارهای تبلیغی صرف و برجسته‌سازی کارهای متنی درست است. می‌خواهیم نگاه‌های ارزیاب شاهد آن باشند که کارهای اصولی سرجای خود قرار می‌گیرد. امسال در کنار همدیگر و همراهی ستاد اجرایی اصفهان مطمئنیم جشنواره‌ای پر رونق‌تر و پرشور‌تر از سالهای قبل خواهیم داشت.

او با بیان این مطلب که انتخاب آقای مسعودشاهی به عنوان دبیر جشنواره، نوع نگاه ایشان به مسئله بومی‌گرایی و محلی و منطقه‌ای بوده است، افزود: این جشنواره در سالهای اخیر بیشتر به سمت جشن پیش می‌‌رفت تا یک رویداد بزرگ و معتبر سینمایی. بطوریکه حواشی آن بیشتر از متن بود. امسال تصمیم گرفتیم نگاه دیگری به آن بیاندازیم؛ و برنامه‌های قبلی را تغییر دهیم به همین دلیل با انتخاب آقای مسعود شاهی فکر می‌کنیم به این هدف خواهیم رسید. چرا که برای درست کردن این مسیر باید از یک چراغ راه کمک گرفت و ایشان بهترین گزینه برای این نقش هستند.

مدیر بنیاد سینمایی فارابی برگزاری اجلاس میراثفرهنگی ناملموس در اصفهان تقریباً همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را نه تنها باعثبروز مشکل بلکه اتفاقی نیکو دانست و اذعان کرد که به این اتفاق مبارک باید در آیین افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم کودک پرداخت.

در این نشست مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی مهندس جعفری جلوه، دبیر جشنواره مهدی مسعود شاهی و شهردار اصفهان دکتر سقائیان‌نژاد حضور داشتند.

بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان از ۱۱ تا ۱۴مهرماه به دبیری مهدی مسعوشاهی دراصفهان برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز