خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات مهراب قاسم‌خانی درباره سفر به برزیل؛ کار با مهران مدیری و مسعود ده‌نمکی

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۹۳۳

من و مهران مدیری باهم قهر نیستیم / اگر فضا مهیا باشد با ده نمکی هم کار می‌کنم / هنرمندانی که به برزیل سفر کردند موظف‌اند در محصولات شبکه‌ی رسانه‌ی خانگی شرکت کنند.

سفر هنرمندان به برزیل درقالب پروژه‌ی یار دوازدهم حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. دامنه‌ی این انتقادها هم به بحثمالی سفر و چرایی حضور این هنرمندان در برزیل بازمی‌گشت. مهراب قاسم‌خانی می‌گوید: به نظر من ایده‌ی جالبی است که ستاره‌های سینمای یک کشور و هنرمندانش برای تشویق تیم ملی‌اش به برزیل سفر کنند. برای هر بیننده‌ی فوتبالی؛ دیدن بازیکنان تیمش از روی سکوهای ورزشگاه جذابیت خاصی دارد. این موضوع غیر از روحیه دادن به تیم ملی می‌تواند باعثآشتی مردم با فوتبال هم بشود.

قاسم‌خانی می‌گوید به حواشی اهمیت نمی‌دهد: به‌رغم تمام حواشی که برایم درست شد؛ از حضور در برزیل و تشویق تیم ملی کشورم راضی‌ام و امیدوارم بیشتر نفس عمل ارزیابی شود تا نوع پوشش و مسائل حاشیه‌ای.

اما واقعا سرمایه‌گذار این سفر چه کسی یا کسانی بودند؟ قاسم‌خانی می‌گوید: خیلی‌ها نگران این بودند که پول این سفر از کجا می‌آید و واقعاً حضور آن همه ستاره لزومی دارد یا خیر. من همه‌ی این حرف‌ها را شنیده‌ام. اما کل ماجرا این بود که سرمایه‌ی این سفر توسط یک سرمایه‌گذار تامین شد و تفاوتى هم با تولید یک فیلم سینمایى نداشت. هنرمندان شرکت‌کننده در این پروژه براساس قراردادهایى؛ موظف به شرکت در محصولات این پروژه در شبکه‌ی رسانه‌ی خانگی شدند و این‌بار بجاى دستمزد؛ از امکان سفر به جام جهانى برخوردار شدند. همه چیز به همین سادگی بود. اما چون ما عادت داریم حاشیه درست کنیم؛ این اتفاقات می‌افتد که از قضا هیچ دستاوردی هم ندارند.

فقط موضوع این نیست. روند کاری قاسم‌خانی هم با اما و اگرهایی روبرو هست. ازجمله اینکه بعداز " شب‌های برره " و " پاورچین "، اگر با مهران مدیری قهر نمی‌کرد؛ حالا کارهای بهتری از این زوج دیده بودیم. با این وجود خودش می‌گوید: اول باید بگویم آنچه در مطبوعات مطرح شد را به شدت تکذیب می‌کنم. من و مهران مدیری هرگز باهم دعوا نکردیم و قهر نبودیم. طنز " پاورچین " و " شب‌های برره " سلیقه‌ی مردم در طنز ارتقا بخشید و این موفقیت مدیون همدلی و صمیمیت اعضای گروه با یکدیگر بود. من با مهران مدیری و بچه‌های گروه بسیار صمیمی بودم و زمانی که احساس کردم ممکن است ادامه‌ی همکاری این صمیمیت را کمرنگ کند، تصمیم گرفتم دیگر کار نکنم.

قاسم‌خانی؛ مهران مدیری را این‌گونه توصیف می‌کند که: بسیار آدم شریف، تیزبین و باهوشی است. با ریسک‌پذیر بودن بازیگرانی را به سینما و تلویزیون کمدی معرفی کرد که واقعا پتانسیل مطرح شدن را داشتند. در کارش جسور است به همین خاطر موفق است.

اما مدیری هم در سریال‌های طنزش درحال تکرار خودش است چه در تکیه‌کلام‌هایش و چه اکت‌های تکراری‌اش. قاسم‌خانی هم این حقیقت را باور دارد و می‌گوید: هر بازیگر و کارگردانی هرقدر هوشمند باشد، ممکن است در پاره‌ای از مواقع اشتباه انتخاب کند و به تکرار بیفتد. اما مهران آنقدر باهوش است که می‌تواند دوباره با یک کار جدید نظر مردم را تغییر دهد.

قاسم‌خانی این روزها طراحی صحنه و لباس سریال شمعدانی به کارگردانی سروش صحت را به پایان رسانده. سریالی که قرار بود برای ماه رمضان پخش شود اما به دلایلی پخش‌اش به عقب افتاد. او برای فیلم جدید مهدی مظلومی هم فیلمنامه‌ی جدیدی می‌نویسد که هنوز اسمی ندارد.

قاسم‌خانی نظر جالی درباره‌ی کارهای مسعود ده‌نمکی دارد. می‌گوید: جز مستندی که راجع به فوتبال ساخته که اتفاقاً به‌نظرم نگاه خیلى خطرناکى هم داشت و اصلاً دوستش نداشتم؛ هیچ فیلمی از او ندیده‌ام. اما به خوبی می‌دانم که ایدئولوژی‌های مختلف و آدم‌های متفاوت حق دارند حرفشان را در سینما بزنند و قطعا طرفداران خود را هم دارند.

آیا او با ده‌نمکی کار خواهد کرد؛ خودش می‌گوید: اگر بر سر یک فیلمنامه با مسعود ده‌نمکی به این جمع‌بندی برسیم که قرار نیست به واسطه‌ی فیلم؛ مطلب خاصی را تبلیغ کنیم و صرفا قرار است یک داستان سینمایی را پرداخت کنیم؛ قطعا با ایشان کار خواهم کرد. چون ترجیحم این است که دوستان؛ ابزاری به‌نام سینما را انتخاب کنند برای حرف زدن تا راه‌های خشونت‌آمیز.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز