خبرگزاری کار ایران

فیلمبرداری «مزارشریف» به پایان رسید

کد خبر : ۱۸۴۶۳۲

فیلمبرداری «مزارشریف» در کوهستان‌های الموت در هفته گذشته تمام شد. مراحل پس از تولید جلوه‌های بصری این فیلم ۶ ماه طول می‌کشد.

منوچهر شاهسواری، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مزار شریف» با اشاره به اینکه آخرین مراحل فیلم برداری «مزارشریف» در کوهستان‌های الموت در هفته گذشته تمام شد، گفت: مراحل پس از تولید جلوه‌های بصری این فیلم ۶ ماه طول می‌کشد.

به گزارش ایلنا؛ شاهسواری گفت: بخشی از مراحل تدوین این فیلم به صورت هم زمان انجام شد و بخش دیگر آن در حال تدوین است.

شاهسواری ادامه داد: تیم جلوه‌های بصری از روزهای ابتدایی همراه گروه فیلم سازی بود. پیش بینی می‌کنیم با توجه به اینکه شرایط ویژه‌ای در بخش جلوه‌های بصری این فیلم وجود دارد، مراحل پس از تولید فیلم نزدیک به ۶ ماه طول بکشد.

فیلم سینمایی «مزارشریف» بنا دارد روایتگر هجوم تروریسم بر تن مظلوم ایرانی باشد. روایتی انسانی از حمله طالبان به کنسولگری ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در شهر مزارشریف. هشت نفر از دیپلمات‌های ایرانی در این حادثه کشته می‌‎شوند و تنها الله مدد شاهسون بازمانده این حادثه است که جان سالم به در می‌برد و راهی سفری ۱۵ کیلومتری با پای پیاده می‌‎شود. کارگردانی این پروژه سینمایی را عبدالحسن برزیده برعهده دارد. فیلم برداری این فیلم از اسفندماه سال گذشته در سوله‎ای نزدیک کرج شروع شد.

با پایان فیلم برداری سکانس‌های مربوط به فاز اول فیلم تازه عبدالحسن برزیده در سوله کمال شهر کرج، گروه برای فیلم برداری سکانس‌های خارجی فیلم به کوهستان‌های الموت سفر کرد.

«مزار شریف» با بازی حسین یاری، مهتاب کرامتی، مسعود رایگان، عمار تفتی و ابراهیم برزیده محصول حوزه هنری است و در سی وسومین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار اکران می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز