خبرگزاری کار ایران

دیدار ایوبی با سفیر ترکیه و امضائ تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش

کد خبر : ۱۸۱۷۷۶

" اومیت یاردیم " سفیر ترکیه با " حجت الله ایوبی " رئیس سازمان سینمایی پیرامون همکاری‌های بیشتر سینمایی بین دو کشوردر محل سازمان دیدار و گفتگو کرد.

" اومیت یاردیم " سفیر ترکیه با " حجت الله ایوبی " پیرامون همکاری های بیشتر سینمایی بین دو کشوردر محل سازمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات که " مجتبی راعی " کارگردان و " آرش امینی " مدیرکل حوزه ریاست و امور بین‌الملل نیز حضور داشتند، پیرامون اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه اخیر سینمایی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده، بحثو تبادل نظر شد.

در این نشست سفیر ترکیه ضمن اشاره به جایگاه ویژه سینمای ایران در منطقه، خواستار برداشته شدن گام‌های موثر همکاری بین سینما گران دو کشور شد.

ایوبی نیز ضمن تبریک به مناسبت دریافت جایزه نخل طلای کن امسال توسط کارگردان ترک – نوری بیگلان جیله " زمینه آغاز این همکاری‌ها را مساعد ارزیابی کرد.

در ادامه سازمان سینمایی طرح تولید مشترک فیلم بلند " طاووس مست " نوشته مجتبی راعی که برداشتی مدرن از عرفان مولانا جلال الدین است، برای اولین گام از این دست فعالیت‌ها پیشنهاد کرد. سفیر جمهوری ترکیه نیز متقابلأ با اشاره به تأکید رئیس جمهور کشورمان دکتر روحانی به توسعه صنعت توریسم بین دو کشور؛ خواستار تولیدات مشترکی در این زمینه توسط مستندسازان دو کشور شد و مقرر شد به زودی گام‌های موثری توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و موسسات مشابه ترکیه ای برداشته شود.

در پایان ایوبی ضمن اشاره به اپرای دیدار با مضمون زندگی شمس تبریزی و مولانا که اخیرأ تصنیف آن توسط لوریس چکناواریان به پایان رسیده است؛ پیشنهاد اجرا و ضبط سینمایی آن را در ترکیه مطرح کرد که مورد استقبال سفیر ترکیه قرار گرفت و مقرر شد در آینده ای نزدیک زمینه‌های اجرایی شدن آن توسط ترکیه فراهم شود.

همچنین سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش با هدف بهره گیری از نقش کارآمد فیلم و سینما در آموزش و پرورش و ایجاد پیوند بین مدرسه و هنر با استفاده از امکانات و ظرفیت های مشترک، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

در این تفاهم‌نامه که به امضای رئیس سازمان سینمایی و حمیدرضا کفاش(معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش) رسید، بر استفاده کار آمد از قابلیت‌ها و مزیت‌های سینما در امر تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، زیبا شناختی و هنری و ایجاد روحیه کار آفرینی و برقراری و گسترش همکاری و هم افزایی بخش آموزش و پرورش با سینما تأکید شده است.

ایوبی گفت: امروز را روزی خوب، با برکت و مهم برای سینمای کشور می دانم که در آن پیوند مدرسه و هنر رقم می‌خورد و این امر میسر نشد مگر با ارده ای بسیار قوی که هم در مسئولین آموزش و پرورش و هم در سازمان سینمایی برای این پیوند مهم وجود داشت.

ایوبی در ادامه ضمن یاد آوری دیدار مهم و امیدوارکننده‌ای که با وزیر آموزش و پرورش داشته است درخصوص رابطه سینما و هنر با آموزش و پرورش گفت: ما باور داریم اگر بخواهیم سینما را نجات دهیم و اعتلاء ببخشیم، بیشترین یاری را آموزش و پرورش و نسل در حال رشد به ما خواهند رساند.

وی افزود: امضای این تفاهم نامه اتفاق مبارکی برای اهالی سینما و فرزندان کشورمان و علاقمندان سینما خواهد بود و درخواست من از مدیران سازمان سینمایی همکاری با کمیته اجرایی این تفاهم‌نامه، به نحو احسن است و تا پایان سالجاری نتایج مثبت آن انشاءالله به منصه ظهور خواهد رسید.

کفاش نیز در سخنانی با تمجید از درک درست سازمان سینمایی از مقوله فرهنگ و استفاده درست و به جا از همکاری های بین بخشی، این تفاهم نامه را بسیار مفید و مبارک دانست و ابراز امیدواری کرد مراحل اجرایی و عملیاتی آن با موفقیت انجام شود.

این مراسم با حضور جمعی از مدیران سازمان سینمایی و وزارت آموزش و پرورش در محل سالن کوچک سازمان سینمایی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز