خبرگزاری کار ایران

شهرام میراب اقدم به مناسبت روز جوان مطرح کرد؛

اندیشه جوانان را می‌توان در انجمن سینمای جوان ارتقاء داد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۸۹۳

انجمن سینمای جوان از همان ابتدا یعنی دهه ۶۰ با هدف ارتقاء اندیشه جوانان تشکیل شد و به‌ یقین به عنوان تنها سازمان رسمی و با سابقه در عرصه تولید و آموزش فیلم تاثیر شگرفی در شیوه، کیفیت و حتی منش فیلمسازی جوانان دارد.

انجمن سینمای جوان از همان ابتدا یعنی دهه ۶۰ با هدف ارتقاء اندیشه جوانان تشکیل شد هرچند طی چندسال اخیر بال و پر جوانان و فیلم کوتاه را در انجمن سینمای جوان چیده بودند.

به گزارش ایلنا؛ «شهرام میراب اقدم» با اعلام این مطلب افزود: انجمن سینمای جوان از همان ابتدا یعنی دهه ۶۰ با هدف ارتقاء اندیشه جوانان تشکیل شد و به‌ یقین به عنوان تنها سازمان رسمی و با سابقه در عرصه تولید و آموزش فیلم تاثیر شگرفی در شیوه، کیفیت و حتی منش فیلمسازی جوانان دارد.

وی با بیان اینکه تاثیرات انجمن تنها به هنرمندان منوط نمی‌شود، افزود: انجمن بر مخاطب عام نیز تاثیرگذار است و آن‌ها را با سینمای کوتاه آشنا می کند.

وی به متولیان انجمن سینمای جوان پیشنهاد داد: بهتر است مدیران تازه نفس انجمن به فیلم کوتاه پر و بال بیشتری دهند، هر چند طی چند سال گذشته تولیدات انجمن به تولید فیلم‌های آماتور منوط شده بود و می‌توان گفت پر و بال فیلم کوتاه و فیلمسزان جوان را چیده بودند.

کارگردان «گورستان‌های ایران و تهران»، با تاکید براینکه جوانان به حضور فیلمسازان پیشکسوت در کنار خودشان احتیاج مبرم دارند، اضافه کرد: برای شکوفایی استعدادهای جوانان می‌بایست از توانمندی‌های پیشکسوتان بهره برد. همچنین اگر قصد انجمن آموزش جوانان است باید شیوه آموزشی خود را به روز و تغییراتی را در شیوه آموزش و منابع آموزشی ایجاد کند.

به گفته وی انجمن سینمای جوانان باید در همه زمینه ها پا به پای جوانان جلو ‌آید و از شیوه ها و روش‌های کلاسیک فاصله بگیرد.

کارگردان «ابن بابویه» ادامه داد: جوانان نیاز دارند ایده های خود را بدون هیچ ترس و واهمه‌ای بیان کنند بنابراین بهتر است دست آنها را برای ایده پرورانی باز گذارند و فضای فیلم کوتاه را از حالت بسته و دستوری که در چند سال اخیر بر جامعه فیلم کوتاه حاکم بود دور کنند و فکر می‌کنم دوران طلایی انجمن سینمای جوانان ایران باز گرداند.

وی تاکید کرد: ایجاد پاتوق فرهنگی و جمع شدن جوانان به دور هم و ایجاد فضای گپ و گفت و نقد و بررسی ارتقاء فکری فیلمسازان را در پی خواهد شد و من آینده خوبی برای برای فیلمسازان جوان پیش‌بینی می‌کنم.

میراب اقدم تاکنون ساخت آثاری همچون «گرمابان»، «ابن بابویه»، «گورستان‌های ایران و تهران»، «روزی روزگاری سینما»، «زنان در جنگ» و… را در کارنامه هنری خود جای داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز