خبرگزاری کار ایران

مستند «خونه» در سینما محیطی خانه هنرمندان

کد خبر : ۱۷۱۸۲۰

فیلم مستند «خونه» به کارگردانی «خدایار قاقانی» در سینما محیطی خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

فیلم مستند «خونه» به کارگردانی «خدایار قاقانی» درباره عمارت قدیمی «میرزاحسن مستوفی‌الممالکی» از مردان خوشنام تاریخ قاجار و پهلوی‌است که در منطقه گلوبندک تهران قرار دارد. این عمارت ۱۲۵ساله، یکی از مهم‌ترین لوکیشن‌های سینمای ایران نیز بوده و فیلم – مجموعه سلطان صاحبقران(به کارگردانی علی حاتمی) که «ناصر ملک مطیعی» به نقش «امیرکبیر» در آن حضور داشت، از نخستین آثاری است که از این خانه به عنوان لوکیشن آن استفاده شده است. ‌این موضوع بستری می‌شود برای بیان این پرسش که «خونه» در دنیای امروز چه مفهومی برای انسان دارد.

به گزارش ایلنا؛ این فیلم با محوریت عمارت قدیمی «میرزاحسن مستوفی» با حضور، «لیلا معیری» نوه دختری میرزا حسن به همراه جمعی از جامعه‌شناسان، مورخان و محققان تهران قدیم، هنرمندان عرصه سینما، موسیقی، نقاشی و … به بررسی ویژگی‌های عمارت صد و بیست ساله مستوفی و تغییر و تحولات آن در زندگی مدرن و پیچیده جامعه شهری تهران می‌پردازد.

این مستند ۷۴ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی «خدایار قاقانی» و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است.

از سایر عوامل این فیلم می‌توان به مدیر تصویربرداری: داود عباسی، دستیار تصویربردار: احسان عباسی، صدابردار: ایمان بازیار، عرفان ابراهیمی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: بهنوش ناصرپور، مدیر تولید: حمید قاقانی، مدیر تدارکات: میلاد مهرابی، عکاس: سمیرا انصافی، مشاور کارگردان: محمدرضا اصلانی و علی عبدالله‌زاده، مشاور تدوین: وحید قاضی اشاره کرد.

علاقمندان برای تماشای این فیلم می‌توانند پنجشنبه ۸ خرداد از ساعت ۲۰ به فضای باز باغ خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز