خبرگزاری کار ایران

محمدمهدی عسگرپور:

مدیریت فرهنگی یکپارچه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۴۷۹

امروز سینما بسیار در خبرهاست و به صفحه اول روزنامه‌ها منتقل شده اما باید تلاش شود سینما به جای آنکه تنها در خبرها باشد به کار اصلی خود توجه کند / زمانیکه فیلمساز برای حضور در یک مکان تاریخی به سازمان‌ها مراجعه می‌کند و با پیچیدگی‌های سیستم اداری مواجه می‌شود از خیر ساختن آن فیلم می‌گذرد.

محمدمهدی عسگرپور معتقد است: یکی از اصلی‌ترین مشکلات در حوزه فرهنگ نبود مدیریت یکپارچه است.

به گزرش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل خانه سینما سه شنبه شب ۶ خردادماه در گردهمایی روسای صنوف سینمایی در مازندران با اشاره به وضعیت امروز سینما و رابطه آن با سایر حوزه‌ها گفت: چند سالی است که فعالیت‌هایی که برای معرفی رابطه بیشتر سینما و سایر حوزه‌ها انجام می‌شده؛ کمرنگ شده و گروهی با دیدن هر حرکتی در این بخش شروع به انتقاد می‌کنند.

وی در ادامه افزود: امروز سینما بسیار در خبرهاست و به صفحه اول روزنامه‌ها منتقل شده است اما باید تلاش شود که سینما به جای آنکه تنها در خبرها باشد به کار اصلی خود توجه کند.

عسگرپور با اشاره به وضعیت مدیریت فرهنگی گفت: ما همیشه با افسوس درباره مدیریت فرهنگی صحبت می کنیم زیرا آنچه که در مدیریت فرهنگی وجود ندارد؛ مدیریت یکپارچه است.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: مثلا مجموعه‌ای که باید توسط میراثفرهنگی اداره شود در دست شهرداری است و همین امر زیان‌های زیادی به دنبال دارد.

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به سفر سینماگران به مازندران با هدف آشنایی با ویژگی‌های این استان گفت: فیلمسازان ما قطعا دوست دارند که در اولویت اول فیلم خود را در یک مکان بومی یا حتی زادگاه خود بسازند. اما زمانیکه فیلمساز برای حضور در یک مکان تاریخی به سازمان‌ها مراجعه می‌کند و با پیچیدگی‌های سیستم اداری مواجه می‌شود از خیر ساختن آن فیلم می‌گذرد.

عسگرپور در ادامه گفت: به همین دلیل است که امروز بیشتر فیلم‌ها شهری شده‌اند و در داخل شهرها فیلمبرداری می‌شوند. امروز مسئولیت ما این است که با کمک به فیلمسازان برای ساخت فیلم در اقصی نقاط کشور به توسعه فضاهای فرهنگی کمک کنیم.

امروز دچار آلزایمر فرهنگی شده‌ایم

دلاور بزرگ نیا(مدیر میراثفرهنگی استان مازندارن) نیز طی سخنانی با اشاره به هنر سینما گفت: تمام حوزه‌های هنری و فرهنگی از ادبیات داستانی گرفته تا بخش‌های نمایشی به دنبال تصویرسازی هستند و کار آنها در تصویر خلاصه می‌شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه ما در طی سال‌های گذشته نتوانستیم زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی کشور را به نمایش بگذاریم و دلیل آن این است که بخشی از ما مدیران و هنرمندان دچار آلزایمر فرهنگی شده‌ایم و فراموش کرده‌ایم کجا و چه کسی هستیم.

بزرگ نیا ادامه داد: فیلم و سینما می‌تواند به خوبی و به شکل گسترده و با قدرت این فراموشی را از جامعه ما دور کند و ریشه‌ها را بار دیگر به ما یادآوری کند.

مدیر میراثفرهنگی استان مازندارن نقش رسانه‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: به جای آنکه در برابر شبکه‌های ماهواره‌ای موضع بگیریم و تنها آنها را رصد کنیم و بعد براساس سلیقه شخصی خود اقدام کنیم باید در شبکه‌های جهانی حضور پیدا کنیم و خودمان را معرفی کنیم.

وی با تشکر از خانه سینما و اهالی سینما در برگزاری همایش مشترک با سازمان میراثفرهنگی در مازندران گفت: باید نقش سینما را در پیوند با گردشگری را مهم بدانیم و با استفاده از هنر سینما بناهای تاریخی و فرهنگی خود را ابتدا به جامعه خود و بعد به جهانیان معرفی کنیم.

بزرگ نیا با اشاره به تاریخچه زیاد آثار تاریخی در سراسر کشور و از جمله مازندران گفت: معرفی اماکن فرهنگی و تاریخی در طول تاریخ باعثتبلیغ خرد ایرانی می‌شود و آشنایی جهانیان با خرد ایرانی نزدیکتر شدن آنها به ایران را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: آشنایی جهانیان با ایران و خرد ایرانی باعثگسترش سفر و همچنین جذب توریست و توسعه فرهنگ گردشگری می‌شود.

گردهمایی روسای جامعه اصناف سینمای ایران که با همکاری خانه سینما و سازمان میراثفرهنگی استان مازندران برگزار می‌شود از پنجم خردادماه آغاز و تا هفتم خردادماه ادامه دارد.

در این مراسم روسای ۲۹ صنف خانه سینما و سینماگرانی همچون محمدمهدی عسگرپور، سیروس الوند، همایون اسعدیان، سیامک شایقی، لاله اسکندری، رویا تیموریان، نادر مقدس، محمدعلی سجادی، جمشید گرگین، مسعود رایگان، محمدرضاسکوت و نازنین مفخم حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز