خبرگزاری کار ایران

کانون کارگردانان در بیانیه‌ای اعلام کرد:

اکثر اعضای شورای مرکزی چند سال است که فیلمی نساخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۱۷۶

مبلغ کمک بنیاد فارابی نه صد‌ها میلیون تومان که چهل و هشت میلیون می‌باشد. این قرار داد در دبیر خانه کانون و بنیاد فارابی موجود است.

کانون کارگردانان سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اکثر اعضای شورای مرکزی چندین سال است که فیلمی نساخته‌اند و تقسیم بودجه‌های دولتی در شوراهای مرکزی کانون به یک شوخی شبیه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ متن بیانیه کانون کارگردانان سینمای ایران به شرح زیر است:

از آنجا که در نامه همکار عزیزمان جناب آقای فخیم‌زاده مطالبی خلاق واقع مطرح گردیده جهت آگاهی اعضا کانون ذکر پاره‌ای توضیحات لازم است.
۱ انتخاب چهار عضو جدید در آخرین انتخابات شورای مرکزی نشان از سلامت انتخابات دارد.
۲ تصویر ارائه شده از اولین جلسه شورای مرکزی فعلی و انتخاب رئیس در نامه آقای فخیم‌زاده خلاف واقع است. جهت حفظ حرمت ایشان از باز کردن موضوع معذوریم.
۳ عزل رئیس کانون کارگردانان در سال‌های گذشته و مسئله تحریم فیلم‌ها از طرف حوزه هنری ارتباطی با شورای مرکزی فعلی کانون ندارد. خوب و یا بد آن تصمیم‌گیری‌ها به اعضا شورا در آن سال‌ها مربوط است که درصورت لزوم پاسخ خواهند داد.
۴ درمورد ریاست آقای تبریزی باتوجه به رای اکثریت شورا، طبق روال گذشته در مدت ساخت یک فیلم، اعضا می‌توانند با عذر موجه از حضور در جلسات معاف گردند. در این مدت نائب‌رئیس کانون و ظایف رئیس را برعهده خواهد داشت. بدیهی است درصورت ادامه غیبت رئیس، شورا در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد کرد.
۵ برگزاری شب کارگردانان سنتی چند ساله است. در دو دوره بنیاد سینمایی فارابی حمایت مالی این مراسم را به عهده گرفته و در این دوره نیز مسئولین این بنیاد نسبت به همراهی با کانون ابراز تمایل نمودند. مبلغ کمک بنیاد فارابی نه صد‌ها میلیون تومان که چهل و هشت میلیون می‌باشد. این قرارداد در دبیر خانه کانون و بنیاد فارابی موجود است.
۶ اکثر اعضای شورای مرکزی کنونی چندین سال است که کار نکرده‌اند. تقسیم بودجه‌های دولتی در شورای مرکزی کانون بیشتر به یک شوخی شبیه است تا یک دلواپسی…
۷ برای طرد شورای مرکزی و یا برکناری آن نیازی به تهدید نیست. اساسنامه کانون راه‌حل این معضل را پیش‌بینی کرده است. شورای مرکزی کانون با اشتیاق درصورت تمایل اعضا از این راهکار استقبال می‌کند.

در پایان لازم به ذکر است که شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران درهمه حال از نقد منصفانه اعضا استقبال خواهد کرد و کلیه اعضا می‌توانند در جلسات شورای مرکزی شرکت و مسائل خود را مطرح نمایند.

این نامه به امضای کمال تبریزی، کامبوزیا پرتوی؛ سیامک شایقی؛ ابولحسن داوودی؛ مازیار میری؛ محمدمهدی عسگر‌پور؛ محمدعلی سجادی؛ همایون اسعدیان؛ محمدرضا هنرمند؛ محمد بزرگ‌نیا؛ داریوش فرهنگ و نادر مقدس رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز