خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

دیدگاه داودی درباره رفتار صداو سیما با سینما و بلیط نیم‌بهای بعضی فیلم‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۹۶۱

سینما یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است که در ساختار جمهوری اسلامی وجود دارد و در خدمت نظام و ملت است. به همین دلیل رسانه ملی باید بدون هیچ منت و مطالبه‌ای به سینما کمک کند / ارائه بلیط نیم‌بها به هیچ عنوان با هماهنگی ما نبوده است.

ایلنا: استقبال از فیلم‌های نوروزی امسال بهتر از سال‌های گذشته بوده اما ابوالحسن داوودی(رئیس شورای صنفی نمایش) معتقد است هنوز زود است تا بگوئیم که سینما به سبد خانواده‌ها بازگشته است.

ابوالحسن داوودی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به و ضعیت اکران نوروزی فیلم‌های سینمایی گفت: مجموع میزان فروش فیلم‌ها تا به امروز رضایت بخش بوده و هم سینمادار و هم تهیه‌کننده و مخاطبان از و ضعیت راضی هستند.

وی ادامه داد: امیدوارم این رونق بتواند بیشتر شود و با تصمیماتی که شورای صنفی نمایش می‌گیرد و همچنین همکاری ارشاد و دستگاه‌های دیگر و دست‌اندرکاران سینما، سینما دوباره به سبد خانواده‌ها به خصوص طبقه متوسط بازگردد.

داوودی با اشاره به عملکرد صدا و سیما در بحثاکران نوروزی گفت: متاسفانه صدا و سیما در جریان اکران فیلم‌های نوروزی کمک‌های خود را دریغ کرد درحالیکه اگر صدا و سیما به این سینما کمک کند قطعاً می‌تواند در جذب مخاطب سینما در طول سال تاثیر گذار باشد و شرایط بهتری را در طول سال شاهد باشیم.

رئیس شورای صنفی نمایش با اشاره به تصمیماتی که این شورا برای بهتر شدن وضعیت اکران فیلم‌ها گرفته است؛ گفت: ما برای بهتر شدن وضعیت اکران فیلم‌ها و تسهیل شرایط اکران و همچنین به وجود آمدن شرایطی که قشر پایین‌تر جامعه به سینما بیشتر بیایند برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم و این برنامه‌ریزی‌ها قرار است از ماه‌های دوم و سوم فصل بهار اجرا شود.

وی ادامه داد: با هدف اطلاع‌رسانی این برنامه‌ها تیزری ساخته شد، و قرار بود در روزهای ابتدایی نوروز از صدا و سیما پخش شود اما با وجود توافقات انجام شده و دستور ضرغامی برای پخش این تیزر‌ها تا روز دهم فروردین این تیزر‌ها پخش نشد و فقط در روز دهم آن هم به صورت محدود پخش شد و بعد از آن هم به بایگانی سپرده شد.

داوودی ادامه داد: چنین رفتارهایی‌ گاه این شائبه را دامن می‌زند که در رده‌های میانی و مدیران میانی سازمان صدا و سیما رفتار با سینما جانبدارانه و حتی شاید به نوعی سیاسی باشد درحالیکه چنین برخورد و رفتاری درشان صدا و سیما که یک رسانه ملی برای همه ایرانیان است؛ نیست.

وی ادامه داد: کاری که در شورای صنفی نمایش و کلیت سینما انجام می‌شود فقط نمایش و نحوه نمایش چند فیلم نیست زیرا سینما یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است که در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و در خدمت نظام و ملت است. به همین دلیل باید صدا و سیما بدون هیچگونه منتی و مطالبه‌ای به این سینما کمک کند و امیدوارم مدیران رده بالای صدا و سیما این مسئله را درک و رسیدگی کنند.

داوودی با اشاره به حمایت صدا و سیما از یک فیلم خاص گفت: امسال با نامگذاری که صورت گرفته است؛ مسئله فرهنگ و اقتصاد به عنوان بحثمهم سال مطرح است. به همین دلیل رفتار دوگانه تلویزیون در حمایت از یک فیلم خاص که با بودجه دولتی ساخته شده است؛ درست نیست. و اینکه ما تیزرهای سینمایی یک فیلم را به طور مکرر در تلویزیون ببینیم اما درباره بقیه فیلم‌ها چنین زمینه‌ای وجود نداشته باشد؛ درست نیست و درشان صدا و سیما نیست.

داوودی درباره ارائه بلیط نیم بها برای بعضی فیلم‌ها از سوی بعضی از ارگان‌ها گفت: ارائه بلیط نیم بها به هیچ عنوان با هماهنگی ما نبوده است و چنین رفتارهایی معمولا وقتی خارج از هماهنگی صورت می‌گیرد فضای نابرابری را به وجود می‌آورد که مناسب حوزه فرهنگ نیست.

وی ادامه داد: تهیه کننده دولتی باید بداند و قتی که فیلمی می‌سازد آن فیلم را با بودجه بیت المال ساخته به همین دلیل باید تلاش کند با برنامه‌ریزی درست مخاطب را جذب کند و گرنه اینکه بخواهیم با مجانی به نمایش درآوردن فیلم‌ها به ثمن بخس مخاطب را به سینما بیاوریم نه مورد موافقت شورای صنفی است و نه رفتاری درست است.

داوودی با اشاره به بحثبلیط شناور گفت: در شورای صنفی نمایش تصمیم گرفته شد که با یک مکانیزم درست قیمت بلیط سینما به گونه‌ای طراحی شود که سینما برای همه مخاطبان در دسترس و مناسب باشد. تا بتوانیم اقشار مختلف جامعه را به سینما بیاوریم و ضمن قرار دادن سینما در سبد خانواده مخاطبان قهر کرده از سینما را با سینما آشتی دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز