خبرگزاری کار ایران

توسط نصیریان، کیانیان، تقی پور؛

بیانیه " آزادی ۵ سرباز گروگان گرفته شده ایرانی " به نماینده سازمان ملل تحویل داده شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۷۳۳

تقاضای آزاد سازی ۵ سرباز گروگان گرفته شده توسط جیش العدل که به امضای هنرمندان ورزشکاران و اهالی رسانه رسیده بود طی مراسم خاصی با حضور رضا کیانیان، علی نصیریان و محمدرضا تقی‌پور به‌گری لوئیس، هماهنگ کنندهسازمان ملل متحد در ایران شد.

ایلنا: «بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی به چنین مناسبت مهمی به اتفاق، ندای خود را به وسیله رایانه‌ها و پیامک‌ها یکی کرده و اینجانب مفتخرم شاهد این همبستگی باشم که توسط مردم ایران در حمایت از مرزبانان ربوده شده، به نمایش گذاشته شده است.»

به گزارش ایلنا به نقل از سایت سازمان ملل در تهران؛ گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران ضمن ایراد بیانات فوق امروز عریضه‌ای الکترونیکی را از شخصیت‌های رسانه‌ای و نمایندگان موزه صلح ایران در محل ساختمان سازمان ملل متحد در تهران دریافت کرد.

این مراسم به منظور ارائه عریضه الکترونیکی برگزار شد که توسط مردم ایران در حمایت از آزادی مرزبانان ربوده شده امضا گردیده تا بتوان آن را به‌بان کی مون دبیرکل سازمان ملل تحویل داد.

در ۶ فوریه برابر با ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۲ پنج مرزبان ایرانی به وسیله گروه جنگ طلب جیش العدل در مرز جنوب شرق ایران ربوده شدند. ایران و پاکستان مرز مشترکی به طول ۷۰۰ کیلومتر در استان سیستان و بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان دارند. در ۲۴ مارس برابر با ۴ فروردین ماه جاری جنگ طلبان قتل یکی از پنج مرزبان ایرانی را تایید نمودند.

فعالان ایرانی و بین المللی نهضتی را با عنوان «سربازان ایرانی را آزاد کنید» پس از ربودن مرزبانان ایرانی در وب سایت‌ها و رسانه‌ای اجتماعی برای آزادی آنان آغاز کردند. تا به امروز این عریضه الکترونیکی بیش از یک میلیون و۵۰۰ هزار امضای الکترونیکی جمع کرده است.

در این عریضه آمده است ما از تمامی افراد مسئول در جهان، سازمان ملل متحد و کشورهمسایه خود پاکستان درخواست می‌نماییم تمام تلاش خود به عنوان اقدامی بشر دوستانه به کار گیرند تا این سربازان بی‌گناه ربوده شده سالم به خانه برگردند.

۳۱march۲۰۱۴Photo۲از راست به چپ: آقایان رضا کیانیان و علی نصیریان بازیگران سینما و تلویزیون

در این مراسم هنرمندان ایرانی آقایان علی نصیریان و رضا کیانیان همچنین آقای محمد رضا تقی‌پور مدیر موزه صلح ایران و همکارانشان حضور داشتند.

آقای نصیریان ضمن صحبت با آقای لوئیس نگرانی خود را در باره وضعیت سربازان ایرانی ابراز داشت. وی گفت آرزوی قلبی ما این است که این وضعیت خاتمه یابد و سربازان ما آزاد شوند. هر روز ما شاهد کشته شدن مردم بی‌گناه در افغانستان، پاکستان و عراق همچنین سایر نقاط جهان هستیم و امید واریم این وضعیت نه تنها در ایران بلکه در هر جا خاتمه یابد. معتقدم سازمان ملل می‌تواند حامی بزرگی برای حل این مسئله بوده و نقش مهمی نیز ایفا نماید.

آقای کیانیان نیزضمن صحبت‌هایی احساسات خود را بیان کرد. وی گفت اینجانب و مردم ایران همچنان برای آزادی این سربازان بی‌گناه ایرانی منتظر هستیم.

آقای تقی‌پور از این فرصت استفاده کرده واز آقای لوئیس برای همکاری فعالانه با مردم ایران تشکر نمود. وی گفت امروز ما اینجا گردهم آمده‌ایم تا به این وضعیت خاتمه دهیم و سربازان خود را سالم به کشور بازگردانیم. آرزوی هرفرد، آزادی این سربازان بی‌گناه است. آرزوی من ممکن است با آرزوی دیگرحاضران در این مراسم متفاوت باشد. اینجانب که خود در زمان جنگ خدمت نموده‌ام و از اثرات سوء آن متاثرشده‌ام، از صمیم قلب امید وارم هیچکس هرگز در هیچ گوشه کره زمین جان خود را در جنگ از دست ندهد یا مثل من متاثر از آن نگردد. من از دوستان و همکاران خود سپاسگزام که دراینجا حضور دارند و این نهضت بشردوستانه را آغازکرده‌اند.

دبیر کل سازمان ملل متحد در آغاز هفته جاری بیانیه‌ای برای ابراز همبستگی خود با دولت و مردم ایران که با این اقدام شنیع روبرو هستند صادر کرد، اقدامی که با جشن‌های نوروز برای گرامی داشت صلح و آغاز سال نو مصادف گردیده است.

آقای لوئیس در سخنان پایانی خود گفت در این برهه از زمان و در حالیکه این عریضه مهم را دریافت می‌کنم اجازه دهید آنچه دبیر کل سازمان ملل متحد آقای‌بان کی مون در این مورد گفته را تکرار نمایم. ایشان کشته شدن مرزبان ایرانی را محکوم نمود. اینجانب از سوی ملل متحد همدردی خود را با دولت و مردم ایران به دلیل آنچه رخ داده ومراتب تسلیت خود را به خانواده(قربانی) ابراز می‌نمایم همچنین اظهار می‌دارم فکر و دعای ما همراه سایر مرزبانان در اسارت است.

در خاتمه آقای لوئیس افزود اینجانب قول می‌دهم این عریضه الکترونیکی را به مقر ملل متحد در نیویورک تحویل دهم و همانند همه ایرانی‌ها سازمان ملل متحد امید وارتحقق نتیجه‌ای موفق و صلح آمیز در فرایند آزادی مرزبانان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز