خبرگزاری کار ایران

تکرار / اعتراض پخش کنندگان فیلمهای اکران نوروزی؛

صدا و سیما تیزرفیلم‌های «طبقه حساس» و «با دیگران» را پخش نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۶۱۷

در حالی که پخش کنندگان فیلمهای اکران نوروزی خواستار پخش تیزر فیلمهای خود هستند و حتی هزینه انها را نیز پرداخت کرده اند اما صدا و سیما تیزر فیلمهای طبقه حساس و با دیگران را پخش نمی کند و تیزر فیلم خط ویژه را نیز بسیار کم پخش می کند

ایلنا: رابطه تلویزیون و سینما همیشه یک رابطه مهم بوده و به خصوص در کشور تلویزیون مبلغ سینما و فیلم‌های آن بوده است. این رابطه در ایام تعطیلات همچون عید نوروز که رسانه‌های دیگر به جز صدا و سیما فعالیتی ندارند و یا فعالیتشان کم می‌شود محسوس‌تر می‌شود و مخاطبان بیشتر بر اساس تبلیغاتی که تلویزیون از فیلم‌ها می‌کند در عید نوروز به دیدن این فیلم‌ها می‌روند اما امسال این رابطه کمی مخدوش شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، امسال برخلاف سال‌های گذشته که معمولا فیلم‌های خوبی در نوروز اکران نمی‌شد پنج فیلم سینمایی «بادیگران» به کارگردانی ناصر ضمیری، «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی، «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی و «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده نمکی اکران شده است.
طبیعتا تهیه کنندگان و سازندگان این فیلم‌ها انتظار دارند که تیزر اثرشان در طول روز در زمان‌های مشخص شده و یا در بخش آگهی‌ها پخش شود تا بینندگان با دیدن این تیزر‌ها برای رفتن به سینما ترغیب شوند اما مشاهدات نشان می‌دهد که صدا و سیما با تمامی این فیلم‌ها رفتاری عادلانه و مساوی ندارد.
در طی هفته‌های قبل از نوروز ۹۳ تا همین اواخر بیشتر تیزر فیلم سینمایی «معراجی‌ها» و در رتبه دوم فیلم «چ» و «خط ویژه» پخش می‌شده است و هیچ تیزری از فیلم‌های طبقه حساس و بادیگران به نمایش درنیامده است امری که جای سوال دارد. بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایلنا از پخش کنندگان این دو فیلم مشخص شد که این امر صحت دارد.
پخش کننده فیلم «طبقه حساس» با وجود آنکه قرارداد پخش را منعقد کرده و حتی مبلغی را که باید پرداخت می‌کرده را پرداخت کرده اما همچنان تیزرهای این فیلم را پخش نمی‌کند درحالیکه همچنان این فیلم مورد استقبال مردم قرار گرفته است و کارگردان آن نیز سریال‌های زیادی برای تلویزیون ساخته است و مورد استقبال قرار گرفته بوده است.
وضعیت فیلم «بادیگران» از سایر فیلم‌ها بغرنج‌تر است. درحالیکه پخش کننده فیلم یعنی شرکت نور تابان ۴ روز قبل از عید نوروز تمامی مبالغی که باید برای پخش آگه می‌داده را پرداخت کرده است اما همچنان تیزرهای این فیلم که یک فیلم کاملا خانوادگی است پخش نمی‌شود و به نوعی اکران «بادیگران» با مظلومیت مضاعف همراه است. رفتار صدا و سیما نشان می‌دهد که در قبال فیلم‌های اکران عادلانه برخورد نمی‌کند و سعی دارد بیشتر طرفداری از فیلمی بکند که هم اکنون درحال اکران است و به زودی نیز سریال آن پخش خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز