خبرگزاری کار ایران

حاتمی کیا: بسیاری از پاسخ‌ها نزد مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۲۹۱

چطور برای هر تحقیقی به مردم رجوع می‌کنیم برای این‌که می‌دانیم امکان دارد در قضاوت یک انسان دروغ و حدیثنفس باشد، اما در قضاوت جامعه هیچگاه این چنین نیست.

ایلنا: ابراهیم حاتمی‌کیا معتقد است که مردم مستدل‌ترین و محکم‌ترین دلیل برای اثبات حقانیت پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) هستند.

به گزارش ایلنا؛ اراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینمای ایران در گفت‌وگو با روابط عمومی جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم، با بیان این‌ نکته که «این‌که نفس و فلسفه این جشنواره خوب و زیبا و ارزنده و احتیاج جامعه ماست هیچ شکی نیست.» ادامه داد: دلیل آن هم زیاد پیچیده نیست، برای این‌که مذهب و پیامبر(ص) و ائمه(ع) همه در جامعه زنده هستند، پویا هستند، آگاهی‌دهنده هستند، رفع کننده نیازهای نیازمندان هستند.

کارگردان از «کرخه تا راین» در توضیح بیشتر افزود: اگر بگوییم که اینها ادعایی بیش نیستند به فرض محال که قابل قبول است. اماآیا اثبات این ادعا برای ما شیعیان کار سختی است؟ به نظر من نه! ثابت کردن این‌که مذهب و ائمه در کشور ما زنده و فعال و پویا هستند، کار سختی نیست. احتیاج به سناریو ندارد. گردشی کوتاه در شهرهای کشورمان، در کوچه و پس کوچه‌های شهرمان به خوبی و راحتی ثابت می‌کند که مذهب و ائمه(ع) چقدر زنده و فعال هستند. با رجوع به زندگی روزمره مردم به سادگی قابل اثبات است که پیامبر(ص) ما پیامبر رحمت و زندگی و عشق است.

کارگردان «بوی پیراهن یوسف» و تاکید کرد: به نظر من بسیاری از پاسخ‌ها نزد مردم است. پرسش را می‌آفرینیم یا پرسش‌هایی را برایمان مطرح می‌کنند چرا راه سخت و ناهموار برویم. همین که پای‌مان را از خانه بیرون بگذاریم، همین که اولین کسی را که دیدیم از او همان پرسش را بپرسیم آنقدر ساده و روان پاسخ‌مان را می‌دهد که احتیاج به فلسسفه و تئوری‌پردازی نداریم.

کارگردان «چ» در پایان ضمن ابراز علاقه شخصی خود به ساخت فیلم برای این مهم به فیلم‌سازان توصیه کرد: به نظر من و توصیه من به فیلم‌سازان که البته اگر مشغله کاری نبود خودم هم دوست داشتم یکی از این فیلم‌سازان باشم برای اثبات حقانیت اسلام و پیامبر(ص) و ائمه(ع) به مردم رجوع کنند. مردم مستدل‌ترین و محکم‌ترین دلیل برای اثبات حقانیت پیامبر اسلام و ائمه هستند. چطور برای هر تحقیقی به مردم رجوع می‌کنیم برای این‌که می‌دانیم امکان دارد در قضاوت یک انسان دروغ و حدیثنفس باشد، اما در قضاوت جامعه هیچ‌گاه این چنین نیست. پس بهترین و مهم‌ترین منبع برای اثبات حقانیت هر چیزی که مهم‌ترین چیزها مذهب و حقانیت پیامبر اسلام و ائمه است مردم هستند، همین مردم هستند.

شایان ذکر است؛ نخستین دوره جشنواره فرهنگی هنری اهل بیت(ع) با عنوان «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می شود. این جشنواره در سه رشته فیلم کوتاه(در سه شاخه انیمیشن، داستانی و مستند)، فیلمنامه و تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی(در دو شاخه سیره پیامبر و پاسخ به شبهات) برگزار خواهد گردید و جوایز ارزنده و بی نظیری به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز