خبرگزاری کار ایران

علی کشوری متن سخنرانی تمیسار فلاحی را منتشر کرد؛

شهید فلاحی: پاوه را شهید کشوری نجات داد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۱۷۰

درست است که ما نجات پاوه را مرهون خدا، بیان امام(ره) و پایداری پاسداران، نیروهای انتظامی و مردم می‌دانیم ولی من درپیشگاه وجدان خودم و در بارگاه ابدیت؛ نجات پاوه را مرهون کشوری می‌دانم.

ایلنا: علی کشوری؛ فرزند شهید کشوری چندی پیش در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ انتقادات شدیدی را به فیلم چ و نادیده گرفته شدن نقش ارتش در این فیلم مطرح کرد. بعداز سخنان کشوری، حاتمی کیا و مهدی چمران به صحبت‌های فرزند شهید کشوری واکنش نشان دادند. فرزند شهید کشوری این‌بار با رد سخنان مهدی چمران و حاتمی کیا؛ متن صوتی سخنرانی تمیسار فلاحی را در درباره نقش شهد کشوری در عملیات پاوه در اختیار ایلنا قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در متن صوتی سخنرانی تمیسار فلاحی در مراسم هفتمین روز شهادت احمد کشوری؛ که اختصاصا در اختیار ایلنا قرار گرفته است، وی با تمجید از شهید کشوی می‌گوید: روزی که پاوه در محاصره کامل بود روز جمعه بود و پاوه در آستانه‌ی سقوط بود، من از دکتر چمران و پاسداران خداحافظی کردم و آمدم کرمانشاه تا فکری برای محاصره پاوه کنم. من تا آن روز احمد کشوری را نمی‌شناختم. در پایگاه هوانیروز همه‌ی نیرو‌ها را جمع کردم و یک داوطلب خواستم. ساعت ۱۹:۳۰عصر هوا تاریک شده بود و براساس اصول پروازی نباید هلی کوپتری آن زمان پرواز کند. هنوز صحبت‌های من تمام نشده بود که احمد کشوری داوطلب شد و اعلام کرد که با وجود آنکه هوا تاریک است و ارتفاعات اطراف پاوه مشرف به پاوه است و امکان دارد دشمنان هلی کوپ‌تر را بزنند؛ ولی من می‌روم.

در بخشی دیگر از این سخنرانی؛ تیمسار فلاحی تاکید می‌کند: درست است که ما نجات پاوه را مرهون خدا، بیان امام(ره) و پایداری پاسداران، نیروهای انتظامی و مردم می‌دانیم ولی من درپیشگاه وجدان خودم و در بارگاه ابدیت نجات پاوه را مرهون کشوری می‌دانم. او آن شب رفت و ساعت ۱۰ شب بازگشت و فشار را از روی مردم برداشت و به مردم پاوه که در محاصره ۲۰ هزار نیروی ضدانقلاب بودند؛ فرصت داد تا فردا امکانات نظامی دیگر برسد و فردا صبح هم خودش به عنوان لیدر پرواز کرد.

وی ادامه می‌دهد: من کشوری را از پاوه شناختم به خدای کشوری و روح وی و مبارزات وی و فرزند وی سوگند و به همه آنچه که رنگ و بوی کشوری دارد سوگند؛ که نجات قسمت اعظمی از کردستان و استقلال ایران مرهون رشادت‌های کشوری و کشوری‌هاست زیرا اگر کردستان در نیمه اول ۵۷ و ۵۸ وسال ۵۹ تجزیه می‌شد و از خاک ایران جدا می‌شد، باعثجدا شدن خاک‌های دیگر و تجزیه کشور می‌شد و ما جنگ داخلی را داشتیم.

وی می‌افزاید: کشوری و کشورها باعثشدند که کشور به جنگ داخلی کشیده نشود و میلیون‌ها نفر قربانی نشوند و خون پاک کشوری‌ها باعثشد تا اسقلال ما دین ما و اعتقادات ما حفظ شود.

فلاحی افزود: روزی که من کشوری را در نبرد پاوه دیدم و قهرمانی او را دیدم احساس کردم که او از مبارزه با نفس رهایی پیدا کرده و جهاد اکبر را به پایان رسیده است. کشوری خودش را نمی‌دید و کشوری هرگز از خودش نشانی نمی‌گرفت و خدا را به وضوح می‌دید و خودش را نمی‌دید. کشوری در خط امام اسلام و مردم بود و به هیچ فردی جز خدا اعتقاد و اتکا نداشت
وی نه تنها پاوه بلکه بعد از پاوه؛ بانه را نیز نجات داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز