خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان نهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند

کد خبر : ۱۴۹۷۵۹

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فیلم «سیاست» به کارگردانی سیدعلی سجادی از تهران معرفی شد که بر این اساس لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به سازنده اثر اهداشد.

ایلنا: مراسم پایانی نهمین دوره جشنواره فیلمهای ۱۰۰ ثانیه ای با معرفی برگزیدگان بخشهای مختلف در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در بخش داستانی دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم داستانی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال را به اثر «با من حرف بزن» ساخته علیرضا احمدی از تهران به عنوان بهترین فیلم داستانی این دوره از جشنواره اعلام کرد. جایزه سه فیلم برگزیده داستانی؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال نیز به آثار «مثبت بی‌‌‌نهایت» اثرمحمد وحید عابدینی از استان قم، «زندگی» به کارگردانی قاسم شیشه‌گری از تهران و «از جنس همسایگی» فیلمی ازجمیل عامل صادقی از استان خراسان رضوی تعلق گرفت.

برگزیدگان پویانمایی، داستانی و مستند
پویانماییِ «پدر» اثر سید محمدرضا خردمندان از استان تهران به عنوان بهترین فیلم پویانمایی دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم پویا نمایی به مبلغ ۵۰میلیون ریال را کسب کرد. همچنین دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به انیمیشن‌های «کمک» ساخته مهنار یزدانی از استان اصفهان و «دختر و درخت» فیلمی از ساره شفیعی‌پور از تهران به عنوان فیلم‌های برگزیده در این بخش تعلق گرفت.
در بخش مستند نیز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم مستند به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به فیلم «شیر» به کارگردانی مهدی فلامرزی از استان فارس به عنوان بهترین فیلم مستند و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به فیلم «لحظه قطعی» کاری ازحامد بقائیان از استان یزد به عنوان اثر برگزیده این بخش اهدا شد.

جایزه بزرگ در دستان یک مستندساز
گفتنی است جایزه بزرگ نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم جشنواره به مبلغ ۷۰ میلیون ریال به کارگردان اثر مستند «مالکیه»، محمد باقر شاهین ور از تهران تعلق گرفت.

جوایز بخش بین الملل
همچنین هیات داوران پس از بررسی آثار بخش بین الملل، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به اثر برگزیده مستند با نامThe Point Of My View(دِ پُینت آف مآی وی یو) به کارگردانی Krittina Riyota(کریتینا ریو تا) از تایلند؛ لوح تقدیر، تندیس جشنواره در بخش انیمیشن به فیلم One Wish(وان ویش) به کارگردانی Mohammad Abedian(محمد عابدیان) از افغانستان و لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش داستانی را به اثر Concert For Mom(کنسرت فُر مام) به کارگردانی Byakon Egor(بیاکُن اِگُر) از بلاروس اهدا کرد.

سینمای اخلاق

بخش سینمای اخلاق نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای با شعار دائمی سینمای اخلاق بر اساس اعلام قبلی، جوایز این بخش را به کارگردانان فیلم اولی که در اولین اثر سینمایی خود رویکرد اخلاق محوری را به صورت جدی مورد توجه قرار داده‌اند، اهدا کرد.

بنابر این گزارش هیات داوران نهمین جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای در بخش آثار برگزیده سینمای اخلاق:
لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۴۰ میلیون ریال را به بهترین کارگردانی فیلم‌های اولی سال ۱۳۹۲ با موضوع سینمای اخلاق به هادی نائیجی برای اثر «حقِ سکوت» اهدا کرد.
همچنین لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۴۰ میلیون ریال به بهترین فیلمنامه نویسی فیلم‌های اولی سال ۱۳۹۲ با موضوع سینمای اخلاق به حامد محمدی برای فیلم «فرشته‌ها باهم می‌آیند» اهدا شد.
لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه بهترین بازیگر فیلم‌های اولی سال ۱۳۹۲ با موضوع سینمای اخلاق به نازنین بیاتی به خاطر بازیگری در فیلم «فرشته‌ها باهم می‌آیند» تعلق گرفت.
لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه بهترین بازیگر فیلمهای اولی سال ۱۳۹۲ با موضوع سینمای اخلاق به محمد جواد عزتی بازیگر مرد فیلم «فرشته‌ها باهم می‌آیند» تعلق گرفت.
لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه بهترین بازیگر فیلم‌های اولی سال ۱۳۹۲ با موضوع سینمای اخلاق به حسام محمودی بازیگر مرد فیلم «حق سکوت»، تعلق گرفت.

جایزه ۵۰ میلیون ریالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
براساس این گزارش، جایزه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کلیه آثاری که در بخش‌های مستند، داستانی و پویانمایی و جایزه بزرگ جشنواره حائز دریافت جایزه شده‌اند؛ برای تولید فیلم کوتاه بعدی، هر کدام مبلغ ۵۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

اهدای جایزه توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی
در بیانیه هیات داوران همچنین آمده است؛ دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به پاس توجه به فرهنگ عمومی جامعه پس از داوری جداگانه آثار راه یافته به هر دو بخش مسابقه ملی و غیر رقابتی، لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی را بدون ذکر الویت به هرکدام از فیلم‌های زیر تقدیم می‌کند.
اثر برگزیده در بخش داستانی با نام «درنگ» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان از تهران.
اثر برگزیده در بخش داستانی با نام «کارنامه» به کارگردانی سیدسعید راستی از تهران.
اثر برگزیده در بخش پویانمایی با نام «صدای جاده» به کارگردانی برزان رستمی از کردستان.
اثر برگزیده در بخش پویانمایی با نام «هویت» به کارگردانی امیر حسین نجیمی از اصفهان.
اثر برگزیده در بخش مستند با نام «تشکر» به کارگردانی محمد پایدار از تهران.

تقدیر ویژه دبیرخانه جشنواره از موسسات فرهنگی
همچنین دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ به پاس همراهی صمیمانه جشنواره‌ها و مؤسسات زیر از آن‌ها تقدیر به عمل آورد:
لوح تقدیر و تندیس جشنواره به «وحید واحد» مدیر محترم مؤسسه فرهنگی هنری «سینه وِست استرالیا»؛ اهدا شد.

لوح تقدیر و تندیس جشنواره به مدیر محترم مؤسسه CPM بلاروس «Tatyana Meikshane تاتی یانا می‌کشان» و همچنین لوح تقدیر تندیس جشنواره به مدیر محترم جشنواره کوتاه، کوتاهِ ژاپن تقدیم شد.

جایزه ویژه دبیر هنری نهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰
جایزه ویژه دبیر هنری این جشنواره؛ لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به کارگردان اثر مستند «سیمخانه»، پیام شادنیا از بوشهر و لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به کارگردان اثر داستانی «گذشت»، نیما قپانوری از تهران اهدا شد.

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران
بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فیلم «سیاست» به کارگردانی سیدعلی سجادی از تهران معرفی شد که بر این اساس لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به سازنده اثر اهدا گردید.

در این مراسم سیدرضا میرکریمی، هادی مقدم دوست، محمدعلی فارسی و امیرمحمد دهستانی از اعضاء هیات داوران جشنواره، حبیب اسماعیلی، محرم زینال‌زاده و داریوش اسدی، کریج کومسون(وزیر مختار سفارت تایلند) و هوشمند(وابسته فرهنگی سفارت افغانستان) در کنار دیگر مسئولان و هنرمندان برای اهدای جوایز و تقدیر از فیلمسازان بر‌تر جشنواره بروی سن رفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز