خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری جشن تصویر سال مطرح شد:

فضای بسیاری از جشنواره های هنری سیاست زده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۸۴

هیچ هنرمندی محتاج هیچ دولتی نیست، و لی هر دولتی محتاج هنرمندان خودش است و باید این باور در بین هنرمندان به وجود بیاید.

ایلنا: نشست خبری یازدهمین دوره جشن تصویر سال ظهر امروز در حالی برگزار شد که سیف الله صمدیان دبیر جشنواره ابراز امیدواری کرد که امسال ریاست جمهوری و دولت تدبیر و امید از این جشن حمایت کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا سیف الله صمدیان دبیر یازدهمین دوره جشن تصویر سال با اعلا م جزئیات این جشن گفت: جشن تصویر سال تلاش دارند که فضای امنی را برای نشان دادن آثار هنرمندان به خصوص جوانان به وجود بیاورند
وی ادامه داد: در بخش عکس ا ثار در رشته‌های همجون خبری مستند اجتماعی هنر و هنرمندان نوعی نگاه عکاسی خلاقه دسته بندی شده‌اند در بخش گرافیک گرافیست‌ها حضور خوبی دارند و آثار توسط انجمن طراحان گرافیک داوری می‌شود.
وی با اشاره به بخش فیلم گفت در بخش فیلم در طی ۲۰ روز فیلم‌ها در سه سانس و هر روز به نمایش در می‌آیند این بخش بسیار مورد توجه بود و در ده دوره گذشته ما بیش از ۱۳۰۰ فیلم را نشان دادیم. فیلمهایی که بیشتر غیر تجاری و غیر اکران بوده است.
وی ادامه داد: بیشتر هنرمندان معروف ما به دلیل فضای سیاست زده‌ای که جشنواره‌های دیگر دارند به عنوان داور در جشنواره حضور پیدا نمی‌کنند اما داوری جشن تصویر سال را پذیرفته‌اند.
صمدیان با اشاره به برگزاری مس‌تر کلاس‌ها گفت: در سالهای گذشته بما ۲۶ مس‌تر کلاس را با همکاری ۱۱ استاد برگزار کردیم که قرار است این کلاس‌ها به صورت یک بستهٔ اموزشی تدوین شده و با همکاری سازمان سینمایی و موسسه رسانه‌های تصویری توزیع شود.
وی با معرفی داوران بخشهای مختلف گفت: در بخش داوران گرافیک و پوس‌تر بیژ صدیقی، کیانوش قریب‌پور؛ محمد رضا عبدالعلی اثار را داوری می‌کنند در بخش کاریکاتور کامبیزدرم بخش، مسعود شجاعی طباطبایی، هادی زارعی مقدم و دربخش عکس ساعد نیک ذات؛ جاسم غضبانپور؛ روبین محتشم ودر بخش فلم پیروز کلانتری پریوش نظریه؛ محمد اطبائی؛ داوری را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: در بخش آثار هنرمندان زیر ۲۵ سال ابراهیم حاتمی کیا، امیر شهاب رضویان؛ و شهرام مکری، آثار را داوری می‌کنند
وی ادامه داد تاکنون بیش از بیست هزار اثر در بخش عکس به دست ما رسیده است که ما ۵۵۰ اثر را برای نمایش انتخاب کردیم.
صمدیان با اشاره به تعا مل خود با دولت تدبیر و امید گفت: امروز این دولت بر نامه‌های خوبی ارائه کرده حتی سازمان سینمایی به جای تاباندن نور آپارات در سینما‌ها نور امید تابانده است. اما از طرف دیگر ما در حال گر فتن کشتی فرهنگی با دولت هستیم و دنبال این هستیم که نه آن‌ها به ما ببازند و نه ما ضربه فنی شویم.
وی ادامه داد: هیچ هنرمندی محتاج هیچ دولتی نیست، و لی هر دولتی محتاج هنرمندان خودش است و باید این باور در بین هنرمندان به وجود بیاید.
صمدیان با اشاره به اینکه امسال بخش ویژه‌ای به انتخابات ریاست جمهوری اختصاص پیدا کرده گفت: قرار است ده جایزه که هر کدام یک میلیون تومان ارزش دارد به ده عکس اهدا شودو این جوایر را معاونت مطبوعاتی پردا خت می‌کند.
وی همچنین با اشاره به بخش فیل م گفت: ۴۰۰ فیلم به جشنواره رسیده که ۱۴۹ فیلم در بخش آزاد و ۲۹ فیلم در بخش جوان به۹ نمایش در می‌‌اید این فیلم‌ها از اول اسفند تا ۲۰ اسفند در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز