خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

کدام فیلم‌ها از نظرسنجی مردمی کنار گذاشته می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۷۸

فیلمی که از امروز به عنوان روز چهارم جشنواره به نمایش درنیاید و اولین نمایش آن در روز چهام نباشد؛ از نظرسنجی حذف می‌شود.

ایلنا: در روزهای گذشته از یکسو نظرسنجی‌های مردمی در سینما‌ها و ازسوی دیگر حذف بعضی فیلم‌ها اعتراضاتی را بدنبال داشته است به طور مثال فیلم خط ویژه شب گذشته(۱۴ بهمن) در سینما سمرقند نظرسنجی نشد یا فیلم خواب‌زد‌ه‌ها حذف شد.

سیدمحسن هاشمی(مدیر اجرایی نظرسنجی‌های مردمی و اخذ آرای تماشاگران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: بعداز بررسی جدول نمایش فیلم‌ها به دلیل محدودیت شرایط؛ فیلم‌ها مورد بررسی قرار گرفت و متوجه شدیم تعداد نمایش بعضی از فیلم‌ها در ساعت ۲۰ زیاد است و به نوعی همه فیلم‌ها از اکران برابر در ساعت۲۰ برخودار نیستند به همین دلیل برای اجرای عدالت تصمیم گرفتیم حداقل میزان نمایش در ساعت ۲۰ یعنی ۵ مرتبه را ملاک قرار دهیم زیرا همه فیلم‌ها حداقل ۵ نمایش در ساعت ۲۰ را دارند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر سینماهایی که به اصطلاح سینماروهای حرفه‌ای به آنجا می‌روند را حذف نکردیم و سانس‌های اضافی را از سینماهای دیگر از شرق و غرب تهران حذف کردیم یا سینمایی که در آن فیلم علاوه بر سانس ۲۰ تکرار هم دارد؛ حذف شد.

هاشمی ادامه داد: برای سانس‌های ساعت ۱۶ هم فقط دو نوبت نمایش ملاک قرار گرفت و سانس‌های بین ۱۶ الی ۲۰ هم ۶ سانس ملاک قرار گرفت.

وی افزود: هدف ما رعایت عدالت در خوشه‌چینی بود تا نمایش متوازن را حفظ کینم زیرا بعضی فیلم‌ها همچون زندگی جایی دیگری است و کلاشینکف ساعت ۲۰ بالایی داشتند اما برخی فیلمها همچون فیلم چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و برف به کارگردانی مهدی رحمانی ساعت ۲۰ زیادی نداشتند و متضرر می‌شدند.

هاشمی با اشاره به اینکه رعایت عدالت در بحثسیمرغ مردمی امسال در اولویت همه کارهاست، افزود: فیلمی که از امروز به عنوان روز چهارم جشنواره به نمایش درنیاید و به نوعی اولین نمایش آن در روز چهام نباشد؛ از نظرسنجی حذف می‌شود.

وی ادامه داد: فیلم معراجی‌ها ابتدا ۸ نوبت در جدول نمایش حضور داشت اما دیروز ظهر نمایش‌های آن به۲۴ نوبت افزایش پیدا کرد که به این ترتیب شرایط احراز نظرسنجی را دارد.

هاشمی درباره حذف نظرسنجی فیلم خواب‌زد‌ه‌ها و خط ویژه در شب گذشته در سینما سمرقند براساس‌‌ همان شاخص‌های پیش گفته به منظور عدالت در خوشه‌چینی در آرای تماشاگران مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز