خبرگزاری کار ایران

رویکرد‌ها و سیاست‌های جشنواره بین المللی فیلم فجر تدوین می‌شود

کد خبر : ۱۳۵۷۱۰

رویکرد‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای جشنواره بین المللی فجر در تعامل کمیسیون هنر و معماری با سازمان سینمایی تدوین و نهایی شود تا در دوره‌های آینده جشنواره بین المللی فجر بر اساس آن رویکرد‌ها برگزار شود.

ایلنا: سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

به گزارش ایلنا، در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گزارشی از روند جشنواره ارائه کرد و اعضای کمیسیون نظرات خود را درباره جشنواره بیان کردند.

در این جلسه مقرر شد رویکرد‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای جشنواره بین المللی فجر در تعامل کمیسیون هنر و معماری با سازمان سینمایی تدوین و نهایی شود تا در دوره‌های آینده جشنواره بین المللی فجر بر اساس آن رویکرد‌ها برگزار شود.

محمدحسین ایمانی خوشخو(رئیس کمیسیون هنر و معماری) در ابتدا گفت: یکی از وظایف کمیسیون هنر و معماری پرداختن به جشنواره‌های مختلف هنری فجر به عنوان مهم‌ترین رویدادهای هنری کشورمان و بررسی آنهاست. برگزاری بهتر و اثرگذار‌تر جشنواره و حضور هنرمندان با تجربه با نگاههای مختلف رویکرد مسوولان هنری و هنرمندان است و امیدواریم امسال جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور سینماگران و کارکردانان نسل‌های مختلف پربار‌تر از دوره‌های قبل برگزار شود و به پویایی بیشتر سینما کمک کند.

ایمانی درباره جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فجر نقطه عطف انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف هنری از جمله سینماست و در این حوزه مسایل و آسیب‌هایی وجود دارد. سینما از مقوله‌هایی است که بر اساس معیار‌ها و شاخص‌های نظام می‌تواند مسیر توسعه را پیشبرود.

علیرضا رضاداد؛ دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر درباره تغییر و تحولات دولت و به تبع آن به چگونگی فعالیتهای برگزاری جشنواره فجر پرداخت و گفت: امروزه تحولات فیلمسازی در ایران بسیار متنوع شده است و با یک وضعیت جدید مواجه هستیم. بعضی از فیلمسازان با گرفتن پروانه ساخت فیلم به تولید می‌پردازند، بعضی دیگر فیلم‌های خود را قبل از نمایش داخل به جشنواره‌های خارجی می‌فرستند و انعکاس موفقیت بیرونی مسایل درونی را تحت الشعاع قرار می‌دهد که آن‌ها هم برای حضور در جشنواره متقاضی هستند.

رضاداد با ارائه گزارشی از روند جشنواره گفت: از مهرماه با شروع کار به عنوان دبیر جشنواره، ستاد اولیه تشکیل شد و از تجارب گذشته برای برنامه ریزی جشنواره استفاده شد. امسال با سیاستی روشن امور جشنواره بررسی می‌شود و سعی کردیم بین هنرمندان یک گفت‌و‌گو و تعامل فرهنگی برقرار کنیم.

دبیر سی و دومین جشنواره بین الملی فیلم فجر ادامه داد: علاوه بر هنرمندان با سابقه و کارگردانان پیشکسوت و شاخص سینما، یک موج جدی در مورد فیلم اولی‌ها داریم که استعدادهای درخشانی وجود دارد و این کارگردانان جوان حرف‌هایی برای گفتن دارند. عده‌ای از کارگردانان قبل از انتخابات پروانه ساخت گرفتند و بعد از انتخابات هم شاهد علاقه هنرمندان برای حضور در جشنواره هستیم.

وی سپس به تنوع فیلم‌ها، آثار و جوایز خاص جشنواره امسال پرداخت و گفت: اعتقاد ما بر این است که همه هنرمندان و کارگردانان سینمای ایران زیر چ‌تر جشنواره حضور داشته باشند.

در پایان جلسه، اعضای کمیسیون نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره جشنواره بین المللی فیلم فجر بیان کردند. عدم تساوی جوایز جشنواره‌های فجر در رشته‌های مختلف، برنامه سازمان سینمایی برای در حوزه جشنواره فیلم برای سال آینده، تدوین ایین نامه جشنواره، تعامل با هنرمندان، استقلال بخش سینمایی بین الملل جشنواره، پرهیز از افراط و تفریط از مواردی بود که اعضای کمیسیون مطرح کردند و درباره آن‌ها بحثو گفت‌و‌گو شد.

محمدحسین ایمانی؛ رئیس کمیسیون هنر و معماری، محمد علی خبری؛ دبیر کمیسیون و اسماعیل آذر، محمد علی رجبی، حمید نوربخش، مجتبی آقایی، مجید شریف‌زاده، حسین نیرومند، حسن ریاحی، محمدرضا جعفری جلوه(مدیر عامل بنیاد فارابی)، حسن بلخاری و حسین پارسایی در این جلسه حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز