خبرگزاری کار ایران

جشنوارهٔ فیلم «عمار» آغاز به کار کرد

کد خبر : ۱۳۳۷۱۷

ایوبی؛ جشنوارهٔ «عمار» را محفلی برای گفت‌وگوی فعالان انقلابی و سینمای ایران را فرزند انقلاب اسلامی برشمرد.

ایلنا: جشنوارهٔ فیلم «عمار» با حضور حجت‌الله ایوبی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، این مراسم در سینما فلسطین تهران برپا شد و در آن رئیس سازمان سینمایی؛ سینما را هنری برای تکلم با مردم توصیف کرد.

ایوبی جشنوارهٔ «عمار» را محفلی برای گفت‌وگوی فعالان انقلابی و سینمای ایران را فرزند انقلاب اسلامی برشمرد.

نادر طالب‌زاده نیز جشنواره عمار را جایی برای الگوسازی و پایگاهی برای تربیت فیلم‌ساز در خارج از دانشگاه‌ها معرفی کرد.

در ادامه؛ فیلم «۹۹ درصدی» تورج کلانتری روی پرده رفت، این فیلم مستند به داستان روستای معزآباد فارس در خصوص تهیه ویدئو پروژکتور برای اکران فیلم‌های جشنواره عمار می‌پردازد. سپس داوران بخش تیزر جشنوارهٔ فیلم مردمی عمار شامل سیدمحسن اسلام‌زاده، محمدرضا محمدی نجات و مجید کلهر معرفی شدند.

لوح تقدیر این بخش به «حنانه» و «تیزر» فیلم نشانه‌ها لوح تقدیر تعلق گرفت. تندیس ویژه این بخش نیز به تیزر مستند «آخرین روزهای زمستان» رسید که ساختهٔ گوهری و پهلوان‌زاده است، جایزه‌های این بخش را خانواده معظم شهدا و محمدرضا محمدی‌نجات به برگزیدگان اهداء کردند.

در بخش مسابقه اعلام تبلیغی - قسمت پوستر؛ هیات داوران از میان نامزدهای برای پوستر، مستند «به پشت تابلو نگاه کن» و هادی محمدیان را برای پوس‌تر پویانمایی «بینا و دینا» شایستهٔ دریافت لوح تقدیر دانستند و جایزه ویژه هیات‌داوران در بخش پوس‌تر به فیلم «عنکبوت» تعلق گرفت.

سپس با حضور حجت‌الله ایوبی و سید ناصر هاشم‌زاده، محسن پرویز و انسیه شاه‌حسینی به عنوان داوران بخش فیلم‌نامهٔ جشنوارهٔ عمار، برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

جایزه دوم بخش فیلمنامه به اسماعیل رحیم‌زاده برای طرح فیلمنامه «شب منامه» و حسین اسماعیلی برای فیلمنامهٔ «آسمان نقطه سیاه ندارد» و فیلمنامهٔ «سپیده دم» نوشتهٔ بیژن بیات اهداء شد. جایزه اول نیز به ابوموسی دل بندر به خاطر تجلیل از غیرت ملی تعلق گرفت.

برای تقدیر و پاسداشت از فعالیت‌های رسانه‌ای شبکه المنار در طول جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه از نادر طالب‌زاده و همچنین از خانواده سه تن از شهدای فتنه ۸۸ دعوت شد تا از نبیل حموده رئیس دفتر شبکه المنار در تهران تقدیر کنند.

مدیر شبکه المنار در تهران همچنین توضیحاتی درباره تولیدات این شبکه و دشواری‌های برنامه سازان این شبکه در زیر حملات رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه ارائه کرد.

در ادامه؛ داوران بخش مسابقه نماهنگ یازرلو، آرزم و شهرستانی و همچنین خانواده شهید فلاح و عزیزیان برای اهدای جوایز دعوت کردند. هیات داوران بخش نماهنگ برگزیدگان را به شرح زیر اعلام کرد: محمدرضا خردمندان برای دو اثر «درنگ و پیشرفت‌ها»، «مرگ بر آمریکا» محمد علی مهری، «این عمار»، محمد حسین علی بابایی لوح تقدیر این بخش را دریافت کردند.

جایزه ویژه هیات داوران نیز به محمدباقر مفیدی‌کیا برای اثر «ایستاده‌ایم» تعلق گرفت.

مجری برنامه توضیحاتی درباره بخش مسابقه «فیلم ما» عنوان کرد که در این بخش فیلمسازان جوان در حوزه‌های محلی مشق فیلم می‌کنند. داوران این بخش قاسمی، باطنی و حسین شمقدری بودند که در ادامه از خانوادهٔ شهید قشقایی و باقری برای اهدای جوایز روی سن دعوت شد.

برگزیدگان این بخش از مسابقه فردین آرش برای اثر «مسجد کلیسا نیست» مجتبی صدیقی برای «کاظم آقا دربست» و علی اخوان برای اثر «نفوذی‌ها» جوایز خود را دریافت کردند.

اعلام جوایز بخش نقد و پژوهش سینمایی که از بخش‌های جدید جشنواره است که داوران این بخش عبارتند از: محمد تقی فهیم، شهاب اسفندیاری و نعمت‌الله سعیدی. همچنین از خانواده شهیدان خالقی‌پور برای اهدای جوایز دعوت شد.

هیات داواران در بخش نقد و مقالات سینمایی جوایز خود را به محمد امین نوروزی برای سمبولیسم فطری، آغازی برای فرم تصویری مطلوب اهدا کرد.

در بخش پژوهش‌های سینمایی نیز جایزه هیات‌داوران به رفیع الدین اسماعیلی برای اثر «بازنمایی الگوی شخصیتی مرد در سینما» اهدا شد.

حامد زمانی برای اجرای ترانه گزینه‌های روی میز روی سن حاضر شد، حاضرین با قسمت «گزینه‌های روی می‌زتون کجاست» همراه حامد زمانی شروع به خواندن ترانه کردند.

مراسم افتتاحیه جشنوارهٔ فیلم مردمی عمار؛ ۱۳ دی ماه؛ با پخش انیمیشن «پیام راشل کوری» به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز